Dersin Amacı: |
Tedarik Zinciri Yönetimi, gereksinim duyulan bir ürünün doğru yerden, doğru zaman, doğru şekil ve doğru miktarda uygun maliyet ile temin edilmesidir. Temin edilen ürünün tedarikçi tarafından üretilebilmesi için kendi hammaddelerinin tedarikini de aynı şekilde sağlaması gerekir. Bu şekilde ilk maddeye kadar giden bir tedarik zinciri oluşur. Tedarik zinciri, bir ürünün ilk maddesinden başlayarak, tüketiciye ulaşması ve geri dönüşümünü de içeren tüm süreçlerde yer alan tedarikçi, üretici, distribütör, perakendeci ve lojistikçilerden oluşan bir bütündür, Tedarik Zinciri Yönetimi (TZY) ise, bu bütünün zincir performansını artıracak şekilde yönetimidir. Zincir boyunca ürün/malzeme, bilgi ve para akışı gerçekleşir. Bu akışların her bürü zincir içindeki şirketlerin tümünün performansını etkiler. Malzeme akışı yavaşladıkça, hatta durunca stok maliyetleri veya kayıp satış maliyetleri, bilgi akışı yavaşladıkça ise değişkenlik ve belirsizlikten kaynaklanan maliyetler artar. |
Dersin İçeriği: |
Tedarik Zinciri Yönetimi
Talep Tahmini ve Tedarik Planlaması
Envanter Yönetimi
Tesis Yeri Seçimi ve Performans Ölçümü
Satınalma ve Tedarik
Üretim Yönetimi
Dağıtım Kanalları ve taşımacılık
Depolama
Malzeme Elleçleme ve Ambalajlama
Bilgi Yönetimi ve İletişim
Tedarik Zinciri Yönetim Bilgilerinin Değerlendirilmesi
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tedarik Zinciri Yönetimi
|
|
2) |
Talep Tahmini ve Tedarik Planlaması |
|
3) |
Talep Tahmini ve Tedarik Planlaması
|
|
4) |
Envanter Yönetimi
|
|
5) |
Tesis Yeri Seçimi ve Performans Ölçümü
|
|
6) |
Satınalma ve Tedarik
Üretim Yönetimi
|
|
7) |
Dağıtım Kanalları ve taşımacılık
Depolama
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Malzeme Elleçleme ve Ambalajlama
|
|
10) |
Bilgi Yönetimi ve İletişim |
|
11) |
Bilgi Yönetimi ve İletişim
|
|
13) |
Tedarik Zinciri Yönetim Bilgilerinin Değerlendirilmesi
|
|
14) |
Örnek Olaylar |
|
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme |
|
3) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
6) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
5 |