Lojistik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MLOJ225 | ||||||||
Ders İsmi: | Envanter ve Depo Yönetimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi DİLEK YALÇIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ÜMİT AKIN Dr.Öğr.Üyesi DİLEK YALÇIN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin mezuniyet sonrası iş yaşamında alacakları sorumlulukları ve verilen işleri anlama ve iş yaşamında uygulama olanağı kazandırır. Depolama yönetimi politikalarını örnekleri ile birlikte lojistik politikaları içinde uygulamaya dönük bilgilendirir. Depo ve depolamada kullanılan raf sistemi ve gerekli araç gereçleri hakkında uygulamaları görseller ile desteklenerek sunumu sonucunda, üzerinde tartışabilecek hale gelmelerini sağlayacak birikimi sunarak konuları inceleme, sorgulama ve çözüm arama alışkanlığı edindirmektir. |
Dersin İçeriği: | Depo tanım ve kavramları, depo çeşitleri, depolamanın nedenleri ( görsel sunum ve tartışma) Depo tanım ve kavramları, depo çeşitleri, depolamanın nedenleri ( görsel sunum ve tartışma) Stoklama politikaları, Türkiye’deki uygulamaları görsel sunum ve tartışma Depolamada kullanılan raf sistemleri, bunlar için gerekli araçlar ve gereçleri Fifo ve Lifo sistemleri hakkında görsel sunum ve tartışma Depolamada stok devir hızının önemi ve işletmeye getirdiği avantaj ve dezavantajları konusunun önemi konusunda görsel sunum ve tartışma Ürünlerin depoya kabul işlemleri, ürün çeşitlerine göre depoya giriş işlemleri görsel sunum ve tartışma Ürünlerin satın alma işlemleri görsel sunum ve tartışma Depoda ürünlerin iade ve sayım fazlası işlemleri görsel sunum ve tartışma Depoya el terminali ve elleçleme yöntemi ile ürün giriş işlemleri görsel sunum ve tartışma Depoya bilgisayar (bilgi) sistemi ile ürün girişi görsel sunum ve tartışma Depoda teslim ve tesellüm işlemleri görsel sunum ve tartışma Ürün tanımlama ve adresleme işlemleri görsel sunum ve tartışma; öğrenci sunumları Depoda ürünlerin iade ve sayım fazlası işlemleri görsel sunum ve tartışma Depoya el terminali ve elleçleme yöntemi ile ürün giriş işlemleri görsel sunum ve tartışma Depoya bilgisayar (bilgi) sistemi ile ürün girişi görsel sunum ve tartışma Depoda teslim ve tesellüm işlemleri görsel sunum ve tartışma Ürün tanımlama ve adresleme işlemleri görsel sunum ve tartışma; öğrenci sunumları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Depo tanım ve kavramları, depo çeşitleri, depolamanın nedenleri ( görsel sunum ve tartışma) | |
2) | Depo tanım ve kavramları, depo çeşitleri, depolamanın nedenleri ( görsel sunum ve tartışma) | |
3) | Stoklama politikaları, Türkiye’deki uygulamaları görsel sunum ve tartışma | |
4) | Depolamada kullanılan raf sistemleri, bunlar için gerekli araçlar ve gereçleri | |
5) | Depolamada kullanılan raf sistemleri, bunlar için gerekli araçlar ve gereçleri | |
6) | Fifo ve Lifo sistemleri hakkında görsel sunum ve tartışma | |
7) | Fifo ve Lifo sistemleri hakkında görsel sunum ve tartışma | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Depolamada stok devir hızının önemi ve işletmeye getirdiği avantaj ve dezavantajları konusunun önemi | |
10) | Ürünlerin depoya kabul işlemleri, ürün çeşitlerine göre depoya giriş işlemleri görsel sunum ve tartışma | |
11) | Ürünlerin satın alma işlemleri görsel sunum ve tartışma | |
12) | Depoda ürünlerin iade ve sayım fazlası işlemleri görsel sunum ve tartışma Depoya el terminali ve elleçleme yöntemi ile ürün giriş işlemleri görsel sunum ve tartışma | |
13) | Ürün tanımlama ve adresleme işlemleri görsel sunum ve tartışma; öğrenci sunumları | |
14) | Depoda ürünlerin iade ve sayım fazlası işlemleri görsel sunum ve tartışma Depoya el terminali ve elleçleme yöntemi ile ürün giriş işlemleri görsel sunum ve tartışma Depoya bilgisayar (bilgi) sistemi ile ürün girişi görsel sunum ve tartışma Depoda teslim ve tesellüm işlemleri görsel sunum ve tartışma Ürün tanımlama ve adresleme işlemleri görsel sunum ve tartışma; öğrenci sunumları | |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ten Hompel-Schmidt Depolama Yönetimi 2014. Çeviri Mehmet Tanyaş/Murat Düzgün |
Diğer Kaynaklar: | Ders Notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | |||||
3) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |||||
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||||
6) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
2) | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | |
3) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |
5) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
6) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | 5 |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 | 588 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 590 |