İş Sağlığı ve Güvenliği | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MISG231 | ||||||||
Ders İsmi: | İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitim Metotları ve İletişim Teknikleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. EZGİ BEKDEMİR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. SALİH GAMSIZ Dr.Öğr.Üyesi BEYZA TOKSOY Doç. Dr. ERTAN ÖCALAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste; yetişkin eğitimi, işyerlerinde sağlık ve güvenlik eğitimleri ve bu eğitimler sırasında gerekli olan iletişim becerileri hakkında bilgi verilmektedir. |
Dersin İçeriği: | Eğitimin tanımı ve alanı, Eğitim süreçleri; Amaç belirleme, Hedef koyma, Öğrenme etkinlikleri, Ölçme, Değerlendirme, Öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, Öğrenme psikolojisi, Yetişkin eğitiminde ilkeler, Yetişkinin öğrenme gücü, Yetişkinin öğrenme açısından özellikleri, Eğitim araçları; Görsel, İşitsel, Görsel işitsel, İnteraktif eğitim teknikleri, Güvenlik kültürü oluşumunda eğitimin önemi, İş eğitiminin yöneldiği risk grupları, Eski ve yeni iş kanunlarında çalışanların ISG eğitimi, İş sağlığı ve güvenliğinin eğitime entegrasyonuna iyi uygulama örnekleri, Sağlık eğitimi, Eğitim ve iletişim. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders hakkında bilgi verilir. | Ders Notları |
2) | Yetişkin Eğitimi, Öğrenme ve özellikleri | Ders Notları |
3) | Yetişkin eğitiminin özellikleri ve tekniklerini | Ders Notları |
4) | Çalışanların İş sağlığı ve Güvenliği Rğitimlerinin Usul ve Esasları hakkında Yönetmelik | Ders Notları |
5) | Eğitim Kurumlarının ve Eğiticilerin Nitelikleri | Ders Notları |
6) | Eğitimin niteliği ve periyodu | Ders Notları |
7) | Eğitimin niteliği ve periyodu | Ders Notları |
8) | Ara Sınav | |
9) | Çalışanların iş sağlığı ve güvenliği ve mesleki eğitimi | Ders Notları |
10) | Çalışanların iş sağlığı ve güvenliği ve mesleki eğitimi | Ders Notları |
11) | İşyerinde etkili bir iletişim süreci ile ilgili temel kavramlar | Ders Notları |
12) | İlgili mevzuat ve uygulamaları | Ders Notları |
13) | İlgili mevzuat ve uygulamaları | Ders Notları |
14) | Proje Sunumu | Ders Notları |
15) | Fİnal Sınavı | |
16) | Fİnal Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | İş Sağlığı ve Güvenliği Temel Eğitimi Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Yağımlı İş Sağlığı ve Güvenliği Dr Serap TEPE Öğr. Gör. Selin Aslantaş Çalışma Yaşamında Sağlık Gözetimi Rehberi ÇSGB |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
5 |
4 |
6 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi, meslek hastalıkları ve iş kazalarının azaltılması konularında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bilim uzmanları yetiştirilmektedir | ||||||||
2) İş koluna özel sağlık ve güvenlik riskleri değerlendirmesini yapabilme, Temel adımları tanımlama | ||||||||
3) Gezi-gözlem yolu ile inceleme yapma (walk-through survey), | ||||||||
4) Sağlığa zararlı etkenleri-tehlikeleri tanımlama, | ||||||||
5) Çevreye yönelik değerlendirme yapma, | ||||||||
6) İşçinin sağlık durumunu değerlendirme, | ||||||||
7) İş yerinde korunma stratejisi geliştirme, | ||||||||
8) Var olan iş sağlığı ve güvenliği sistemlerini değerlendirebilme, | ||||||||
9) İş yerlerinde afet ve acil durum planlarını yapabilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi, meslek hastalıkları ve iş kazalarının azaltılması konularında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bilim uzmanları yetiştirilmektedir | 4 |
2) | İş koluna özel sağlık ve güvenlik riskleri değerlendirmesini yapabilme, Temel adımları tanımlama | 3 |
3) | Gezi-gözlem yolu ile inceleme yapma (walk-through survey), | 4 |
4) | Sağlığa zararlı etkenleri-tehlikeleri tanımlama, | 5 |
5) | Çevreye yönelik değerlendirme yapma, | 3 |
6) | İşçinin sağlık durumunu değerlendirme, | 4 |
7) | İş yerinde korunma stratejisi geliştirme, | 5 |
8) | Var olan iş sağlığı ve güvenliği sistemlerini değerlendirebilme, | 3 |
9) | İş yerlerinde afet ve acil durum planlarını yapabilme | 4 |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 44 |
Ödevler | 11 | 33 |
Küçük Sınavlar | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 2 | 12 |
Final | 3 | 18 |
Toplam İş Yükü | 167 |