Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GST455 | ||||||||
Ders İsmi: | Kahve Bilimi ve Uygulamaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. İLKAY GÖK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ASLI YAMAN Öğr.Gör. HAKAN ATAKAN Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı Öğr.Gör. CENK REMZİ GİRGİNOL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere kahvenin geçmişten günümüze dek tarihi, çekirdekten itibaren bardağa gelene kadar geçtiği işlemi teorik olarak daha sonrasında uygulamalarla öğretmek. |
Dersin İçeriği: | Öğrencilere dersin içeriğinin anlatılması Kahve Tarihi Kahvehane Kültürü Kahve Çekirdeği Espresso Filtre Kahve Kahve Makineleri ve Ekipmanları Uygulama Kahve Akademisinde Uygulama Yapılması Ödev Sunumlarının Yapılması Konu tekrarı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Uygulama | veri yok |
1) | Ders İçeriğinin Tartışılması ve ödev Konularının Belirlenmesi | Veri yok |
2) | • Kahve Tarihi | Veri yok |
3) | • Kahvehane Kültürü | Veri yok |
4) | • Kahve Çekirdeği | Veri yok |
5) | • Espresso | Veri yok |
6) | • Espresso | Veri yok |
7) | • Filtre Kahve | Veri yok |
8) | • Vize Sınavı | Veri yok |
9) | • Kahve Makineleri ve Ekipmanları | Veri yok |
10) | • Uygulama | Veri yok |
11) | Uygulama | Veri yok |
12) | Uygulama | Veri yok |
13) | Uygulama | Veri yok |
14) | • Ödev Sunumlarının Yapılması | Veri yok |
15) | • Konu tekrarı | Veri yok |
16) | Final Sınavı | Veri yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Kahve Fincandan Lezzete, Cenk Girginol Kahve & Topraktan Fincana, Cenk Girginol From Coffee Cup to Flavor, Cenk Girginol Coffee & Soil to Cup, Cenk Girginol |
Diğer Kaynaklar: | Kahve Fincandan Lezzete, Cenk Girginol Kahve & Topraktan Fincana, Cenk Girginol From Coffee Cup to Flavor, Cenk Girginol Coffee & Soil to Cup, Cenk Girginol |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | ||||||||
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | ||||||||
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | ||||||||
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | ||||||||
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | |
2) | Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | |
3) | Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | |
4) | Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | |
5) | Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Teknik gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 50 |