Dersin Amacı: |
Bütçe kavramı ve temel özellikleri, bütçenin temel prensipleri ve bütçe sapmaları, bütçeleme sistemi, bütçeleme süreci ve bütçelerin hazırlanması, bütçe sapma analizleri, imalat sektöründe bütçe uygulamaları, hizmet sektöründe bütçe uygulamaları, ticaret sektöründe bütçe uygulamaları, planlama teknikleri olarak ERP, kar planlaması, faaliyet tabanlı maliyetleme.
|
Dersin İçeriği: |
Bütçe kavramı ve temel özellikleri, bütçenin temel prensipleri ve bütçe sapmaları, bütçeleme sistemi, bütçeleme süreci ve bütçelerin hazırlanması, bütçe sapma analizleri, imalat sektöründe bütçe uygulamaları, hizmet sektöründe bütçe uygulamaları, ticaret sektöründe bütçe uygulamaları, planlama teknikleri olarak ERP, kar planlaması, faaliyet tabanlı maliyetleme.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders izlencesi
• Ders çıktılarının tartışılması,
• Ders değerlendirme yöntemi
|
Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
2) |
• Bütçe ve bütçe çeşitlerini tanımlar
• işletmelerin neden bütçe hazırlamaları gerektiğini açıklar
• Bütçeleme ve yönetim fonksiyonları arasındaki ilişkileri tanımlar
• Bütçe komitesinin organizasyonel yapısını açıklar
|
Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
3) |
• Bütçeleme süreci |
Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
4) |
• Statik bütçeleme |
Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
5) |
• Esnek Bütçeleme |
Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
6) |
• Esnek ve static bütçeleme (continued) |
Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
7) |
• İmalat sektöründe statik ve esnek bütçeleme çalışmaları |
Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
8) |
• Gelir tablosu örneği çözer |
Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
9) |
• Bütçe farkları |
Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
10) |
• Kar planlaması |
Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
11) |
• Kalite maliyetleri ve hedef maliyetleme |
Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
12) |
Faaliyet tabanlı maliyetleme ve bütçeleme |
Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
13) |
• Kurumsal kaynak planlaması |
Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
14) |
• Bütçe Örnekleri |
Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek |
|
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek |
|
3) |
Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek |
|
4) |
İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek |
|
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek |
|
6) |
İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek |
|
7) |
Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek |
|
8) |
Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek |
|
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
|
10) |
İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
|