Dersin Amacı: |
Öğrencilere sürdürülebilir arazi yönetimi bakışıyla, kentsel dönüşüm kavramını, kentsel dönüşüm tarihini, yasal ve idari altyapısını, bir kentsel dönüşüm projesinin tüm etaplarında karşılaşılacak mülkiyet, kullanım, değer ve sosyal etkenler boyutlarının incelenmesini hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği: |
Kentsel arazi kullanım politikaları ve kentleşme sorunlarına genel bakış, Kentsel dönüşüm kavramı, mevzuat altyapısı, Kentsel Dönüşümün Tarihçesi, Kentsel Dönüşümün tarafları ve rolleri, Kentsel dönüşüm alanlarının belirlenmesi, ilanı ve projelendirme çalışmaları, Mevcut taşınmaz envanterinin çıkarılması, mülkiyet ve kullanım analizi, Uygulama ve Koordinasyon Faaliyetleri, Katılım Değerinin Tespiti – Ülger Modeli, Fizibilite Analizi, Proje Dağıtım Değerlerinin Tespiti, En İyi ve En Verimli Kullanım, Proje Örneklerinin Tartışılması |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kentsel arazi kullanım politikaları ve kentleşme sorunlarına genel bakış. |
- |
2) |
Kentsel dönüşüm kavramı, mevzuat altyapısı |
- |
3) |
Kentsel Dönüşümün Tarihçesi |
- |
4) |
Kentsel Dönüşümün tarafları ve rolleri |
- |
5) |
Kentsel dönüşüm alanlarının belirlenmesi, ilanı ve projelendirme çalışmaları |
- |
6) |
Mevcut taşınmaz envanterinin çıkarılması, mülkiyet ve kullanım analizi |
- |
7) |
Uygulama ve Koordinasyon Faaliyetleri |
- |
8) |
Yarı yıl sınavı |
- |
9) |
Katılım Değerinin Tespiti – Ülger Modeli |
- |
10) |
Fizibilite Analizi |
- |
11) |
Proje Dağıtım Değerlerinin Tespiti |
- |
12) |
En İyi ve En Verimli Kullanım |
- |
13) |
Proje Örneklerinin Tartışılması |
- |
14) |
Proje Örneklerinin Tartışılması |
- |
15) |
Final sınavı |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
2 |
3) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
4) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
5) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
8) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
9) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
3 |
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
3 |
11) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|