Geomatik Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GEOM425 | ||||||||
Ders İsmi: | Geoinformatik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BİROL ALAS | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. BİROL ALAS |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | A. Coğrafi veri standartlarının önemini kavramak B. XML dilini öğrenmek C. XML teknolojilerini öğrenmek D. XML ve HTMLarasındaki farkı anlamak E. İyi oluşumlu ve geçerli XML belgeleri yaratmak F. XML şemalarını anlamak G. GML dilini öğrenmek ve uygulama şeması hazırlamak |
Dersin İçeriği: | Coğrafi veri formatı olarak kabul edilen ve hukuki mevzuatta da yerini alan Coğrafi işaretleme dili GML’in (geographic markup language) uygulama düzeyinde öğrenilmesidir. Bu amaca ulaşabilmek için, GML dilinin temelinde yer alan XML (extensible markup language) ve ilgili teknolojiler de öğrenilmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | XML’e giriş, kuralları ve dökümanları | 1-OGC dkümanları 2-W3C dökümanları .pdf formatında ders notları (B.Alas) |
2) | XML dökümanlarının geçerliliği ve biçimlendirilmesi | 1-OGC dkümanları 2-W3C dökümanları .pdf formatında ders notları (B.Alas) |
3) | HTML ve XHTML’e giriş, HTML ileXML arasındaki ilişki | 1-OGC dkümanları 2-W3C dökümanları .pdf formatında ders notları (B.Alas) |
4) | XML DOM yapısı ve ilgili teknolojiler | 1-OGC dkümanları 2-W3C dökümanları .pdf formatında ders notları (B.Alas) |
5) | XSL teknolojisine giriş, XSLT ve XPath | 1-OGC dkümanları 2-W3C dökümanları .pdf formatında ders notları (B.Alas) |
6) | XML teknolojilerinden XML namespace, Xlink, UML, SVG | 1-OGC dkümanları 2-W3C dökümanları .pdf formatında ders notları (B.Alas) |
7) | XML şemaları basit türler | 1-OGC dkümanları 2-W3C dökümanları .pdf formatında ders notları (B.Alas) |
8) | Yarı yıl sınavı | 1-OGC dkümanları 2-W3C dökümanları .pdf formatında ders notları (B.Alas) |
9) | XML şemaları veri türleri ve kısıtlamaları | 1-OGC dkümanları 2-W3C dökümanları .pdf formatında ders notları (B.Alas) |
10) | XML şemaları karmaşık türler | 1-OGC dkümanları 2-W3C dökümanları .pdf formatında ders notları (B.Alas) |
11) | GML’e giriş | 1-OGC dkümanları 2-W3C dökümanları .pdf formatında ders notları (B.Alas) |
12) | GML şemaları | 1-OGC dkümanları 2-W3C dökümanları .pdf formatında ders notları (B.Alas) |
13) | GML uygulama şeması hazırlanması | 1-OGC dkümanları 2-W3C dökümanları .pdf formatında ders notları (B.Alas) |
14) | CityGML | 1-OGC dkümanları 2-W3C dökümanları .pdf formatında ders notları (B.Alas) |
15) | Final sınavı | 1-OGC dkümanları 2-W3C dökümanları .pdf formatında ders notları (B.Alas) |
Ders Notları / Kitaplar: | .pdf formatında ders notları (B.Alas) |
Diğer Kaynaklar: | 1-OGC dkümanları 2-W3C dökümanları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||||||
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
3) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||||||
4) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||||||
5) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
8) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
9) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
11) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | 5 |
2) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | 5 |
3) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | 5 |
4) | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | 5 |
5) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | 5 |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 5 |
7) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
8) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
9) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 5 |
10) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 5 |
11) | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 |
Anlatım | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 145 |