Moda Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MOD425 | ||||||||
Ders İsmi: | Buluş ve Şekillendirme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Moda tasarım ve koleksiyon hazırlama sürecinin temelini oluşturan kavram oluşturma, trend analizi, konsept belirleme, öyküleme, hedef kitle tanımlama gibi ön hazırlık safhalarının oluşturulup geliştirilmesini kapsayan bir derstir. Diploma Projesi’nin hazırlık sürecine de katkı sağlayan bu derste öğrenciler tasarım konseptlerine göre koleksiyonlarını şekillendirmeyi bu doğrultuda malzeme araştırıp siluet belirlemeyi öğrenirler. |
Dersin İçeriği: | Moda tasarım ve koleksiyon hazırlama sürecinin temelini oluşturan kavram oluşturma, trend analizi, konsept belirleme, öyküleme, hedef kitle tanımlama gibi ön hazırlık safhalarının oluşturulup geliştirilmesini kapsayan bir derstir. Diploma Projesi’nin hazırlık sürecine de katkı sağlayan bu derste öğrenciler tasarım konseptlerine göre koleksiyonlarını şekillendirmeyi bu doğrultuda malzeme araştırıp siluet belirlemeyi öğrenirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Buluş ve Şekillendirme dersinin öğrenciye tanıtılması. Belirlenen temaların açıklanması ve tartışılması. | ... |
2) | Projeyi oluşturmak için tema belirlenmesi. • Tema belirlemek için gereken yazılı ve görsel araştırmanın yapılması | ... |
3) | • Dersin temalarının hikâye ve hikâye panolarının hazırlanması. • Eskiz defterlerinin oluşturulmaya başlanması | ... |
4) | • Eskiz defterlerinin incelenmesi Eskiz Çalışmaları | .... |
5) | • Seçilen temanın hikayelendirilmesi • Temaya uygun storyboard hazırlanması | ... |
6) | • Tema ve hikaye doğrultusunda en uygun malzemelerin belirlenmesi • Tema ve hikayeye uygun olarak renk ve dokuların belirlenmesi | .... |
7) | • Temaya uygun olarak tekstil oyunlarının denenmesi | ... |
8) | VİZE SINAVI | ... |
9) | • Temaya uygun olarak tekstil oyunlarının denenmesi | ... |
10) | • Farklı malzemelerle çalışılan tasarımların hikaye ile buluşturulması | .... |
11) | • Farklı malzemelerle çalışılan tasarımların hikaye ile buluşturulması | ... |
12) | • Dosyalanmadan önce çalışmaların storyboardlarının hazırlanması • Tasarımların son eksiklerinin tamamlanması | .... |
13) | • Seçilen tasarımların dosyalanması Dosya Hazırlanması | ... |
14) | • Seçilen tasarımların dosyalanması | .... |
15) | Dosyaları finalize etme | ... |
16) | final | ... |
Ders Notları / Kitaplar: | ... |
Diğer Kaynaklar: | ... |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |||||
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |||||
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |||||
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | 5 |
2) | Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | 5 |
3) | Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | 5 |
4) | Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | 5 |
5) | Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | 5 |
6) | Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi | 5 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 64 |
Uygulama | 16 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 64 |
Proje | 16 | 64 |
Toplam İş Yükü | 256 |