Tıp | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | TIP508 | ||||||||
Ders İsmi: | Beyin Cerrahisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BERRİN ZÜHAL ALTUNKAYNAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. İBRAHİM BÜLENT BUTTANRI Prof. Dr. BERRİN ZÜHAL ALTUNKAYNAK Prof. Dr. MAZHAR SEMİH BASKAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, nöroşirürjik hastalıkların muayene teknikleri ve tanı yöntemlerinin yanı sıra tıbbi ve cerrahi yaklaşımların endikasyonlarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | Nöroşirürji'ye Giriş Merkezi Sinir Sistemi Anatomisi Pratik (Haftalık Olgu Toplantısı) Nörofizyoloji Radyolojik Temel Bilgiler Kısa Nörolojik Muayene Kritik Hasta Bakımı Temel Bilgileri Kafa İçi Basınç Artması Sendromu Hidrosefali Kafa Travması Tanı ve Tedavisi Beyin Urları Tanı ve Tedavisi Serebro-vasküler Hastalıklar Tanı ve Tedavisi Merkezi Sinir Sisteminde Moleküler ve Kök Hücre Biyolojisi Nöroanestezi Prensipleri Öğrenci Semineri Pratik (Ameliyathane – Nöroanestezi) Pratik (Servis Viziti) Pratik (Haftalık Olgu Toplantısı) Omurga Travması Tanı ve Tedavisi Non-travmatik Omurga ve Omurilik Hastalıklarında Tanı ve Tedavi Mecmua Kulübü Öğrenci Semineri Omurga ve Omurilik Urlarında Tanı ve Tedavi Pratik (Ameliyathane) Çocukluk Çağı Omurga Rahatsızlıkları Tanı ve Tedavisi Kraniosinostoz Tanı ve Tedavisi Pratik (Poliklinik) Kranyal Gelişimsel Anomaliler'de Tanı ve Tedavi Pratik (Video Saati) Periferik Sinir Yaralanması ve Tuzaklanması Tanı ve Tedavisi Pratik (Servis Viziti) Pratik (Haftalık Olgu Toplantısı) İntrakranyal urlar için Radyoterapi Epilepsi Cerrahisi Fonksiyonel Nöroşirürji Mecmua Kulübü Pratik (Ameliyathane) Ağrı Cerrahisi Yazılı ve Sözlü Sınav |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Nöroşirürji'ye Giriş Merkezi Sinir Sistemi Anatomisi Pratik (Haftalık Olgu Toplantısı) Nörofizyoloji Radyolojik Temel Bilgiler Kısa Nörolojik Muayene Kritik Hasta Bakımı Temel Bilgileri Kafa İçi Basınç Artması Sendromu Hidrosefali Kafa Travması Tanı ve Tedavisi Beyin Urları Tanı ve Tedavisi Serebro-vasküler Hastalıklar Tanı ve Tedavisi Merkezi Sinir Sisteminde Moleküler ve Kök Hücre Biyolojisi Nöroanestezi Prensipleri Öğrenci Semineri Pratik (Ameliyathane – Nöroanestezi) | |
2) | Pratik (Servis Viziti) Pratik (Haftalık Olgu Toplantısı) Omurga Travması Tanı ve Tedavisi Non-travmatik Omurga ve Omurilik Hastalıklarında Tanı ve Tedavi Mecmua Kulübü Öğrenci Semineri Omurga ve Omurilik Urlarında Tanı ve Tedavi Pratik (Ameliyathane) Çocukluk Çağı Omurga Rahatsızlıkları Tanı ve Tedavisi Kraniosinostoz Tanı ve Tedavisi Pratik (Poliklinik) Kranyal Gelişimsel Anomaliler'de Tanı ve Tedavi Pratik (Video Saati) Periferik Sinir Yaralanması ve Tuzaklanması Tanı ve Tedavisi | |
3) | Pratik (Servis Viziti) Pratik (Haftalık Olgu Toplantısı) İntrakranyal urlar için Radyoterapi Epilepsi Cerrahisi Fonksiyonel Nöroşirürji Mecmua Kulübü Pratik (Ameliyathane) Ağrı Cerrahisi Yazılı ve Sözlü Sınav |
Ders Notları / Kitaplar: | Handbook of Neurosurgery 7th edition Edition, 2010 Mark S. Greenberg Thieme Publishers New York ISBN-13: 978-1604063264, ISBN-10: 1604063262 Neurosurgery Board Review: Questions and Answers for Self-Assessment Dec 23, 2015, Thieme Publishers, by Cargill H. Alleyne and M. Neil Woodall, New York, ISBN-13: 978-1626231047 ISBN-10: 1626231044 |
Diğer Kaynaklar: | Handbook of Neurosurgery 7th edition Edition, 2010 Mark S. Greenberg Thieme Publishers New York ISBN-13: 978-1604063264, ISBN-10: 1604063262 Neurosurgery Board Review: Questions and Answers for Self-Assessment Dec 23, 2015, Thieme Publishers, by Cargill H. Alleyne and M. Neil Woodall, New York, ISBN-13: 978-1626231047 ISBN-10: 1626231044 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
4 |
6 |
2 |
5 |
7 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. | |||||||||||||||
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. | |||||||||||||||
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. | |||||||||||||||
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. | |||||||||||||||
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. | |||||||||||||||
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar | |||||||||||||||
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. | |||||||||||||||
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar | |||||||||||||||
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |||||||||||||||
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, | |||||||||||||||
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |||||||||||||||
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar | |||||||||||||||
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, | |||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | |||||||||||||||
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir | |||||||||||||||
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. | 5 |
2) | İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. | 5 |
3) | Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. | 5 |
4) | Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. | 5 |
5) | Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. | 4 |
6) | Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar | 4 |
7) | Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. | 5 |
8) | Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar | 4 |
9) | Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | 5 |
10) | Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, | 5 |
11) | Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | 5 |
12) | Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar | 5 |
13) | Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, | 5 |
14) | Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | 5 |
15) | Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir | 5 |
16) | Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır | 5 |
Anlatım | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 50 |
Final Pratik | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Uygulama | 12 | 5 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 124 |