Dersin Amacı: |
Bu ders; öğrencilerin, kaynaştırmanın temel prensiplerini ve yararlarını kavramasını, gelişimsel tanılama sonucuna göre engelli çocuk için uygun yönlendirmeler yapabilmesini, engelli çocuğun ailesine ve öğretmenlere kaynaştırma programları için gerekli eğitim ve rehberlik becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Kaynaştırmanın tanımı, ilke ve amaçları, normal ve özel gereksinimli çocuk, aile ve öğretmene yararları, kaynaştırma uygulamalarına hazırlık çalışmaları, kaynaştırma programlarına katılım tipleri, kaynaştırmaya hazırlık süreci, kaynaştırmayı başarıya ulaştıran etmenler, kaynaştırma sınıfında eğitimsel organizasyon, bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP), normal ve özel gereksinimli çocuklar arasındaki etkileşim, kaynaştırma programlarının çocukların gelişimleri üzerine etkileri, kaynaştırma sınıflarında öğretmenin rolü ve sorumlulukları, kaynaştırmaya karşı tutumlar, kaynaştırma sınıfı örnek ders ve uygulama, Türkiye’de kaynaştırma uygulamaları ve sorunları. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kaynaştırmanın tanımı, ilke ve amaçları; normal ve engelli çocuk, aile ve öğretmene yararları |
sunum |
2) |
Kaynaştırma uygulamalarına hazırlık çalışmaları |
sunum |
3) |
Kaynaştırma uygulamalarına hazırlık çalışmaları |
sunum |
4) |
Kaynaştırma programlarına katılım tipleri |
makale |
5) |
Kaynaştırma sınıfında eğitimsel organizasyon |
sunum |
6) |
Kaynaştırma sınıfında eğitimsel organizasyon, (BEP) |
makale |
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Normal ve engelli çocuklar arasındaki etkileşim |
sunum |
9) |
Kaynaştırma programlarının çocukların gelişimleri üzerine etkileri |
sunum |
10) |
Kaynaştırma sınıflarında fiziksel düzenlemeler |
makale |
11) |
Kaynaştırma sınıflarında öğretmenin rolü ve sorumlulukları |
makale |
12) |
Kaynaştırmaya karşı tutumlar |
sunum |
13) |
Final sınavına hazırlık |
sunum |
14) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. |
|
2) |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. |
|
3) |
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. |
|
4) |
Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. |
|
5) |
Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. |
|
6) |
Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. |
|
7) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. |
|
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. |
|
9) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. |
|
10) |
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir |
|
11) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
|
12) |
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
|