Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilere ailenin tanımı, tarihsel gelişimi ve aile çeşitleri; aile eğitiminde etik ilkeler; aile-ebeveynlik kuramları; aile içi ilişkiler ve çocuk yetiştirme tutumları; özel gereksinimli çocuğu olan aileler ve özel durumlarda aile çalışmaları; okulöncesi eğitim programlarında aile katılımı; anne-baba eğitimi ve Türkiye’de uygulanan aile eğitim programları; dünya’da anne-baba eğitimi ve aile katılımı ile ilgili konular hakkında bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği: |
Ailenin tanımı, tarihsel gelişimi ve aile çeşitleri, aile eğitiminde etik ilkeler, aile-ebeveynlik kuramları, aile içi ilişkiler ve çocuk yetiştirme tutumları, özel gereksinimli çocuğu olan aileler ve özel durumlarda aile çalışmaları, okul öncesi eğitim programlarında aile katılımı, aile katılımlı eğitim programı hazırlama amaç ve ilkeleri, eğitim programını uygulama stratejileri, program değerlendirme süreci, anne-baba eğitimi ve Türkiye’de uygulanan aile eğitim programları, dünya’da anne-baba eğitimi ve aile katılımı |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İzlencenin tanıtımı
Aile ile ilgili temel kavramlar, tarihsel süreçte çocuğun eğitiminde aile |
İzlence |
2) |
Aile kuramları, anne baba tutumları
Aile eğitimi tanımı, önemi, amacı, ilkeleri
|
Sunum |
3) |
Anne-baba eğitiminde kullanılan yöntem ve materyaller |
Sunum |
4) |
Erken çocukluk döneminde aile katılımı
Aile katılımı
|
Sunum ve kitaplar |
5) |
Aile arası ilişkiler
Okul-aile arasındaki iletişim, güçlü ortaklık
|
Sunum ve kitaplar |
6) |
Kitap Sunumları |
Sunum ve kitaplar |
7) |
Ara sınav |
|
8) |
Eğitim programı hazırlama aşamaları
Türkiye’de anne-baba eğitim programları |
Sunum ve makaleler |
9) |
Dünyada anne-baba eğitim programları |
Sunum ve makaleler |
10) |
Özel gereksinimli çocuğu olan aileler
|
Sunum ve makaleler |
11) |
Farklı kültürlerden gelen aileler ile çalışma |
Sunum ve makaleler |
12) |
Baba katılımı |
Sunum ve makaleler |
13) |
Anne Baba Eğitim Programlarının Geliştirilmesi, Raporlama |
Sunum |
14) |
Anne Baba Eğitim Programlarının Geliştirilmesi, Raporlama |
Sunum |
15) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. |
5 |
2) |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. |
4 |
3) |
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. |
4 |
4) |
Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. |
5 |
5) |
Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. |
5 |
6) |
Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. |
5 |
7) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. |
5 |
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. |
4 |
9) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. |
4 |
10) |
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir |
5 |
11) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
5 |
12) |
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
4 |