Mütercim Tercümanlık (Arapça) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CIN401 | ||||||||
Ders İsmi: | Çince VII | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Yabancı Dil Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. BUSE ÖZLEM GÜVEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
ZHAO ZHAO |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dönem kampüs hayatı, Çin kültürünün Çin'deki misafirlere nasıl davranılması ve nasıl davranılacağı gibi konuları kapsayan "Başarıya Giden Başarılı Yol" konulu 13-14. metinleri incelemeyi planlıyoruz. Bir yarıyıl boyunca öğrenciler dilbilgisinde sağlam bir temel oluşturabilir ve dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirebilirler. |
Dersin İçeriği: | Bu sömestrde öğreneceklerimiz şunlardır: Ünite 13; 26 yeni kelime, 2 yeni metin ve 3 yeni gramer içeren "lütfen çabuk gelin". Ünite 14; 30 yeni kelime, 2 yeni metin ve 3 yeni gramer içeren "Hangi hediyeler getireceğimi bilmiyorum". |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1.Tekrar Daha önce öğrendiklerimizle ilgili sorular sormak Tatilleri hakkında sorular sormak 2.Öğrencilere bu dönem ne öğrenmeyi planladığımızı anlatmak 3. Çince 来ve 去 kelimelerini öğrenmek | eski notlar/defterler |
2) | 1. Çince 来ve 去 kelimelerini öğrenme 2. Ünite 13 "lütfen çabuk gelin", | ders kitabı |
3) | Ünite 13 "Lütfen çabuk gelin" | ders kitabı |
4) | ünite 13 "lütfen çabuk gelin" ünite kelimeleriyle cümleler kurma | ders kitabı |
5) | "gelmek" ve "gitmek" kelimelerinin gramer yapısı | ders kitabı |
6) | soru-cevap okuma | ders kitabı-derste öğrenilen notlar |
7) | Yeni kelimeler | Ders kitabı |
8) | "Henüz" ve "Daha yeni" kelimelerinin gramer yapısı | ders kitabı |
9) | 好 kelimesinin fiil ile birlikte kullanımı | ders kitabı |
10) | yeni metni inceleme | ders kitabı |
11) | ünite 14 "ne hediye getireceğimi bilmiyorum" yeni kelimelerin öğrenimi | ders kitabı |
12) | tamamlayıcı fiil olarak 来 ve 去 kelimelerinin kullanımı | ders kitabı |
13) | yeni metni inceleme | ders kitabı |
14) | Yeni kelimelerin gramer yapılarını inceleme | ders kitabı |
15) | yeni metni inceleme ve tekrar | ders kitabı - defterler |
16) | Final sınavı | final |
Ders Notları / Kitaplar: | 成功之路 Başarıya Giden Yol-2 |
Diğer Kaynaklar: | Successful Road to Success-Elementary2 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Mezunlar, dil çiftleri arasında, iş yaşamında var olan ihtiyaçlara göre en az bir uzmanlık alanında yazılı ve sözlü çeviri yapabilir. | |||||||
2) Mezunlar, yazılı ve sözlü çeviri becerisi kazandıracak düzeyde A, B ve C dili kategorilerinde çok dillilik becerisine sahiptir (A dili en az C1; B Dili en az B1; C Dil(ler)i en az A2). | |||||||
3) Mezunlar A, B ve C dillerinin konuşulduğu kültürlerdeki düşünsel ve kültürel gelenek konusunda bilgi edinir ve bu kültürlere özgü davranış ve tutumlar konusunda farkındalığa sahiptir. | |||||||
4) Mezunlar, A, B ve C dillerinde üretilmiş yazılı ve sözlü metinleri çeviribilimsel yaklaşımla çözümler, yorumlar ve bu metinleri A veya B diline çevirir. | |||||||
5) Mezunlar, çeviri uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanır; alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve donanım bilgisiyle birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||
6) Mezunlar, çeviribilim alanında lisansüstü çalışmalara başlayabilecek düzeyde kuramsal ve yöntemsel yaklaşımlar konusunda bilgi sahibidir. | |||||||
7) Mezunlar, çevirmenlik mesleğinin eğitim, öğretim, mesleki örgütlenme ve etik sorunlarının irdelenmesi; özellikle çeviri ihtiyacının doğduğu farklı alanlarda bu sorunlara toplumsal ve bilimsel bakış doğrultusunda çözüm önerilerinin üretilmeye çalışılması konularında bilgi sahibidir. | |||||||
8) Mezunlar, takım çalışması yapabilir, eleştirel düşünebilir ve yaşam boyu öğrenme davranışı edinir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezunlar, dil çiftleri arasında, iş yaşamında var olan ihtiyaçlara göre en az bir uzmanlık alanında yazılı ve sözlü çeviri yapabilir. | |
2) | Mezunlar, yazılı ve sözlü çeviri becerisi kazandıracak düzeyde A, B ve C dili kategorilerinde çok dillilik becerisine sahiptir (A dili en az C1; B Dili en az B1; C Dil(ler)i en az A2). | |
3) | Mezunlar A, B ve C dillerinin konuşulduğu kültürlerdeki düşünsel ve kültürel gelenek konusunda bilgi edinir ve bu kültürlere özgü davranış ve tutumlar konusunda farkındalığa sahiptir. | |
4) | Mezunlar, A, B ve C dillerinde üretilmiş yazılı ve sözlü metinleri çeviribilimsel yaklaşımla çözümler, yorumlar ve bu metinleri A veya B diline çevirir. | |
5) | Mezunlar, çeviri uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanır; alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve donanım bilgisiyle birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
6) | Mezunlar, çeviribilim alanında lisansüstü çalışmalara başlayabilecek düzeyde kuramsal ve yöntemsel yaklaşımlar konusunda bilgi sahibidir. | |
7) | Mezunlar, çevirmenlik mesleğinin eğitim, öğretim, mesleki örgütlenme ve etik sorunlarının irdelenmesi; özellikle çeviri ihtiyacının doğduğu farklı alanlarda bu sorunlara toplumsal ve bilimsel bakış doğrultusunda çözüm önerilerinin üretilmeye çalışılması konularında bilgi sahibidir. | |
8) | Mezunlar, takım çalışması yapabilir, eleştirel düşünebilir ve yaşam boyu öğrenme davranışı edinir. |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Kanaat Notu | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 32 | 4 | 128 |
Uygulama | 20 | 4 | 80 |
Ödevler | 4 | 3 | 12 |
Küçük Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 234 |