Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BST489 | ||||||||
Ders İsmi: | Swift Programlama | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi NURŞEN TOPÇUBAŞI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi NURŞEN TOPÇUBAŞI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere IOS işletim sistemi üzerinde çalışan swift dilini öğretmek ve basit bir mobil program yazmayı öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | Swift Geliştirme Ortamı'nın Kurulumu; Swift programlama dilinin temel özellikleri; Swift dilinin yapıları; Ad Uzayı kavramı; Değişkenler; Veri tipleri; Giriş/çıkış metotları; Operatörler; Akış kontrol yapıları (if; if/else; if/else/if; switch/case); Döngü yapıları (for; while; do/while; foreach); Sınıf ve Nesne oluşturma; Erişim belirteçleri; Kapsülleme; Diziler; Metotlar (fonksiyonlar; eylemler); Kalıtım; Çok-biçimlilik. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Swift Geliştirme Ortamı'nın Kurulumu; Swift programlama dilinin temel özellikleri | |
2) | Swift dilinin yapısı; Ad Uzayı kavramı; Değişkenler; Veri tipleri | |
3) | Giriş/çıkış metotları; Operatörler | |
4) | Akış kontrol yapıları (if; if/else; if/else/if; switch/case) | |
5) | Döngü yapıları (for; while; do/while; foreach) | |
6) | Liste, küme ve sözlük yapıları | |
7) | Sınıf ve Nesne oluşturma | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Erişim belirteçleri; Kapsülleme | |
10) | Diziler; Metotlar (fonksiyonlar; eylemler) | |
11) | Çok-biçimlilik | |
12) | IOS mobil proje yazma ortamı tanıtımı | |
13) | Örnek proje hazırlama | |
14) | Uygulama Yaşam Döngüsü |
Ders Notları / Kitaplar: | - The Swift Programming Language (Swift 3.0.1), Published: 02 June 2014, Publisher: Apple Inc. - iOS 10 Programming Fundamentals with Swift, Swift, Xcode, and Cocoa Basics, By Matt Neuburg, Publisher: O'Reilly Media, Final Release Date: September 2016 |
Diğer Kaynaklar: | - Swift Programming: The Big Nerd Ranch Guide (Big Nerd Ranch Guides) 1st Edition , by Matthew Mathias, John Gallagher, ISBN-13: 978-0134398013 - Cocoa Programming for OS X: The Big Nerd Ranch Guide (5th Edition) (Big Nerd Ranch Guides) 5th Edition , Aaron Hillegass, Adam Preble, Nate Chandler, ISBN-13: 978-0134076959 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | |||||
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | |||||
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | |||||
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | |||||
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | 5 |
2) | Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | 4 |
3) | Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | 4 |
4) | Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | |
5) | Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. | 3 |
Anlatım | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Ödev | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 42 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Laboratuvar | 5 | 10 |
Uygulama | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 66 |