Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BST481 | ||||||||
Ders İsmi: | ANDROID Mobil Programlama | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi NURŞEN TOPÇUBAŞI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi NURŞEN TOPÇUBAŞI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kotlin programlama dili yapısını ve program geliştirme ortamını öğrenmek. Kotlin dilinde kullanılan yapısal özellikleri ve programlarda kullanımını öğrenmek. Döngü ve kontrol yapılarını öğrenmek. Hazır fonksiyonları program içinde kullanmayı öğrenmek. Fonksiyon kavramını ve kendi fonksiyonlarını kullanarak program yazmayı öğrenmek. Nesneleri öğrenmek. Dosyalamada kullanılan fonksiyonları öğrenmek. Mobil ortamı tanımak. Kotlin dilinde mobil programı yazabilmek. |
Dersin İçeriği: | Temel Türler, Sayılar, Sabitler, İşlemler, Kayan Noktalı Sayıların Karşılaştırılması, Karakterler, Boole, Diziler, Stringler, Paketler, Kontrol Akışı, Dönüşler ve atlamalar, Sınıflar ve Kalıtım, Özellikler ve Dosyalar, Arayüzler, Veri Sınıfları, Yuvalanmış Sınıflar, Enum Sınıfları, Nesneler, Fonksiyonlar, Lambda, kotlin kullanarak Android studio ile basit proje tasarımı. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mobil Cihazlar; Tarihsel Gelişimi; Mobil Uygulama Geliştirme Ortamını Tanıma; | |
2) | Android Projesi Oluşturmak; Activity Sınıfı; Layout | |
3) | Görsel Komponentler; ListView Kullanımı | |
4) | AndroidManifest.xml | |
5) | Action Bar Eklemek; ; Uygulamanın Cihaz Üzerinde Çalıştırılması | |
6) | Uygulamanın Paketlenmesi ve İmzalanması | |
7) | Google Play'e Uygulama Yükleme ve Güncelleme | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Intent'ler - Diğer Uygulamalarla Etkileşime Geçmek | |
10) | Başka Bir Activity'yi Başlatmak; Kullanıcıyı Farklı Bir Uygulamaya Yönlendirmek | |
11) | Örnek: SMS veya E-posta ile Paylaşmak | |
12) | Bir Uygulamadan Sonuç Almak | |
13) | ListViewÖzelleştirme; WebView Kullanımı | |
14) | FarklıAndroid Cihazları Desteklemek |
Ders Notları / Kitaplar: | KOTLİN, Mehmet Ali Sıcak,Level Kitap |
Diğer Kaynaklar: | Programming Kotlin, Stephen Samuel, Stefan Bocutiu, January 2017 Reactive Programming in Kotlin, Rivu Chakraborty, December 2017 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | ||||
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | ||||
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | ||||
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | ||||
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | 5 |
2) | Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | 3 |
3) | Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | 4 |
4) | Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | |
5) | Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. | 3 |
Anlatım | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Ödev | |
Problem Çözme |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Raporlama | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 42 | % 0 |
Laboratuar | 10 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 5 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 4 | 4 |
Ara Juri | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 48 |