Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BST483 | ||||||||
Ders İsmi: | Oracle Veritabanı SQL | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi FERİDUN CEMAL ÖZÇAKIR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencileri karmaşık iş senaryolarını analiz etmeye ve bir veri modeli (bir kuruluşun bilgilerinin kavramsal bir temsili) yaratmaya teşvik eder. Katılımcılar, SQL kullanarak fiziksel bir veritabanı oluşturarak veritabanı tasarımlarını uygularlar. Temel SQL sözdizimi ve geçerli SQL ifadeleri oluşturma kuralları gözden geçirilir. |
Dersin İçeriği: | Oracle Academy işbirliği ile bu ders verilmektedir. Oracle veritabanı üzerinde SELECT komutu ile sorgular; karakter işlemleri; sayısal ve tarih fonksiyonlar; tek satır fonksiyonları; tablo birleşim yapıları; Grup fonksiyonları; GROUP BY; HAVING; ROLLUP; CUBE ve GROUPING SETS yapıları; alt sorgular; DML komutları; DDL komutları; tablo oluşturma ve silme; veritabanı tablo işlemleri; veri tipleri; kısıtlamalar; kısıtlamalar; görünümler; indeksler ve diziler; veritabanı güvenliği; veritabanı işlemleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | SQL Veritabanı Programlamaya Giriş, SELECT ve WHERE, ORDER BY ve Fonksiyonlara Giriş. | Oracle iLearning (Oracle Academy) ve Oracle Application Express (APEX) ortamları |
2) | Tek Satır Fonksiyonları; karakter büyük / küçük harf değiştirme işlevleri (ALT, ÜST ve INITCAP), karakter düzenleme işlevleri (CONCAT, SUBSTR, LENGTH, INSTR, LPAD, RPAD, TRIM ve REPLACE), Tek satırlı sayı değişimi (ROUND, TRUNC ve MOD). | Oracle iLearning (Oracle Academy) ve Oracle Application Express (APEX) ortamları |
3) | Tek Satır Fonksiyonları; TO_CHAR, TO_NUMBER ve TO_DATE, NVL, NVL2; NULLIF ve COALESCE işlevleri. Koşullu İfadeler; DECODE, CASE fonksiyonları ve IF-THEN-ELSE koşullu mantığı. | Oracle iLearning (Oracle Academy) ve Oracle Application Express (APEX) ortamları |
4) | JOIN (Birleştirme); Cross Join, Natural Join, Inner - Outer Join, Self-Join ve Hiyerarşik Sorgular | Oracle iLearning (Oracle Academy) ve Oracle Application Express (APEX) ortamları |
5) | Oracle Equijoin ve Cartesian, Oracle Nonequijoin ve Outer Join | Oracle iLearning (Oracle Academy) ve Oracle Application Express (APEX) ortamları |
6) | Grup Fonksiyonları (SUM, AVG, COUNT, MIN, MAX, STDDEV, VARIANCE, COUNT, DISTINCT, NVL), DISTINCT kullanımı. | Oracle iLearning (Oracle Academy) ve Oracle Application Express (APEX) ortamları |
7) | Group By ve Having Kullanımı, Yuva grubu işlevleri (Rollup ve Cube işlevleri, Grouping Sets) | Oracle iLearning (Oracle Academy) ve Oracle Application Express (APEX) ortamları |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Alt Sorgular; Karşılaştırma Operatörleri (IN, ANY ve ALL – Çok-satırlı alt sorgular) | Oracle iLearning (Oracle Academy) ve Oracle Application Express (APEX) ortamları |
10) | INSERT (ekleme) deyimi, Kolon Değerlerini Güncelleme ve Satırları Silme. Varsayılan (DEFAULT) değerler, MERGE ve Çok tablolu veri girişleri. | Oracle iLearning (Oracle Academy) ve Oracle Application Express (APEX) ortamları |
11) | Tablo Oluşturma, Veri Türlerini Kullanma, Tablo Değiştirme. | Oracle iLearning (Oracle Academy) ve Oracle Application Express (APEX) ortamları |
12) | Kısıtlamalar; NOT NULL ve UNIQUE Kısıtlamaları, PRIMARY KEY, FOREIGN KEY ve CHECK Kısıtlamaları. | Oracle iLearning (Oracle Academy) ve Oracle Application Express (APEX) ortamları |
13) | VIEW( Görünümler), Sekans-Dizi (SEQUENCE) ve Eş Anlamlı (SYNONYM) Oluşturma. | Oracle iLearning (Oracle Academy) ve Oracle Application Express (APEX) ortamları |
14) | Veritabanı Transaction İşlemleri (COMMIT, ROLLBACK ve SAVEPOINT). | Oracle iLearning (Oracle Academy) ve Oracle Application Express (APEX) ortamları |
Ders Notları / Kitaplar: | Oracle Database SQL Language Reference – Diana Lorentz, Mary Beth Roeser, Simon Watt - Oracle Corporation |
Diğer Kaynaklar: | - Oracle Database 11g SQL – Jason Price – The McGraw-Hill Companies Mastering - Oracle PL/SQL: Practical Solutions, Connor McDonald, Chaim Katz, Christopher Beck, Joel R. Kallman, David C. Knox – Apress Publishing |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | ||||
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | ||||
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | ||||
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | ||||
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | 5 |
2) | Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | 5 |
3) | Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | 3 |
4) | Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | 2 |
5) | Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. | 3 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 42 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 17 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 32 | 1 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Küçük Sınavlar | 17 | 1 | 17 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 114 |