Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BST484 | ||||||||
Ders İsmi: | IOS Mobil Programlama | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi NURŞEN TOPÇUBAŞI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi NURŞEN TOPÇUBAŞI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere IOS işletim sistemi çalışan mobil cihazlar üzerinde çalışabilecek uygulamalar geliştirmeyi öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | Xcode; View Controller Yaşam Döngüsü; Controller;UINavigation;UITaISLTr’da çok biçimlilik; Görünümler ve İşaretler; Protokoller; Bloklar ve Animasyon; Animasyonlar ve AutoLayout; MultiThreading;ScroolView;TableView; Dökümanlar ve Çekirdek Veri; Çekirdek Veri ve Tablo Görünümü; UIApplication; Network Aktivite Göstergesi ve Haritalar; Metin Sahalar; Uyarılar ve Eylem Sayfaları; Uygulama Yaşam Döngüsü. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mobil Cihazlar; Tarihsel Gelişimi; Mobil Uygulama Geliştirme Ortamını Tanıma; | |
2) | Xcode | |
3) | Controller;UINavigation;UITaISLTr’da çok biçimlilik | |
4) | Görünümler ve İşaretler; Protokoller | |
5) | Bloklar ve Animasyon | |
6) | Animasyonlar ve AutoLayout | |
7) | MultiThreading; ScroolView; TableView | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Dökümanlar ve Çekirdek Veri; Çekirdek Veri ve Tablo Görünümü | |
10) | Veri tabanı | |
11) | Haritalar | |
12) | UIApplication, Network Aktivite Göstergesi | |
13) | Metin Sahalar, Uyarılar ve Eylem Sayfaları | |
14) | Uygulama Yaşam Döngüsü |
Ders Notları / Kitaplar: | Programming iOS 10 Dive Deep into Views, View Controllers, and Frameworks, By Matt Neuburg, Publisher: O'Reilly Media, Release Date: September 2016 |
Diğer Kaynaklar: | iOS Programming: The Big Nerd Ranch Guide (5th Edition) (Big Nerd Ranch Guides) 5th Edition, Christian Keur, Aaron Hillegass, ISBN-13: 978-0134390734 • Learning iOS Forensics, 2nd Edition, By Mattia Epifani, Pasquale Stirparo, Publisher: Packt Publishing, Final Release Date: September 2016 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | |||||
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | |||||
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | |||||
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | |||||
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | |||||
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
3) | Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | |
4) | Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | |
5) | Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | |
6) | Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | |
7) | Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | |
8) | Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
Anlatım | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Ödev | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 42 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Laboratuvar | 5 | 10 |
Uygulama | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 66 |