Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YMD325 | ||||||||
Ders İsmi: | Web Radyo | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE NAZLIHAN BEŞİKTAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi SEMRA GEÇKİN ONAT |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders radyo yayıncılığının temel bileşenlerini öğrencilere aktarmayı, Türkiye’de Radyo Yayıncılığı Tarihini öğretmeyi, Yurt Dışında, özellikle İngiltere de Özel Radyoların gelişimini, dünyada ve ülkemizde Radyo ve Program Formatlarının irdelenmesini, bir Radyoyu dinlerken o radyonun spesifik formatını çözümlemeyi amaçlamaktadır. Dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler O-Radyo’da yayın yapacaklar ve alandan konuklar ağırlayacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Geleneksel yayıncılık, geleneksel ve sayısal yayıncılık arasındaki farklar, radyo yayıncılığı, radyo program yaratım ve yapım süreci, Yapım Yaklaşımları ve Unsurları, İşitsel Anlatım Öğeleri, Ses kayıt ve kurgu, radyo stüdyosu ve yayın ekipmanları, web üzerinden radyo yayıncılığı, yeni nesil yayıncılık programları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse genel bakış ve Tanışma. | None |
2) | Radyo yayıncılığının tarihsel gelişimi. | Radyo Yayıncılığı. Aysel Aziz- Nobel Akademik Yayıncılık |
3) | Türkiye’de radyo yayıncılığın tarihi. Türkiye’de radyoculuğun kilometre taşları. | Radyonun Sihirli Kapısı. Meltem Ahiska – Metis Yayınları. |
4) | Geleneksel Radyo – Dijital radyo. Geleneksel ve sayısal yayıncılık arasındaki farklar. | Televizyon ve Radyo Yayıncılığı (Giriş). Aysel Aziz - Hiperlink Yayınları |
5) | İşitsel Anlatım Öğeleri ve türleri. | Radyo Yayıncılığı. Aysel Aziz- Nobel Akademik Yayıncılık |
6) | Radyo yayıncılığında ses kayıt ve kurgu teknikleri. | Televizyon ve Radyo Yayıncılığı (Giriş). Aysel Aziz - Hiperlink Yayınları |
7) | Vize Sınavı. | None |
8) | Radyo Program Yaratım ve Yapım Süreci, Yapım Yaklaşımları ve Unsurları. | Radyo Yayıncılığı. Aysel Aziz- Nobel Akademik Yayıncılık Televizyon ve Radyo Yayıncılığı (Giriş). Aysel Aziz - Hiperlink Yayınları |
9) | Radyo Program Yaratım ve Yapım Süreci, Yapım Yaklaşımları ve Unsurları -2 | Radyo Yayıncılığı. Aysel Aziz- Nobel Akademik Yayıncılık Televizyon ve Radyo Yayıncılığı (Giriş). Aysel Aziz - Hiperlink Yayınları |
10) | Radyo program türleri: Radyo haberciliği, haber yazımı. | .. |
11) | Radyo Program Türleri: Müzik programları. | .. |
12) | Radyo Program Türleri: Söz ağırlıklı programlar, eğitim-kültür programları. | .. |
13) | Radyo yayın sitemleri ve örgüt yapısı. Geleneksel radyo stüdyosu ve ekipmanları versus dijital yayıncılık uygulama ve araçları. | Radyo Yayıncılığı. Aysel Aziz- Nobel Akademik Yayıncılık |
14) | Final projesi . Tasarlanan radyo programların gerçekleştirilmesi ve yayını. | None |
Ders Notları / Kitaplar: | Radyonun Sihirli Kapısı. Meltem Ahiska – Metis Yayınları. Radyo Yayıncılığı. Aysel Aziz- Nobel Akademik Yayıncılık Televizyon ve Radyo Yayıncılığı (Giriş). Aysel Aziz - Hiperlink Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | Ders kapsamında her hafta ilgili konuya ilişkin sunumlar gerçekleştirilecek ve ders sonrasında bu sunumlar oluşturulan mail grubu, dosya barındırma servisleri vb. yoluyla öğrencilerle paylaşılacaktır. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | ||||||
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
3) | Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | |
5) | Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Teknik gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 30 |
Proje | 12 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 2 | 6 |
Toplam İş Yükü | 108 |