Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
GİRİŞ |
Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi |
2) |
KÜLTÜR |
Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi 1. BÖLÜM |
3) |
IRK |
Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi. 3. BÖLÜM |
4) |
ETNİK AİDİYET VE İLİŞKİLER |
Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi. 4. BÖLÜM |
5) |
EVRİM GENETİK VE BİYOLOJİK UYUM |
Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi. 6. BÖLÜM |
6) |
MODERN İNSANIN ORTAYA ÇIKIŞI |
Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi. 9. BÖLÜM |
7) |
ARA SINAV |
Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi. |
8) |
BESLENME VE İNSANLIK |
Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi. 10. BÖLÜM |
9) |
KÜLTÜREL DEĞİŞİM |
Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi. 11. BÖLÜM |
10) |
KLANLAR VE DEVLET OLUŞUMLARI |
Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi. 14. BÖLÜM |
11) |
MODERN DÜNYA SİSTEMLERİ |
Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi 15. BÖLÜM |
12) |
EKONOMİK SİSTEMLER |
Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi 16. BÖLÜM |
13) |
EVLİLİLK |
Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi 17. BÖLÜM |
14) |
TOPLUMSAL CİNSİYET |
Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi 18. BÖLÜM |
15) |
DİN |
Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi 19 BÖLÜM |
16) |
KİMLİK VE KÜLTÜR |
Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi 20. BÖLÜM |
Ders Notları / Kitaplar: |
Kottak, Conrad. Antropoloji: İnsan Çeşitliliğine Bir Bakış. Ankara: Ütopya Yayınları. 2009 |
Diğer Kaynaklar: |
Diğer Kaynaklar
: Antropoloji. Doç. Dr. Suavi Aydın, Doç. Dr. Yılmaz Selim Erdal. AnadoluÜniversitesi Yayını, 2007.
“Beginings”, A History of Antropology içinde, Thomas Hylland
Eriksen&Finn Sivert Nielsen. Pluto Pres:2001.
“Sosyo-Kültürel Antropoloji, Kültür Araştırmaları ve Türkiye KültürlerindeGöç” Emine Onaran İncirlioğlu, Kültür ve Modernite içinde (der) G.Pultar, E.İncirlioğlu, B. Akşit. Tetragon Yayınları: 2003.
“Kültür”, Anahtar Sözcükler içinde, Raymond Williams. İletişim Yayınları:2005
“Antropolojinin Kavram ve Yöntemleri”, İnsan ve Kültür içinde, B.
Malinowski. V Yayınları: 1990.
“Alan”, Antropoloji içinde, M. Auge ve J. P. Colleyn, Dost Yayınları:2005
“Giriş”, Tohum ve Toprak. Carol Delaney. İletişim Yayınları:2001
“Mitlerin Morfolojisi ve İşlevi”, Dinler Tarihine Giriş içinde, M. Eliade. Kabalcı Yayınları: 2003
“Ormanın Kralı”, Altın Dal- Büyü ve Din Üzerine Bir Çalışma içinde, J.Frazer. YKY Yayınları: 2004.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sosyolojinin hangi kavram ve kuramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenir ve bu kavram ve kuramlarla üretilen bilginin toplumsal gerçeklikteki karşılığının neler olduğunu bilir. |
|
2) |
Hangi toplumsal alanda hangi sosyolojik yaklaşımların ve yöntemlerin kullanılacağını öğrenir ve sosyolojik analizleri buna göre geliştirerek, uzmanlık alanında belirlediği sosyolojik sorunlar üzerinde bireysel ve ekip içinde akademik kurallara göre hazırlayacağı özgün sunumlar ve yayınlar yapar. |
|
3) |
Sosyolojik perspektifleri neden-sonuç ilişkisi sorgulayarak eleştirel bir bakış açısı ile tartışır; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit ederek, alanıyla ilgili vizyon, amaç ve hedef geliştirerek, alanın gereksinimlerini karşılar. |
|
4) |
Sosyal yaşamı eleştirel ve bilimsel olarak ana hatlarıyla belirler; aile, devlet, eğitim, din gibi kurumların yapılarına, oluşumlarına ve gelecekteki dönüşümlerine yönelik tahminlerde bulunarak politika önerileri oluşturur. |
|
5) |
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilir ve öğrenim sürecinde kazandığı bilgileri iş yaşamında değerlendirme, proje hazırlama, uygulama ve yönetme yetkinliğine sahip olur. |
|
6) |
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili psikoloji, felsefe, antropoloji, siyaset, iletişim gibi diğer sosyal bilimlerle bağlantı kurar; her birinin temel kavramlarını ve yöntemlerini kavrar; alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle bütünleştirerek yeni yorum, bilgi ve kavramlar oluşturur. |
|
7) |
Araştırma amaçları ile araştırma tasarımı ilişkisini, araştırma sorusunu ve çeşitli araştırma tekniklerinin kullanılma koşullarını bilerek araştırma önerisi ve uygulama planını hazırlamayı, toplumsal, kültürel ve etik sorunları düşünmeyi, verileri değerlendirmeyi ve sonuç raporu yazmayı ve bu bilgileri duyurmayı öğrenir ve bu birikimlerini meslek yaşamına aktarma becerisine sahip olur. |
|
8) |
Toplumsal sorunların çözümünde karar alma, kararı uygulama, üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme ve gerektiğinde inisiyatif alarak normları değiştirme yetkinliği kazanır. |
|
9) |
Ulusal ve uluslararası yayınları ve alanındaki yenilikleri takip ederek, oluşturduğu yeni bilgileri ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşır. |
|
10) |
Sosyoloji alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutar; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşir; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir. |
|
11) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince, değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahip olur. |
|