Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
İzlence |
2) |
Göç Süreçleri |
Tekeli; İ. (2007). “Türkiye’nin Göç Tarihindeki Değişik Kategoriler”, Kökler ve Yollar- Türkiye’de Göç Süreçleri (447–474) içinde, (Der. Ayhan Kaya, Bahar Şahin), İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi. |
3) |
Ulus aşırılık |
Faist, T. (2003). Uluslararası Göç ve Ulusaşırı Toplumsal Alanlar. (Çev. Azat Zana Gündoğan, Can Nacar). İstanbul: Bağlam. |
4) |
Uyum ve Göç |
M. Murat Erdoğan Türkiye'deki Suriyeliler - Toplumsal Kabul ve Uyum. Editör: Cem Tüzün. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları |
5) |
Göç ve Kültür |
Chambers, I..Göç, Kültür, Kimlik, (Çev. İsmail Türkmen, Mehmet Beşikçi), İstanbul: Ayrıntı. 2005 |
6) |
İç-Göç: Farklı Göç Türleri
|
Mübeccel Kıray
İpek, N. (1999). Rumeli’nden Anadolu’ya Türk Göçleri 1877-1890. Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları.
İpek, N. (2000). Mübadele ve Samsun. Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları.
|
7) |
ARA SINAV |
B |
8) |
Dış-Göç |
Faist, T. (2003). Uluslararası Göç ve Ulusaşırı Toplumsal Alanlar. (Çev. Azat Zana Gündoğan, Can Nacar). İstanbul: Bağlam. |
9) |
Diaspora
|
Kaya, Ayhan.Türkiye'de Çerkesler Diyasporada Geleneğin Yeniden İcadı. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları |
10) |
Avrupa Birliği ve Göç |
Gündüz Vassaf. Daha Sesimizi Duyuramadık. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. İlk Baskı Yılı: 1983 |
11) |
Göç ve Ulus devletler |
Brubaker, W. R. ( “Fransa ve Almanya’da Göç, Vatandaşlık ve Ulus- Devlet: Karşılaştırmalı Bir Tarihsel Çözümleme”, A. Kadıoğlu (ed.) Vatandaşlığın Dönüşümü-Üyelikten Haklara (55–91) içinde, İstanbul: Metis. 2008. |
12) |
Göç ve Sınıf hareketleri |
İÇ DUYGU, Ahmet ve diğerleri Türkiye’de İçgöç Ve İçgöçün İşçi Hareketlerine Etkisi, İstanbul: Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı Yayınları(1998) |
13) |
Göç ve sınıf hareketleri II |
İÇ DUYGU, Ahmet ve diğerleri Türkiye’de İçgöç Ve İçgöçün İşçi Hareketlerine Etkisi, İstanbul: Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı Yayınları(1998) |
14) |
Değerlendirme |
Tüm Kaynaklar |
Ders Notları / Kitaplar: |
Chambers, I. (2005). Göç, Kültür, Kimlik, (Çev. İsmail Türkmen, Mehmet
Beşikçi), İstanbul: Ayrıntı.
|
Diğer Kaynaklar: |
Güler, M. Okyanusun Ötesinde Huzur Ofset, İstanbul, 2004.
ABADAN, Nermin Unat (2002). Bitmeyen Göç / Konuk İşçilikten Ulus Ötesi Yurttaşlığa, İstanbul:İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
İÇDUYGU, Ahmet ve diğerleri (1998) Türkiye’de İçgöç Ve İçgöçün İşçi Hareketlerine Etkisi, İstanbul: Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı Yayınları
Brubaker, W. R. (2008). “Fransa ve Almanya’da Göç, Vatandaşlık ve Ulus- Devlet: Karşılaştırmalı Bir Tarihsel Çözümleme”, A. Kadıoğlu (ed.) Vatandaşlığın Dönüşümü-Üyelikten Haklara (55–91) içinde, İstanbul: Metis
Chambers, I. (2005). Göç, Kültür, Kimlik, (Çev. İsmail Türkmen, Mehmet
Beşikçi), İstanbul: Ayrıntı.
Çağaptay, S. (2007). “Türklüğe Geçiş: Modern Türkiye’de Göç ve Din”. Vatandaşlık ve Etnik Çatışma: Ulus-Devletin Sorgulanması (86–111) içinde,(Haz. Haldun Gülalp), İstanbul: Metis.
Faist, T. (2003). Uluslararası Göç ve Ulusaşırı Toplumsal Alanlar. (Çev. Azat Zana Gündoğan, Can Nacar). İstanbul: Bağlam.
Tekeli; İ. (2007). “Türkiye’nin Göç Tarihindeki Değişik Kategoriler”, Kökler ve Yollar- Türkiye’de Göç Süreçleri (447–474) içinde, (Der. Ayhan Kaya, Bahar Şahin), İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sosyolojinin hangi kavram ve kuramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenir ve bu kavram ve kuramlarla üretilen bilginin toplumsal gerçeklikteki karşılığının neler olduğunu bilir. |
|
2) |
Hangi toplumsal alanda hangi sosyolojik yaklaşımların ve yöntemlerin kullanılacağını öğrenir ve sosyolojik analizleri buna göre geliştirerek, uzmanlık alanında belirlediği sosyolojik sorunlar üzerinde bireysel ve ekip içinde akademik kurallara göre hazırlayacağı özgün sunumlar ve yayınlar yapar. |
|
3) |
Sosyolojik perspektifleri neden-sonuç ilişkisi sorgulayarak eleştirel bir bakış açısı ile tartışır; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit ederek, alanıyla ilgili vizyon, amaç ve hedef geliştirerek, alanın gereksinimlerini karşılar. |
|
4) |
Sosyal yaşamı eleştirel ve bilimsel olarak ana hatlarıyla belirler; aile, devlet, eğitim, din gibi kurumların yapılarına, oluşumlarına ve gelecekteki dönüşümlerine yönelik tahminlerde bulunarak politika önerileri oluşturur. |
|
5) |
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilir ve öğrenim sürecinde kazandığı bilgileri iş yaşamında değerlendirme, proje hazırlama, uygulama ve yönetme yetkinliğine sahip olur. |
|
6) |
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili psikoloji, felsefe, antropoloji, siyaset, iletişim gibi diğer sosyal bilimlerle bağlantı kurar; her birinin temel kavramlarını ve yöntemlerini kavrar; alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle bütünleştirerek yeni yorum, bilgi ve kavramlar oluşturur. |
|
7) |
Araştırma amaçları ile araştırma tasarımı ilişkisini, araştırma sorusunu ve çeşitli araştırma tekniklerinin kullanılma koşullarını bilerek araştırma önerisi ve uygulama planını hazırlamayı, toplumsal, kültürel ve etik sorunları düşünmeyi, verileri değerlendirmeyi ve sonuç raporu yazmayı ve bu bilgileri duyurmayı öğrenir ve bu birikimlerini meslek yaşamına aktarma becerisine sahip olur. |
|
8) |
Toplumsal sorunların çözümünde karar alma, kararı uygulama, üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme ve gerektiğinde inisiyatif alarak normları değiştirme yetkinliği kazanır. |
|
9) |
Ulusal ve uluslararası yayınları ve alanındaki yenilikleri takip ederek, oluşturduğu yeni bilgileri ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşır. |
|
10) |
Sosyoloji alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutar; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşir; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir. |
|
11) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince, değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahip olur. |
|