Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
MÜSLÜMANLARIN AVRUPA’DA VAR OLABİLME SORUNLARI |
Coştu, Yakup. (2020), '' Göç ve Din Üzerine'' TPL yayınları |
2) |
SELEFÎLİĞİN ALMANYA’DAKİ GELİŞİM SÜRECİNDE GÖÇ OLGUSUNUN YERİ VE ÖNEMİ |
Coştu, Yakup. (2020), '' Göç ve Din Üzerine'' TPL yayınları |
3) |
FRANSA’DA MÜSLÜMAN KADINLAR VE FEMİNİST HAREKETLER |
Coştu, Yakup. (2020), '' Göç ve Din Üzerine'' TPL yayınları |
4) |
GÖÇMEN RADİKALİZMİ VE GÖÇMEN NİHİLİZMİ ÜZERİNE |
Coştu, Yakup. (2020), '' Göç ve Din Üzerine'' TPL yayınları |
5) |
GÖÇ OLGUSUNUN DİNSEL VE MEZHEPSEL KİMLİKLER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ |
Coştu, Yakup. (2020), '' Göç ve Din Üzerine'' TPL yayınları |
6) |
GÖÇÜN HALK İNANIŞLARI ÜZERİNE ETKİLERİ: ANADOLU ÖRNEĞİ |
Coştu, Yakup. (2020), '' Göç ve Din Üzerine'' TPL yayınları |
7) |
Ara Sınav |
Coştu, Yakup. (2020), '' Göç ve Din Üzerine'' TPL yayınları
|
8) |
Toplumsal Cinsiyet Perspektifinden Türkiye’de Göç Araştırmaları
Kristen Biehl ve Didem Danış |
Biehl, Kristen., Danış, Didem,. (2020) ''Toplumsal Cinsiyet Perspektifinden Türkiye’de Göç Araştırmaları'' SUGENDER Yayınları |
9) |
Göç Teorileri, Göçmen Emeği ve Entegrasyon: Kadınların Yeri
Saniye Dedeoğlu ve Çisel Ekiz Gökmen |
Biehl, Kristen., Danış, Didem,. (2020) ''Toplumsal Cinsiyet Perspektifinden Türkiye’de Göç Araştırmaları'' SUGENDER Yayınları |
10) |
Gaziantep Parça Başı Emek Piyasasının Suriyeli Kadınları:
Emek, Zorunlu Göç ve Şiddet
|
Biehl, Kristen., Danış, Didem,. (2020) ''Toplumsal Cinsiyet Perspektifinden Türkiye’de Göç Araştırmaları'' SUGENDER Yayınları |
11) |
Toplumsal Cinsiyet ve Göç Araştırmalarında Araştırmacının
Konumsallığı: ‘Patriarkal Pazarlık’ Kıskacında ‘Kız Başına’Araştırma Yapmak
Selin Altunkaynak Vodina |
Biehl, Kristen., Danış, Didem,. (2020) ''Toplumsal Cinsiyet Perspektifinden Türkiye’de Göç Araştırmaları'' SUGENDER Yayınları |
12) |
Mülteci Hakederliği ve Toplumsal Cinsiyet Temelli Kırılganlık Arasındaki İlişkiyi Anlamak: Uluslararası Koruma Altındaki Mülteciler İçin Sosyal Yardımlar Örneği
Meriç Çağlar Chesley |
Biehl, Kristen., Danış, Didem,. (2020) ''Toplumsal Cinsiyet Perspektifinden Türkiye’de Göç Araştırmaları'' SUGENDER Yayınları |
13) |
Türkiye’ye Göç Eden Kimlikler:
Yerel ve Ulusaşırı Dinamiklerin Kesişiminde LGBT Mülteciliğin İnşası
Mert Koçak |
Biehl, Kristen., Danış, Didem,. (2020) ''Toplumsal Cinsiyet Perspektifinden Türkiye’de Göç Araştırmaları'' SUGENDER Yayınları |
13) |
Türkiye’ye Göç Eden Kimlikler:
Yerel ve Ulusaşırı Dinamiklerin Kesişiminde LGBT Mülteciliğin İnşası
Mert Koçak |
Biehl, Kristen., Danış, Didem,. (2020) ''Toplumsal Cinsiyet Perspektifinden Türkiye’de Göç Araştırmaları'' SUGENDER Yayınları |
14) |
Zorunlu Göç ve Toplumsal Cinsiyet: Suriyeli Kadınların Evlilik Deneyimleri
Seda Gönül |
Biehl, Kristen., Danış, Didem,. (2020) ''Toplumsal Cinsiyet Perspektifinden Türkiye’de Göç Araştırmaları'' SUGENDER Yayınları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sosyolojinin hangi kavram ve kuramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenir ve bu kavram ve kuramlarla üretilen bilginin toplumsal gerçeklikteki karşılığının neler olduğunu bilir. |
4 |
2) |
Hangi toplumsal alanda hangi sosyolojik yaklaşımların ve yöntemlerin kullanılacağını öğrenir ve sosyolojik analizleri buna göre geliştirerek, uzmanlık alanında belirlediği sosyolojik sorunlar üzerinde bireysel ve ekip içinde akademik kurallara göre hazırlayacağı özgün sunumlar ve yayınlar yapar. |
3 |
3) |
Sosyolojik perspektifleri neden-sonuç ilişkisi sorgulayarak eleştirel bir bakış açısı ile tartışır; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit ederek, alanıyla ilgili vizyon, amaç ve hedef geliştirerek, alanın gereksinimlerini karşılar. |
4 |
4) |
Sosyal yaşamı eleştirel ve bilimsel olarak ana hatlarıyla belirler; aile, devlet, eğitim, din gibi kurumların yapılarına, oluşumlarına ve gelecekteki dönüşümlerine yönelik tahminlerde bulunarak politika önerileri oluşturur. |
5 |
5) |
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilir ve öğrenim sürecinde kazandığı bilgileri iş yaşamında değerlendirme, proje hazırlama, uygulama ve yönetme yetkinliğine sahip olur. |
3 |
6) |
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili psikoloji, felsefe, antropoloji, siyaset, iletişim gibi diğer sosyal bilimlerle bağlantı kurar; her birinin temel kavramlarını ve yöntemlerini kavrar; alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle bütünleştirerek yeni yorum, bilgi ve kavramlar oluşturur. |
4 |
7) |
Araştırma amaçları ile araştırma tasarımı ilişkisini, araştırma sorusunu ve çeşitli araştırma tekniklerinin kullanılma koşullarını bilerek araştırma önerisi ve uygulama planını hazırlamayı, toplumsal, kültürel ve etik sorunları düşünmeyi, verileri değerlendirmeyi ve sonuç raporu yazmayı ve bu bilgileri duyurmayı öğrenir ve bu birikimlerini meslek yaşamına aktarma becerisine sahip olur. |
3 |
8) |
Toplumsal sorunların çözümünde karar alma, kararı uygulama, üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme ve gerektiğinde inisiyatif alarak normları değiştirme yetkinliği kazanır. |
4 |
9) |
Ulusal ve uluslararası yayınları ve alanındaki yenilikleri takip ederek, oluşturduğu yeni bilgileri ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşır. |
4 |
10) |
Sosyoloji alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutar; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşir; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir. |
4 |
11) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince, değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahip olur. |
5 |