YMD420 Yeni Medya ve Etikİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: YMD420
Ders İsmi: Yeni Medya ve Etik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SEMRA GEÇKİN ONAT
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi SEMRA GEÇKİN ONAT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yeni medya bölümü öğrencilerine iyi bir iletişimci/habercinin sahip olması gereken mesleki etik değerler, hassasiyet gösterilecek temel unsurlarla bireye, topluma ve devlete karşı sorumlulukları konusunda bir farkındalık oluşturmak; etik kavramlarını tarihsel, kuramsal ve kurumsal arka planlarıyla ortaya koymak, yeni medyada karşılaşılan etik sorunları güncel örnekler üzerinden tartışmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Ahlakla ilgili temel kavramlar, deontoloji, medyada Mülkiyet ve Medya Denetimi, Özel yaşam, mahremiyet ve kişilik hakları, gazetecilikte etik, halkla ilişkilerde etik, reklamcılıkta etik, yeni iletişim platformlarında yeni etik sorunlar, Dijital gözetim olgusu, Sosyal medya ve kişisel verilerin güvenliği, Sosyal medyada içerik ve telif/patent hakları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Etik karar verme süreçlerinin uygulanmasını öğrenme ve etik bilinci kazanma, Ahlak üzerine farklı yaklaşımlar ile aşina olma, farklı iletişim disiplinleri içinde, özellikle de yeni medya ve dijital ağlar içinde ele alınan ahlaki ilkeleri ve etik sorunları tanımlayabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Dijital medya ve iletişim ortamlarındaki ahlaka dayalı çatışmaları eleştirel bir şekilde analiz edebilme, sosyal ağlarda ortaya çıkan güncel etik sorunlarına akademik düzeyde eleştirel bakış açısı geliştirebilme ve bu bakış açısıyla bilimsel araştırmalar üretebilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Toplumsal sorumluluk bilinci ile etik değerlere önem verme ve yaşadığı çevre için ahlaki değerlerde farkındalık yaratan çalışmalar yürütebilme.
Öğrenme Yetkinliği
1) İletişim etiğine ilişkin edindiği bilgileri alanındaki diğer disiplinlere aktarabilme, bu bilgiler ile farklı çalışma konularında dahi ahlaki ilkeleri gözetebilme.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Alana dair verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Yeni medya platformlarına ve sanal uzama dair etik sorunlara odaklanan bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve literatüre katkıda bulunabilme. Benimsenen temel ahlaki ilkeler ile sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde etik bir anlayışla çalışmasını sağlayabilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Etik kavramının anlatılması. Binark M., (2018) Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik, Khalkedon Yayınları
2) Düşünce ve kanıları serbestçe açıklayabilme. SÖKMEN, A. ve TARAKÇIOĞLU, S. (2013). Mesleki Etik: Etik-Yönetsel Etik-Sosyal Sorumluluk. Ankara: Detay Yayıncılık.
3) İletişim etiği kavramının tarihsel gelişimi. Dedeoğlu G., (2016) Teknoloji, İletişim, Yeni Medya ve Etik, Sentez Yayıncılık
4) Yazılı ve görsel medyada iletişim etiği. Dedeoğlu G., (2016) Teknoloji, İletişim, Yeni Medya ve Etik, Sentez Yayıncılık
5) Piyasadan kaynaklanan etik sorunlar SÖKMEN, A. ve TARAKÇIOĞLU, S. (2013). Mesleki Etik: Etik-Yönetsel Etik-Sosyal Sorumluluk. Ankara: Detay Yayıncılık.
6) Kriz dönemlerindeki etik sorunlar. Dedeoğlu G., (2016) Teknoloji, İletişim, Yeni Medya ve Etik, Sentez Yayıncılık
7) Vize Sınavı. ..
8) Sosyal medyada etik sorunlar. Binark M., (2018) Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik, Khalkedon Yayınları
9) Özel yaşamın gizliliği ve sosyal medyada ihlaller. Dedeoğlu G., (2016) Teknoloji, İletişim, Yeni Medya ve Etik, Sentez Yayıncılık
10) Sosyal medyada içerik ve telif/patent hakları. Binark M., (2018) Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik, Khalkedon Yayınları
11) Sosyal medya ve kişisel verilerin güvenliği. Binark M., (2018) Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik, Khalkedon Yayınları
12) Dijital gözetim olgusunun tartışılması. Dedeoğlu G., (2016) Teknoloji, İletişim, Yeni Medya ve Etik, Sentez Yayıncılık
13) Dijital gazetecilik ve meslek etiğinin değişen boyutlarının tartışılması. SÖKMEN, A. ve TARAKÇIOĞLU, S. (2013). Mesleki Etik: Etik-Yönetsel Etik-Sosyal Sorumluluk. Ankara: Detay Yayıncılık.
14) Final Sınavı -öğrenci sunumları none

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dedeoğlu G., (2016) Teknoloji, İletişim, Yeni Medya ve Etik, Sentez Yayıncılık
Binark M., (2018) Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik, Khalkedon Yayınları

Diğer Kaynaklar: Her ders için görsel, sunum ve video paylaşımları yapılmıştır.
SÖKMEN, A. ve TARAKÇIOĞLU, S. (2013). Mesleki Etik: Etik-Yönetsel Etik-Sosyal Sorumluluk. Ankara: Detay Yayıncılık.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) 1. Kişilerarası iletişime dair kuramları kavrama, 2. Halkla ilişkiler ve reklamcılığın temel kavramlarını ve uygulamalarını tanımak,
2) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme, 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme, 3. Kitle iletişim kuramlarını ve bunların profesyonel iletişimcilerin etkinlikleriyle arasındaki ilişkiyi kavrama ve tartışma, 4. İletişim bilimi, işletme yönetimi, pazarlama, sosyoloji, örgütsel davranış, ekonomi, siyaset bilimi, hukuk, bilimsel araştırma ve kültürel çalışmalar vb. alanlara ait bilgileri halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplini içinde kullanma, 5. Tüm pazarlama iletişimi unsurlarını bilme; reklam, halkla ilişkiler, satış, doğrudan pazarlama konularında ve e-iletişim konusunda strateji geliştirme, araştırma, planlama ve uygulama, 6. Veri derleme, uygulama, çözümleme ve sonuçları yorumlama, 7. Temel davranış bilimlerini alanına uygulayabilme ve problem çözebilme. 8. Halkla ilişkiler kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 9. Bir işletme fonksiyonu olan halkla ilişkiler ile yönetim arasındaki etkileşimi anlama, 10. Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, amaçları tanımlama, hedef kitleleri ve bunlara uygun mesajları belirleme, doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 11. Reklam kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 12. Reklam sektöründe yönetsel becerileri edinebilme ve kullanabilme, 13. Medya araştırması, planlaması ve satın alma bilgi ve becerisi, 14. Çeşitli reklam mecraları için reklam materyallerini tasarlayabilme ve uygulayabilme
3) 1. Konuşmalar ve toplantılar için uygun duyuru metinlerini ve görsel araçları kullanarak etkin sunum yapma; kendini ifade edebilme ve bir projeyi sunabilme, 2. Bir ekip üyesi olarak çalışmak ve sorumluluk almak, 3. Halkla ilişkiler alanını etkileyecek siyasi, ekonomik ve teknolojik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme, 4. Başarılı kurumsal iletişimin unsurlarını tanıma, anlama ve tasarlama, 5. Belirtilen ya da hissettirilen gereksinimleri karşılayabilecek, kabul edilmiş profesyonel standartlara uygun halkla ilişkiler hizmetleri geliştirmesi, 6. Yaratıcı düşünce yöntem ve tekniklerini uygulayabilme
4) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama, 2. Halkla ilişkiler, reklam ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama, 3. Reklamcılığın dönemsel süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olma ve yorumlama, 4. Reklam uygulamaları için gerekli pazar araştırmalarını tanımak ve reklamcılık açısından değerlendirebilmek,
5) 1. Eğitim, bilim ve teknolojinin gelişimini takip edebilme ve bu unsurların iletişim süreçleri ile etkileşimini tanıma ve betimleme, 2. Yeni yöntem ve teknolojileri takip eden, halkla ilişkiler, reklamcılık ve iletişim alanlarında uygulama, 3. Bilgi iletişim teknolojilerini reklam ve pazarlama kapsamında stratejik anlamda kullanabilme, 4. Görsel tasarım alanındaki çağdaş teknikleri ve yazılımları kavrayabilme ve kullanabilme, 5. Reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları, konuları takip edebilme, 6. Halkla ilişkiler uygulamalarıyla gerçek bir diyaloğun zihinsel, psikolojik ve moral şartlarını yaratmak ve mevcut tarafların kendi durumlarını ve görüş açılarını açıklamaya hakları olduğunu kabul etme, 7. Halkla ilişkiler uygulamalarında gerçeği önemseme, doğrulanabilir ve yerleşmiş gerçeklere dayanmayan bilgileri yaymama, 8. Gençlerin ve çocuklarla ilgili ürünlerin tanıtılması için hazırlanan halkla ilişkiler mesajlarında, onların güven duygularını zedeleyecek, ruhsal ve fiziksel zayıflıklarını etkileyecek içerik bulunmamasına özen gösterme, 9. Mesleklerini icra ederken, ilgili tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, 10. Meslekleri gereği edinebilecekleri sır niteliğindeki bilgilerin gizliliği prensibine saygı gösterme, 11. Meslekleri gereği kurdukları iletişimin açık, doğru, iki yönlü ve tarafların tam anlamıyla bilgilendirilmesine dayalı olmasına özen gösterme, 12. Kişisel veya kurumsal düzeyde rekabet etmek gereken durumlarda, rekabeti haksız olarak etkileyecek kişisel/kurumsal bağlantılarını; ikincil olarak üstlenilmiş görevleri vb. bu amaca hizmet edecek şekilde kullanmama, 13. Kurum içi iletişimde ayrımcılığı engelleme ve pozitif ayrımcılığın gelişmesini destekleme, 14. İş dünyasında çevre sorunlarına karşı ihtiyati yaklaşımları destekleme, 15. Çevresel sorumluluğu arttıracak her türlü faaliyete ve oluşuma destek verme, 16. Çevre dostu teknolojilerin gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekleme,
6) 1. Toplumsal organizasyonlar ve kurumlar, aile, dini kurumları tanıma ve bu kurumların iletişim ile ilişkisini anlama, 2. Ortak ve geniş bir bilgi temeline, akademik çalışmalara, araştırmalara, etik ilkelere ve performans denetimine dayalı halkla ilişkiler ve reklam uygulamaları gerçekleştirmek, 3. Halkla ilişkiler ve reklamda kalite kavramını tanımak ve kavramak, 4. Türkiye’deki ve dünyadaki marka yönetimi stratejilerini değerlendirme, marka stratejilerini uygulama ve çeşitli kampanyaların analizlerini yapma, 5. Kalite sertifikası almayı hedefleyen, standart değerlendirmeyi, performans denetimini ve kalite geliştirmeyi sürekli kılacak sitemleri uygulayabilmek, 6. Halkla İlişkiler mesleğini sadece kuruma değil topluma da faydasını gözeterek uygulama, 7. Reklamda hedef kitleye uygun mesajları belirleme ve doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 8. İletişim ve reklam alanına yönelik yasal düzenlemeleri yorumlayabilme, 9. Temel konkur ilkelerini tanımak, konkur süreçlerini yönetmek ya da bu süreçlerde görev alıp çalışabilmek, 10. Uluslararası Reklam Uygulama Esasları’ndaki etik ilkelerin tanınması; bu doğrultuda reklam uygulamalarını doğruluk, dürüstlük, toplumsal sorumluluk, çocukların ve gençlerin korunması, kişilik haklarına saygı, sağlık ve çevreye duyarlılık, tüketicinin korunması gibi konular açısından değerlendirebilme, 11. Tüm bireylerin İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nden doğan haklardan yararlanmaları gerektiği inancıyla iletişim çalışmaları tasarlama, planlama, uygulama ve değerlendirme, 12. İletişim faaliyetlerinde insan onurunu korumak ve saygı göstermek, herkesin kendi yargısına kendisinin varmasını sağlamak, 13. Halkla ilişkiler uygulamalarında bütün koşullar altında hem hizmet ettiği kuruluşun hem de bu kuruluşun hizmet ettiği halk topluluklarının karşılıklı çıkarlarını gözetecek şekilde davranma, 14. Halkla ilişkiler ve reklamcılık mesleğini kamuoyunun çıkarılarını zedelemeyecek şekilde icra etme, 15. Mesleki faaliyetleri sırasında karşılıklı anlayış yaratmayı hedefleyerek kurdukları iletişimin, hem yasal hem de ahlaki açıdan toplumun kültürel değer ve inançlarını zedeleyici nitelikte olmamasını gözetme, 16. Çalışmaları esnasında Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu maddelerine uyum içinde davranma, 17. Meslek ahlakı ilkelerine ters düşecek görevleri kabul etmeme, 18. Mesleğin itibarını ve saygınlığını korumak ve yükseltmek için çalışma, 19. Meslektaşlarının itibarını zedeleyecek yorumlarda ve davranışlarda bulunmama, 20. Medyanın haber alma ve kamuoyunu bilgilendirme özgürlüğü ile Basın Meslek İlkeleri'ne saygı gösterme, 21. Bloglar, forumlar, video ve fotoğraf paylaşım siteleri, sosyal paylaşım ağları ve benzeri sosyal medya araç ve ortamlarının kamuoyunun bilgilendirilmesi ve kamuoyu görüşlerinin yansıtılması açısından zenginleştirici nitelikte olduğundan hareketle; bu ortamlardaki mesleki faaliyetlerde kimlikleri ve/ya temsil edilen kişi ve kurumların kimliklerini şeffaflık ilkesi doğrultusunda açıklama, 22. Kamuoyunu ya da onun temsilcilerini yanıltmama, 23. Şantaj, rüşvet ve baskı kullanmama, 24. Halkla ilişkiler uzmanı olarak bir müşteri ya da işverenle nicel sonuçları garanti eden bir sözleşme imzalamamak, 25. Sosyal kurallara aykırı, dürüst olmayan, insan onurunu ve karakterini zedeleyecek özellikteki girişim ve taahhütlerin içinde bulunmamak, 26. İş dünyasında ilan edilmiş insan haklarının desteklemesi ve bu haklara saygılı olma, 27. İş dünyasında insan hakları ihlallerinin suç ortağı olmama, 28. Her türlü çocuk işçi çalıştırılmasına karşı durma, 29. İş dünyasında yolsuzlukla mücadele etme, 30. İş dünyasında toplu müzakere özgürlüğünü destekleme, 31. Halkla İlişkiler ve reklam alanındaki etik ilkelerinin ihlal edilmemesi yönünde mesleki uygulamalar gerçekleştirme,

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1. Kişilerarası iletişime dair kuramları kavrama, 2. Halkla ilişkiler ve reklamcılığın temel kavramlarını ve uygulamalarını tanımak,
2) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme, 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme, 3. Kitle iletişim kuramlarını ve bunların profesyonel iletişimcilerin etkinlikleriyle arasındaki ilişkiyi kavrama ve tartışma, 4. İletişim bilimi, işletme yönetimi, pazarlama, sosyoloji, örgütsel davranış, ekonomi, siyaset bilimi, hukuk, bilimsel araştırma ve kültürel çalışmalar vb. alanlara ait bilgileri halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplini içinde kullanma, 5. Tüm pazarlama iletişimi unsurlarını bilme; reklam, halkla ilişkiler, satış, doğrudan pazarlama konularında ve e-iletişim konusunda strateji geliştirme, araştırma, planlama ve uygulama, 6. Veri derleme, uygulama, çözümleme ve sonuçları yorumlama, 7. Temel davranış bilimlerini alanına uygulayabilme ve problem çözebilme. 8. Halkla ilişkiler kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 9. Bir işletme fonksiyonu olan halkla ilişkiler ile yönetim arasındaki etkileşimi anlama, 10. Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, amaçları tanımlama, hedef kitleleri ve bunlara uygun mesajları belirleme, doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 11. Reklam kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 12. Reklam sektöründe yönetsel becerileri edinebilme ve kullanabilme, 13. Medya araştırması, planlaması ve satın alma bilgi ve becerisi, 14. Çeşitli reklam mecraları için reklam materyallerini tasarlayabilme ve uygulayabilme
3) 1. Konuşmalar ve toplantılar için uygun duyuru metinlerini ve görsel araçları kullanarak etkin sunum yapma; kendini ifade edebilme ve bir projeyi sunabilme, 2. Bir ekip üyesi olarak çalışmak ve sorumluluk almak, 3. Halkla ilişkiler alanını etkileyecek siyasi, ekonomik ve teknolojik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme, 4. Başarılı kurumsal iletişimin unsurlarını tanıma, anlama ve tasarlama, 5. Belirtilen ya da hissettirilen gereksinimleri karşılayabilecek, kabul edilmiş profesyonel standartlara uygun halkla ilişkiler hizmetleri geliştirmesi, 6. Yaratıcı düşünce yöntem ve tekniklerini uygulayabilme
4) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama, 2. Halkla ilişkiler, reklam ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama, 3. Reklamcılığın dönemsel süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olma ve yorumlama, 4. Reklam uygulamaları için gerekli pazar araştırmalarını tanımak ve reklamcılık açısından değerlendirebilmek,
5) 1. Eğitim, bilim ve teknolojinin gelişimini takip edebilme ve bu unsurların iletişim süreçleri ile etkileşimini tanıma ve betimleme, 2. Yeni yöntem ve teknolojileri takip eden, halkla ilişkiler, reklamcılık ve iletişim alanlarında uygulama, 3. Bilgi iletişim teknolojilerini reklam ve pazarlama kapsamında stratejik anlamda kullanabilme, 4. Görsel tasarım alanındaki çağdaş teknikleri ve yazılımları kavrayabilme ve kullanabilme, 5. Reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları, konuları takip edebilme, 6. Halkla ilişkiler uygulamalarıyla gerçek bir diyaloğun zihinsel, psikolojik ve moral şartlarını yaratmak ve mevcut tarafların kendi durumlarını ve görüş açılarını açıklamaya hakları olduğunu kabul etme, 7. Halkla ilişkiler uygulamalarında gerçeği önemseme, doğrulanabilir ve yerleşmiş gerçeklere dayanmayan bilgileri yaymama, 8. Gençlerin ve çocuklarla ilgili ürünlerin tanıtılması için hazırlanan halkla ilişkiler mesajlarında, onların güven duygularını zedeleyecek, ruhsal ve fiziksel zayıflıklarını etkileyecek içerik bulunmamasına özen gösterme, 9. Mesleklerini icra ederken, ilgili tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, 10. Meslekleri gereği edinebilecekleri sır niteliğindeki bilgilerin gizliliği prensibine saygı gösterme, 11. Meslekleri gereği kurdukları iletişimin açık, doğru, iki yönlü ve tarafların tam anlamıyla bilgilendirilmesine dayalı olmasına özen gösterme, 12. Kişisel veya kurumsal düzeyde rekabet etmek gereken durumlarda, rekabeti haksız olarak etkileyecek kişisel/kurumsal bağlantılarını; ikincil olarak üstlenilmiş görevleri vb. bu amaca hizmet edecek şekilde kullanmama, 13. Kurum içi iletişimde ayrımcılığı engelleme ve pozitif ayrımcılığın gelişmesini destekleme, 14. İş dünyasında çevre sorunlarına karşı ihtiyati yaklaşımları destekleme, 15. Çevresel sorumluluğu arttıracak her türlü faaliyete ve oluşuma destek verme, 16. Çevre dostu teknolojilerin gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekleme,
6) 1. Toplumsal organizasyonlar ve kurumlar, aile, dini kurumları tanıma ve bu kurumların iletişim ile ilişkisini anlama, 2. Ortak ve geniş bir bilgi temeline, akademik çalışmalara, araştırmalara, etik ilkelere ve performans denetimine dayalı halkla ilişkiler ve reklam uygulamaları gerçekleştirmek, 3. Halkla ilişkiler ve reklamda kalite kavramını tanımak ve kavramak, 4. Türkiye’deki ve dünyadaki marka yönetimi stratejilerini değerlendirme, marka stratejilerini uygulama ve çeşitli kampanyaların analizlerini yapma, 5. Kalite sertifikası almayı hedefleyen, standart değerlendirmeyi, performans denetimini ve kalite geliştirmeyi sürekli kılacak sitemleri uygulayabilmek, 6. Halkla İlişkiler mesleğini sadece kuruma değil topluma da faydasını gözeterek uygulama, 7. Reklamda hedef kitleye uygun mesajları belirleme ve doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 8. İletişim ve reklam alanına yönelik yasal düzenlemeleri yorumlayabilme, 9. Temel konkur ilkelerini tanımak, konkur süreçlerini yönetmek ya da bu süreçlerde görev alıp çalışabilmek, 10. Uluslararası Reklam Uygulama Esasları’ndaki etik ilkelerin tanınması; bu doğrultuda reklam uygulamalarını doğruluk, dürüstlük, toplumsal sorumluluk, çocukların ve gençlerin korunması, kişilik haklarına saygı, sağlık ve çevreye duyarlılık, tüketicinin korunması gibi konular açısından değerlendirebilme, 11. Tüm bireylerin İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nden doğan haklardan yararlanmaları gerektiği inancıyla iletişim çalışmaları tasarlama, planlama, uygulama ve değerlendirme, 12. İletişim faaliyetlerinde insan onurunu korumak ve saygı göstermek, herkesin kendi yargısına kendisinin varmasını sağlamak, 13. Halkla ilişkiler uygulamalarında bütün koşullar altında hem hizmet ettiği kuruluşun hem de bu kuruluşun hizmet ettiği halk topluluklarının karşılıklı çıkarlarını gözetecek şekilde davranma, 14. Halkla ilişkiler ve reklamcılık mesleğini kamuoyunun çıkarılarını zedelemeyecek şekilde icra etme, 15. Mesleki faaliyetleri sırasında karşılıklı anlayış yaratmayı hedefleyerek kurdukları iletişimin, hem yasal hem de ahlaki açıdan toplumun kültürel değer ve inançlarını zedeleyici nitelikte olmamasını gözetme, 16. Çalışmaları esnasında Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu maddelerine uyum içinde davranma, 17. Meslek ahlakı ilkelerine ters düşecek görevleri kabul etmeme, 18. Mesleğin itibarını ve saygınlığını korumak ve yükseltmek için çalışma, 19. Meslektaşlarının itibarını zedeleyecek yorumlarda ve davranışlarda bulunmama, 20. Medyanın haber alma ve kamuoyunu bilgilendirme özgürlüğü ile Basın Meslek İlkeleri'ne saygı gösterme, 21. Bloglar, forumlar, video ve fotoğraf paylaşım siteleri, sosyal paylaşım ağları ve benzeri sosyal medya araç ve ortamlarının kamuoyunun bilgilendirilmesi ve kamuoyu görüşlerinin yansıtılması açısından zenginleştirici nitelikte olduğundan hareketle; bu ortamlardaki mesleki faaliyetlerde kimlikleri ve/ya temsil edilen kişi ve kurumların kimliklerini şeffaflık ilkesi doğrultusunda açıklama, 22. Kamuoyunu ya da onun temsilcilerini yanıltmama, 23. Şantaj, rüşvet ve baskı kullanmama, 24. Halkla ilişkiler uzmanı olarak bir müşteri ya da işverenle nicel sonuçları garanti eden bir sözleşme imzalamamak, 25. Sosyal kurallara aykırı, dürüst olmayan, insan onurunu ve karakterini zedeleyecek özellikteki girişim ve taahhütlerin içinde bulunmamak, 26. İş dünyasında ilan edilmiş insan haklarının desteklemesi ve bu haklara saygılı olma, 27. İş dünyasında insan hakları ihlallerinin suç ortağı olmama, 28. Her türlü çocuk işçi çalıştırılmasına karşı durma, 29. İş dünyasında yolsuzlukla mücadele etme, 30. İş dünyasında toplu müzakere özgürlüğünü destekleme, 31. Halkla İlişkiler ve reklam alanındaki etik ilkelerinin ihlal edilmemesi yönünde mesleki uygulamalar gerçekleştirme,

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 106
Ödevler 16 34
Ara Sınavlar 1 3
Final 2 6
Toplam İş Yükü 197