Geomatik Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CORE202 | ||||||||
Ders İsmi: | Pre-Intermediate Academic Spoken English | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Yabancı Dil Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ÖZLEM GÖKKURT | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin dinleme ve konuşma becerilerini A2 düzeyinde geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Alt orta seviyedeki bu ders CORE 201 dersinin devamı niteliğindedir ve öğrencilere faydalı kelime bilgisini içinde barındıran çok çeşitli içeriklerden dinleme yaptırarak, öğrencilerin dinleme becerilerini arttırmayı amaçlamaktadır. Bu beceriler, ana noktaları ve belirli detayları bulma amaçlı dinleme, fikirleri ve çıkarımları saptama, sırayı takip etme ve analitik sorular sorarak eleştirel düşünceyle dinlemeleri değerlendirmeyi kapsamaktadır. Konuşma becerilerinde ise, öğrenciler fikirlerini ifade etme, komut verme, konuşmayı devam ettirme ve önermelere karşılık verme gibi yeteneklerini geliştirmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | DERsİN TANITIMI | Leap-1 Pre-Intermediate Lıstening Speaking |
2) | Dinleme Parçası- 1: What Will You Learn? sayfa: 2-8 Listening 3: p.15-19 Focus on Speaking sayfa:19-20 Final Assignment p. 21 | Leap-1 Pre-Intermediate Lıstening Speaking |
3) | "Dinleme Parçası-1: The Joy of Inventing sayfa: 22-28 Dinleme Parçası-3: Sayfa: 34-37 Focus on Speaking p. 33 Warm-up Assignment sayfa: 34 | Leap-1 Pre-Intermediate Lıstening Speaking |
4) | GENEL TEKRAR | Leap-1 Pre-Intermediate Lıstening Speaking |
5) | Dinleme Parçası- 1: The Sharing Economy sayfa: 40-47 Dinleme Parçası- 3: p.53-57 Focus on Speaking sayfa: 50 Warm-up Assignment sayfa:51 Academic Survival skill sayfa:52 | Leap-1 Pre-Intermediate Lıstening Speaking |
6) | Dinleme Parçası-1: The Sharing Economy sayfa: 58-65 Dinleme Parçası- 3: sayfa:71-75 Focus on Speaking sayfa: 70 Warm-up Assignment sayfa:70-71 | Leap-1 Pre-Intermediate Lıstening Speaking |
7) | GENEL TEKRAR | Leap-1 Pre-Intermediate Lıstening Speaking |
8) | ARA SINAV | Leap-1 Pre-Intermediate Lıstening Speaking |
9) | Dinleme Parçası- 1:Where Will You Live? sayfa:78-84 Dinleme Parçası- 3: sayfa: 91-95 Focus on Speaking sayfa:89-90 Warm-up Assignment sayfa:90-91 | Leap-1 Pre-Intermediate Lıstening Speaking |
10) | "Dinleme parçası-1: Earth, Your Home sayfa: 98-105 Dinleme Parçası-3: sayfa:112-115 Focus on Speaking sayfa: 110-111 Warm-up Assignment sayfa:111-112 | Leap-1 Pre-Intermediate Lıstening Speaking |
11) | GENEL TEKRAR | Leap-1 Pre-Intermediate Lıstening Speaking |
12) | Dinleme Parçası-1: Be a Perfect Human sayfa: 118-126 Dinleme Parçası-3: sayfa:131-135 Focus on Speaking sayfa: 130 Warm-up Assignment sayfa:131 | Leap-1 Pre-Intermediate Lıstening Speaking |
13) | GENEL TEKRAR | Leap-1 Pre-Intermediate Lıstening Speaking |
14) | Dinleme Parçası-1: The Sixth Extinction sayfa 138-145 Dinleme Parçası- 3: sayfa: 15-19 Focus on Speaking sayfa: 149 Warm-up Assignment sayfa:150 Academic Survival skill sayfa:1150-151 | Leap-1 Pre-Intermediate Lıstening Speaking |
15) | FİNAL HAFTASI | |
16) | FİNAL HAFTASI |
Ders Notları / Kitaplar: | Leap-1 Pre-Intermediate Lıstening Speaking |
Diğer Kaynaklar: | Online materials and worksheets |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||||||||||||
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||||||||
3) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||||||||||||
4) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||||||||||||
5) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||||||||
7) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||||||||
8) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||||||||
9) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||||||||
11) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | |
2) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
3) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | |
4) | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | |
5) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
8) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
9) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
10) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
11) | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 55 |
Ödevler | 16 | 42 |
Ara Sınavlar | 16 | 16 |
Final | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 129 |