Endüstri Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EÜT314 | ||||||||
Ders İsmi: | Yat Tasarımı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite/Yabancı Dil | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. UĞUR DENİZ SÖKMEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin; A. Gezi Teknelerinin tarihsel, toplumsal ve ekonomik süreçlere bağlı olarak gelişimini bilir ve tasarım stillerini tanır. B. Gezi Teknelerinin teknik yapısı, mekan kurgusu, tasarım ana ilkeleri ve ilişkileri konusunda temel kavramları öğrenir. C. Yat tasarım ve üretim sürecinde tasarımcının yeri yetkisi ve sorumluluklarını bilir. D. Teklif projesi aşamasında üretime katılma koşullarını raporlayabilir. E. Basit düzeyde projelendirilmiş tasarımlar üzerinde hakimiyetin koşullarını öğrenir |
Dersin İçeriği: | Gezi tekneleri (Yat) tasarım / üretim süreci ve endüstri ürünleri tasarımcısının bu süreçteki yeri örneklerle aktarılır. Gezi teknelerinin tarihsel gelişimi, tasarım kuralları, üretim aşamaları ve tasarımcının bu süreçteki rolü aktarılır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel ders içeriği tanımı | Ön hazırlık yok- öğretim elemanı ders notu |
2) | İlk örnekler ve teknelerin gelişimi | Ön hazırlık yok- öğretim elemanı ders notu |
3) | Teknolojik ve toplumsal etkenlere bağlı olarak gezi teknelerinin gelişimi | Ön hazırlık yok- öğretim elemanı ders notu |
4) | Tipler ve sınıflandırmalar | Ön hazırlık yok- Öğretim elemanı ders notları |
5) | Amaçlarına göre özelleşmiş tasarımlar | Ön hazırlık yok- Öğretim elemanı ders notları |
6) | Tekne yapısı ve terimler | Ön hazırlık yok- Öğretim elemanı ders notları |
7) | Ara sınav | Öğretim elemanı ders notları |
8) | Üretim teknikleri | Ön hazırlık yok- Öğretim elemanı ders notları |
9) | Projelendirme aşamaları | Ön hazırlık yok- Öğretim elemanı ders notları |
10) | Mekân kurgusu ve ilişkileri | Ön hazırlık yok- Öğretim elemanı ders notları |
11) | Bahar Tatili | Bahar tatili |
12) | Yat Mobilyaları | Ön hazırlık yok- Öğretim elemanı ders notları |
13) | Mekanik alan ve sistemler | Ön hazırlık yok- Öğretim elemanı ders notları |
14) | Donanım ve Aksesuarlar | Ön hazırlık yok- Öğretim elemanı ders notları |
15) | Tasarım ve üretimde iş programı yönetimi | Ön hazırlık yok- Öğretim elemanı ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim üyesi ders notları Faculty lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | • Dersin yürütücüsüne ait özel tasarım ve uygulama çalışmaları ve yayımlanmış yazılar. • Yat Tasarımı Genel İlkeleri – Lars Larsson/Rolf Eliasson • Wooden Power Boats – Benjamin Mendlowitz/Maynard Bray • Boat Design – Paolo Tumminelli • Çeşitli diğer yayınlar, periyodik yayınlar, internet yayınları. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
5 |
3 |
4 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||||||
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
4) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | |
10) | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet | |
Teknik gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Sunum | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Uygulama | 3 | 10 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 5 | 25 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 |