Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, dersin; amacı, öğretme, öğrenme ve kontrol yöntemi, sınav şekli ve değerlendirme notunun oluşumu ve öğrenci yükümlülüğünün açıklanması, |
Tanışma |
2) |
Perspektifin tarihçesi, tanımı, önemi ve perspektif görünüş elde etmede kullanılan izdüşüm türleri |
Araştırma ödevi |
3) |
Paralel-eğik izdüşüm yöntemiyle doğrulardan oluşan objenin perspektif görünüşünün elde edilmesi |
Teorik anlatım, örnekler üzerinde tartışarak kavrama ve uygulamayla pekiştirme
|
4) |
Paralel-eğik izdüşüm yöntemiyle düzlem eğrilerin perspektif görünüşünün elde edilmesi |
Teorik anlatım, örnekler üzerinde tartışarak kavrama ve uygulamayla pekiştirme
|
5) |
Paralel-dik izdüşüm yöntemiyle doğrulardan oluşan objenin perspektif görünüşünün elde edilmesi |
Teorik anlatım, örnekler üzerinde tartışarak kavrama ve uygulamayla pekiştirme
|
5) |
Paralel-dik izdüşüm yöntemiyle doğrulardan oluşan objenin perspektif görünüşünün elde edilmesi |
Teorik anlatım, örnekler üzerinde tartışarak kavrama ve uygulamayla pekiştirme
|
6) |
Paralel-dik izdüşüm yöntemiyle düzlem eğrilerin perspektif görünüşünün elde edilmesi |
Teorik anlatım, örnekler üzerinde tartışarak kavrama ve uygulamayla pekiştirme
|
7) |
Paralel izdüşüm yöntemiyle elde edilmiş perspektifte sonsuzdaki ve sonludaki ışık kaynağına göre gölgelendirme yapılması |
Teorik anlatım, örnekler üzerinde tartışarak kavrama ve uygulamayla pekiştirme
|
8) |
Ara sınav |
Ara sınav |
9) |
Konik izdüşümün temel elemanlarının tanıtılması, ufuk düzlemindeki işlemin resim düzleminde anlatımı, resim düzlemine göre özel ve rastlantısal konumdaki doğru ve düzlemlerin perspektif görünüşlerinin elde edilmesi ve perspektifteki doğruları eşit parçalara bölen bölüm noktalarının yerleştirilmesi |
Teorik anlatım, örnekler üzerinde tartışarak kavrama ve uygulamayla pekiştirme
|
10) |
Konik izdüşüm yöntemiyle düzlem eğrilerin perspektif görünüşlerinin elde edilmesi |
Teorik anlatım, örnekler üzerinde tartışarak kavrama ve uygulamayla pekiştirme
|
11) |
Konik izdüşüm yöntemiyle elde edilmiş perspektif görünüşte; doğrultuların ve gerçek uzunlukların bulunması ve istenilen doğrultuda ve uzunluktaki elemanların yerleştirilmesi |
Teorik anlatım, örnekler üzerinde tartışarak kavrama ve uygulamayla pekiştirme |
12) |
Konik izdüşüm yöntemiyle elde edilmiş perspektifte sonsuzdaki ışık kaynağına göre gölgelendirme yapılması |
Teorik anlatım, örnekler üzerinde tartışarak kavrama ve uygulamayla pekiştirme
|
13) |
Konik izdüşüm yöntemiyle elde edilmiş perspektifte sonludaki ışık kaynağına göre gölgelendirme yapılması |
Teorik anlatım, örnekler üzerinde tartışarak kavrama ve uygulamayla pekiştirme
|
14) |
Konik izdüşüm yöntemiyle elde edilmiş perspektifte su ve ayna yüzeyi üzerindeki yansımanın elde edilmesi |
Teorik anlatım, örnekler üzerinde tartışarak kavrama ve uygulamayla pekiştirme
|
15) |
FİNAL |
FİNAL |
Ders Notları / Kitaplar: |
Kızıl F., Perspektif, ders notu 2010
Kızıl F., Objelerin İki-Üç Boyutlu Grafik Anlatımı ve Zihinde Canlandırma, MSGSÜ Yayın No:25, İstanbul,2000
Şahinler O./Kızıl F., Mimarlıkta Teknik Resim, Yapı-Endüstri Merkezi,Yapı Yayın-91, İstanbul,2009,
Ching F.D.K./Juroszek S.P., Design Drawing, John Wiley & Sons, Inc., New York, 1998,
Ching F.D.K., Architectural Graphics, John Wiley & Sons, Inc., New York, 2003, |
Diğer Kaynaklar: |
Yee R.,Architectural Drawing, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey, 2003,
Porter T./Goodman S., Manuel of Graphic Techniques 4, Architectural Drawing, Butterworth Architecture, Butterworth-Heinemann Ltd, Jordan Hill, Oxford, 1994,
Porter T./Goodman S., Design Drawing Techniques For Architects,Graphic Designers &Artists, Antony Rowe Ltd, Chippenham, Wiltshire, 2005,
Gill R.W., Basic Perspective, Thames and Hudson, London, 1974,
Gill R.W., Creative Perspective, Thames and Hudson, London, 1975, |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
1) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. |
|
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1 |
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
|
6) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. |
|
7) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
10) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
11) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
12) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
13) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
14) |
Final |
|