Halkla İlişkiler ve Tanıtım | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MHIT125 | ||||||||
Ders İsmi: | Reklamcılık | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ARZU KARAKURT KARABULUT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu program, günümüzde yaratıcılık bakımından üstün, ödüllü dijital reklam kampanyaları oluşturmak amacıyla "zenginleştirilmiş medyanın" (grafik, ses, video ve animasyon teknolojileri) sağladığı avantajlardan yararlanmaktadır. Aynı zamanda sözlü, yazılı ve görsel kültürün temel özelliklerinden hareket ederek, görsel kültürün en önemli unsurlarından biri olan reklam metinleri ve görsellerini tarihsel bağlam üzerinden analiz etmek ve eleştirel görsel okur yazarlık perspektifi kazandırmak bu dersin amacını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği: | • Reklamcılığın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek • Reklamcılık yönetiminin gerektirdiği teknolojiyi kullanma becerisini kazanmak • Reklamcılık süreçlerini değerlendirebilecek analitik yetenekleri edinmek • Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde reklamcılık uygulamalarını anlamak • Reklamcılığa özgü iletişimsel yetenekleri edinmek ve reklamcılık alanında gerekli bilgi ve becerileri kazanmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Ders bilgi kağıdının dağıtılması • Ders içeriğinin açıklanması • Sınavlar hakkında bilgiler verilmesi • Dönem içinde yapılacak uygulamaların açıklanması • Ders Değerlendirmenin nasıl yapılacağı hakkında bilgi verilmesi. | |
2) | • Reklamın tanımı ve önemi anlatılır. • Hızla değişen dünyamızda reklamcılığın her geçen gün değişen boyutları • İletişim ve satış amacıyla gerçekleştirilen modellere giriş | |
3) | • Pazarlama iletişimi içerisinde yer alan bir eleman olan reklamın önemi ve yeri belirtilir. • Hızla değişen dünyamızda reklamcılığın her geçen gün değişen boyutları • İletişim ve satış amacıyla gerçekleştirilen modellere giriş • Aida Modeli incelenir. | |
4) | • Pazarlama iletişimi içerisinde yer alan bir eleman olan reklamın önemi ve yeri belirtilir. • Hızla değişen dünyamızda reklamcılığın her geçen gün değişen boyutları • İletişim ve satış amacıyla gerçekleştirilen modellere giriş • Aida Modeli incelenir. | |
5) | • Reklam ve rekabet • Rekabete dayalı piyasalarda reklamın önemi • Pazarlama iletişimindeki yeri ve değeri | |
6) | • Reklam ve rekabet • Rekabete dayalı piyasalarda reklamın önemi • Pazarlama iletişimindeki yeri ve değeri | |
7) | Aida modeli örnekleri •İletişim ve satış ikilisinin reklam üzerindeki etkisi • Reklam kampanyaları | |
8) | • Reklamın tüketiciye doğru akan bir ilişkiler bütünü olduğunun bilincini sağlamak • İletişim gücü ve reklamcılıktaki doldurulamaz yeri • Rekabete dayalı piyasalardaki reklam örneklerinin incelenmesi | |
9) | • Kitle iletişim araçları ile yayınlanan reklamların incelenişi • Kampanya örnekleri | |
10) | Reklamcılıkta tarihsel gelişim Yazılı reklamın başlangıcı | |
11) | • Tarihsel süreç içerisinde reklamın yönü ve gidişatı • Eski Yunan ve Roma’da reklam • İlk örnekler | |
12) | • Tarihsel süreç içerisinde reklamın yönü ve gidişatı • Eski Yunan ve Roma’da reklam • İlk örnekler | |
13) | • Babilli tüccarların reklam anlayışı • Ritmik sözlerle yapılan müzikal reklamlar • Reklamcılığın Oluşması İçin Ön Koşullar • Türkiye’de reklam | |
14) | • Dünyada reklamcılığın gelişim süreci ve örnekler • Reklamın diğer bilim ve sanat dallarıyla ilişkisi | |
15) | Sınav |
Ders Notları / Kitaplar: | Uğur BATI, Reklamın Dili, Alfa Yayıncılık, 2013 |
Diğer Kaynaklar: | Füsun KOCABAŞ, Reklamcılık –İletişim yayıncılık, 2015 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |||
3) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||
4) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 5 |
2) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | 3 |
3) | - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 5 |
4) | - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | 3 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Akran Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 43 |