Psikoloji (%30 İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY363 | ||||||||
Ders İsmi: | Language Skills in Psychology I | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. CEMAL DEMİRCİOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Psikoloji bölümü öğrencilerinin kendi alanlarıyla ilgili temel terimlerin İngilizce karşılıklarına ilişkin farkındalık/bilgi kazanması ve temel İngilizce gramer yapılarının tekrarlanarak okuduğunu anlama becerilerin artırılması |
Dersin İçeriği: | Psikoloji ile ilgili pek çok konuda, farklı mecralarda(ders kitabı, broşür, website vb) yayınlanmış metinlerin okunması/ incelenmesi/ tartışılması ve terimlerin incelenmesi. Ayrıca bu konularla ilgili paralel metinlerin tartışılarak terimlerin pekiştirilmesi. Temel gramer yapılarının ele alınması ve bunlarla ilgili alıştırmalar yapılması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin amaçları ve içeriğinin tanıtılması | Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler |
2) | Dilin biyolojik temeli | Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler |
3) | Konuşma üretimi | Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler |
4) | Konuşmayı algılama | Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler |
5) | Kelime işleme | Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler |
6) | Cümle işleme | Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler |
7) | Vize | Yok |
8) | Anlam temsili | Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler |
9) | Okumayı öğrenme | Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler |
10) | İki dillilik | Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler |
11) | Afazi | Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler |
12) | Gelişimsel disleksi | Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler |
13) | Sonradan dil öğrenme | Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler |
14) | Sohbet etme süreci | Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler |
15) | Tekrar | Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler |
16) | Final | Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Career Paths, Timothy Gilliand, PsyD and Jenny Dooley , Express Publishing Hoca tarafından hazırlanan ders notları Career Paths, Timothy Gilliand, PsyD and Jenny Dooley , Express Publishing Course booklet compiled by the instructor |
Diğer Kaynaklar: | Career Paths, Timothy Gilliand, PsyD and Jenny Dooley , Express Publishing Hoca tarafından hazırlanan ders notları Career Paths, Timothy Gilliand, PsyD and Jenny Dooley , Express Publishing Course booklet compiled by the instructor |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. | |||||
2) Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. | |||||
3) Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. | |||||
4) Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. | |||||
5) Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. | |||||
6) Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. | 5 |
2) | Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. | 5 |
3) | Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. | 5 |
4) | Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. | 5 |
5) | Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. | 5 |
6) | Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 24 | 24 |
Rapor Teslimi | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 180 |