Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kronik böbrek hastalıklarına giriş ve etiyoloji
|
Temel Nefroloji kitabı, giriş bölümü
|
2) |
Böbrek anatomisi ve fizyolojisi
|
Anatomi atlası, fizyoloji ders kitapları
|
3) |
Akut böbrek hasarı (ABH) ve yönetimi
|
KDIGO AKI rehberi
|
4) |
Kronik böbrek hastalığı evreleri ve izlem
|
KDIGO CKD 2023 rehberi, vaka örnekleri
|
5) |
KBY'de anemi ve tedavi yaklaşımları
|
Renal anemi güncel kılavuzlar
|
5) |
KBY'de anemi ve tedavi yaklaşımları
|
Renal anemi güncel kılavuzlar
|
6) |
Mineral kemik hastalığı ve metabolizma bozuklukları (KBY-MKH)
|
KDIGO MBD rehberi
|
7) |
Kardiyovasküler komplikasyonlar ve hipertansiyon
|
Hipertansiyon ve nefroloji makaleleri
|
8) |
Ara Sınav (Vize)
|
-
|
9) |
Enfeksiyonlar ve KBY’de bağışıklık sistemi bozuklukları
|
İmmünoloji ve nefroloji kaynakları
|
10) |
Renal replasman tedavilerine genel bakış
|
Nefroloji uygulama rehberleri
|
11) |
Hemodiyaliz ve temel uygulamalar
|
Hemodiyaliz klinik kılavuzları
|
12) |
Hemodiyaliz komplikasyonları
|
Hemşirelikte diyabetik nefropati vaka kitapçığı
|
13) |
Periton diyalizi ve hastaya yaklaşım
|
Periton diyalizi hemşirelik kaynakları
|
14) |
Böbrek nakli ve izlem süreçleri
|
Organ nakli ve immünsupresyon literatürü
|
15) |
Final Sınavı
|
-
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Daugirdas, John T., Blake, Peter G. and Ing Todd S. Diyaliz El Kitabı (S. Bozfakıoğlu, Çev.) Ankara: Güneş
Sever.M.Ş,Ok.Ercan,Başçı.A.;Kronik Hemodiyaliz Hastası Takip ve Tedavi Rehberi
TND yayınları,Eylül 2011İstanbul.
Diyaliz teknikerleri için Nefroloji Kitabı:Ed.Birsen Y,Gökdoğan F.Nesrin.N..Akademisyen Yayın Evi, Ankara,2015.
Nicolas T.Renal Nursing fourt.ed. Çeviri editörü. Karadokovan A.Nobel Tıp Yayınevi,2016. |
Diğer Kaynaklar: |
Daugirdas, John T., Blake, Peter G. and Ing Todd S. Diyaliz El Kitabı (S. Bozfakıoğlu, Çev.) Ankara: Güneş
Sever.M.Ş,Ok.Ercan,Başçı.A.;Kronik Hemodiyaliz Hastası Takip ve Tedavi Rehberi
TND yayınları,Eylül 2011İstanbul.
Diyaliz teknikerleri için Nefroloji Kitabı:Ed.Birsen Y,Gökdoğan F.Nesrin.N..Akademisyen Yayın Evi, Ankara,2015.
Nicolas T.Renal Nursing fourt.ed. Çeviri editörü. Karadokovan A.Nobel Tıp Yayınevi,2016.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
5 |
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
5 |
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
|
5 |
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
5 |
3) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
5 |
4) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. |
5 |
5) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. |
5 |
6) |
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
5 |
7) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. |
5 |
9) |
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
5 |
12) |
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
5 |