Advanced Electronics and Communication Technology (English) (with thesis) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | ECE506 | ||||||||
Ders İsmi: | Embedded System Design | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi DİDEM KIVANÇ TÜRELİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi DİDEM KIVANÇ TÜRELİ Doç. Dr. ÖMER CİHAN KIVANÇ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilerin PIC mikrodenetleyicisini programlayabilmeleri ve laboratuvardaki PIC mikrodenetleyici deney kitini kullanarak işlevlerini uygulayabilmeleri için yeterli bilgi sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Mikroişlemciler ve Mikrodenetleyicilere Giriş, Numaralandırma ve kodlama sistemi, Mantık işlemleri, PIC mikrodenetleyici ile C programlamaya giriş, Kayıtlar, I / O Arayüzü (PIC mikrodenetleyici), Buton, anahtarlar, Bitişlemleri, Aritmetik İşlemler, Zaman Röleleri, Kesmeler, D / A Arayüzü, Mikrodenetleyiciler arasındaki iletişim, LCD Kontrolörleri, A / D Arayüzü, Darbe Genişlik Modülasyonu (PWM) |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | - | - |
2) | - | - |
3) | - | - |
4) | - | - |
5) | - | - |
6) | - | - |
7) | - | - |
8) | - | - |
9) | - | - |
10) | - | - |
11) | - | - |
12) | - | - |
13) | - | - |
14) | - | - |
15) | - | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Dogan Ibrahim, Advanced PIC Microcontroller Projects in C: From USB to RTOS with the PIC 18F Series, ISBN-13: 978-0750686112. • Muhammad Ali Mazidi, Rolin McKinlay, Danny Causey, PIC Microcontroller and Embedded Systems: Using Assembly and C for PIC18, NJ: Pearson Education, 2008, ISBN: 0136009026. • Lucio Di Jasio, Tim Wilmshurst, Dogan Ibrahim, John Morton, Martin Bates, Jack Smith, D.W. Smith, and Chuck Hellebuyck, PIC Microcontrollers: Know It All, Newnes, 2008, ISBN-13: 978-0750686150. • Ted Van Sickle, Programming Microcontrollers in C, Newnes, 2nd ed., 2001, ISBN-13: 978-1878707574. • Tim Wilmshurst, Designing Embedded Systems with PIC Microcontrollers Principles and Applications, Newnes, 2006, ISBN-13: 978-0-7506-6755-5 • Milan Verle, PIC Microcontrollers, mikroElektronika, 2006, ISBN-13: 9788684417154. |
Diğer Kaynaklar: | • Programming 32-bit Microcontrollers in C: Exploring the PIC32, Lucio Di Jasio, Newnes, 2008 • PROGRAMMING AND CUSTOMIZING THE PIC® MICROCONTROLLER, MYKE PREDKO, Third Edition, McGraw-Hill Education TAB, 2008, DOI: 10.1036/0071472878 • PIC Microcontroller Projects in C: Basic to Advanced, Dogan Ibrahim, Newnes 2014 • Interfacing PIC Microcontrollers: Embedded Design by Interactive Simulation, Martin Bates, Newnes, 2014 • PIC Microcontrollers: An Introduction to Microelectronics, Third Edition, Martin Bates, Newnes, 2011 • Microcontrollers HIGH-PERFORMANCE SYSTEMS AND PROGRAMMING, Julio Sanchez and Maria P. Canton, CRC Press, 2014 • Programming 16-Bit PIC Microcontrollers in C: Learning to Fly the PIC24, Lucio Di Jasio, Newnes, 2007 • Programming 32-bit Microcontrollers in C: Exploring the PIC32, Lucio Di Jasio, Newnes, 2008 • MICROCONTROLLER THEORY AND APPLICATIONS WITH THE PIC18F, Second Edition, M. RAFIQUZZAMAN, John Wiley & Sons, Inc., 2018 • Fundamentals of Digital Logic and Microcontrollers, Sixth Edition, M. RAFIQUZZAMAN, John Wiley & Sons, Inc., 2014 • Programming 8-bit PIC Microcontrollers in C with Interactive Hardware Simulation, Martin P. Bates, Newnes, 2008 • Interfacing PIC Microcontrollers Embedded Design by Interactive Simulation, Martin Bates, Newnes, 2014 • Advanced PIC Microcontroller Projects in C: From USB to RTOS with the PIC18F Series, Dogan Ibrahim, Newnes, 2008, ISBN-13: 978-0-7506-8611-2 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||||||||
2) Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | |||||||||||
3) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. | |||||||||||
4) Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |||||||||||
5) Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | |||||||||||
6) Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | |||||||||||
7) Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözümler ve irdeler. | |||||||||||
8) Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | |||||||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |||||||||||
10) Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | |||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. | |||||||||||
12) Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |
2) | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | |
3) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. | |
4) | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
5) | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | |
6) | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | |
7) | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözümler ve irdeler. | |
8) | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
10) | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. | |
12) | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Ders | |
Laboratuvar |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 2 | % 30 |
Final | 2 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 5 | 2 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 20 | 5 | 100 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 140 |