Müzik YL (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MZK564 | ||||||||
Ders İsmi: | Eğitim Müziği Besteleme I | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÇETİN KÖRÜKÇÜOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. NACİ MADANOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere eğitim müziği besteleme sürecini öğretmek, yaratıcı müzikal ifadeyi teşvik etmek ve öğrencilerin kendi eğitim müziği eserlerini oluşturma becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği: | Derse Giriş ve Müzik Bilgisi Melodi ve Kompozisyon Teknikleri Armoni ve Akor Progresyonları Enstrümantasyon Orkestrasyon ve Eser İnceleme Form ve Yapı Vize Sınavı Tema ve Varyasyonlar Farklı müzikal stiller ve temaların adaptasyonu Beste çalışmaları, Sınıf içi örnek bir beste oluşturma çalışması Öğrencilerin kendi bestelerini oluşturması Genel tekrar ve öğrencilerin yazdığı bestelerin değerlendirilmesi Final Projesi-Sınavı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş ve Müzik Bilgisi | Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler |
2) | Melodi ve Kompozisyon Teknikleri | Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler |
3) | Armoni ve Akor Progresyonları | Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler |
4) | Enstrümantasyon | Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler |
5) | Orkestrasyon ve Eser İnceleme | Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler |
6) | Form ve Yapı | Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler |
7) | Genel Tekrar | Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler |
8) | Ara Sınav | Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler |
9) | Tema ve Varyasyonlar | Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler |
10) | Tema ve Varyasyonlar | Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler |
11) | Beste çalışmaları, Sınıf içi örnek bir beste oluşturma çalışması | Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler |
12) | Genel tekrar ve öğrencilerin yazdığı bestelerin değerlendirilmesi | Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler |
13) | Genel Tekrar | Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler |
14) | Genel Tekrar | Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler |
15) | Genel Tekrar | Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler |
16) | Final Sınavı | Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler |
Ders Notları / Kitaplar: | Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler |
Diğer Kaynaklar: | Robin Maconie - The concept of music, The Study of Orchestration - Samuel Adler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 34 |