Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM218 | ||||||||
Ders İsmi: | Sağlık Turizmi ve Hemşireliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BİRSEN YÜRÜGEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dünyada ve yurdumuzda önem kazanan Sağlık turizmi ve hemşirleik bakımı ile ilgili bilgi vermek |
Dersin İçeriği: | Sağlık turizminin ekonomik boyutu, , Türkiye'de sağlık turizmine yönelik hizmetler, sağlık turizm istatistikleri, akredite sağlık kurumları, Türkiye'de yaşlı bakımına yönelik merkezler, sağlık turizminde kültürlerarası değerler .Türkiye ve diğer dünya İülkeleri arasındaki farklılıklar ve benzerlikler, sağlık turizminde sigorta ile ilgili konular, Ülkemizde ki malpraktif ile ilgili diğer konular |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1.Türkiyede sağlık turizm çalışmaları yönetmelikler. | |
2) | Dünyada Sağlık Turizmi merkezleri ve akiviteleri | |
3) | Sağlık turizm derneği ve faaliyetleri | |
4) | Sağlık turizmde hasta takip sistemi | |
5) | Türkiye'de en önde gelen sağlık turizme yönelik Hizmetler | |
6) | Türkiye’nin Ulusal Sağlık Turizmi Hedefleri | |
7) | Sağlık Turizminin ekonomiye katkısı | |
8) | . Sağlık Turizminde Kültürlerarası Hemşirelik Konuları | |
9) | Türkiye'deki Sağlık Turizm İstatistikleri, Ülkemizdeki Belli Başlı Akredite Sağlık Kurumları. | |
10) | Sağlık Turizminde Türkiye ve diğer Arasındaki Farklılıklar Ve Benzerlikler farklılıklar | |
11) | Türkiye'deki engelli bireylere yönelik sağlık turizmi hizmetleri | |
12) | ,Yaşlı Bakımına Yönelik Merkezler ve çalışmaları | |
13) | Sağlık turizimde otel hemşireliği | |
14) | Saglık turizmimde Türkiye'deki Malpraktis ve Yükümlülükler |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları , video izletimi, makaleler vb Lecture notes , impression, video, articles, etc. |
Diğer Kaynaklar: | 1.Yirik Ş, Ekici R, Baltacı F. Türkiye ve Dünyada Sağlık Turizmi (Medikal Turizm), Detay Yayıncılık, Ankara, 2015. 27. Aydın G, Karaahmet Aydın B. “Dünyada ve Türkiye’de Sağlık Turizmi Pazarlama Uygulamaları ve Karşılaştırmalı Durum Analizi”, Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 2015, 16; 1-21 38. Tontuş HÖ. ”Sağlık Turizmi Nedir?” Sağlık Turizmi Koordinasyon Kurulu (SATURK), Sağlık Bakanlığı, Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Sağlık Turizmi Daire Başkanlığı, Ankara, 2017. http://dosyamerkez.saglik.gov.tr/Eklenti/10944,02pdf.pdf?0 Erişim tarihi: 22 Ocak 2018. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Etik ilkelere ve yasal düzenlemelere uygun hemşirelik bakımını planlar, uygular ve değerlendirir. | |||||||||
2) Edindiği kuramsal bilgileri klinik uygulamalarda analiz ederek uygun hemşirelik girişimlerine dönüştürür. | |||||||||
3) Hemşireliğe özgü temel psikomotor becerileri klinik ortamlarda doğru ve güvenli şekilde uygular. | |||||||||
4) Birey, aile, ekip üyeleri ve diğer paydaşlarla etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. | |||||||||
5) Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini değerlendirerek uygun hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirir. | |||||||||
6) Sağlık politikalarının geliştirilmesi süreçlerine görüş bildirerek katkıda bulunur. | |||||||||
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel olarak ve ekip üyesi olarak aktif görev alır, sorumluluk üstlenir. | |||||||||
8) Bakım sürecinde uygun sağlık bilişim sistemlerini etkin şekilde kullanır. | |||||||||
9) Çağdaş hemşirelik uygulamaları için gerekli olan güncel toplumsal ve kültürel bilgi birikimini açıklar. | |||||||||
10) Toplum temelli projeler ve etkinliklerde farklı disiplinlerle iş birliği yaparak görev alır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Etik ilkelere ve yasal düzenlemelere uygun hemşirelik bakımını planlar, uygular ve değerlendirir. | 2 |
2) | Edindiği kuramsal bilgileri klinik uygulamalarda analiz ederek uygun hemşirelik girişimlerine dönüştürür. | 3 |
3) | Hemşireliğe özgü temel psikomotor becerileri klinik ortamlarda doğru ve güvenli şekilde uygular. | 2 |
4) | Birey, aile, ekip üyeleri ve diğer paydaşlarla etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. | 3 |
5) | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini değerlendirerek uygun hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirir. | 3 |
6) | Sağlık politikalarının geliştirilmesi süreçlerine görüş bildirerek katkıda bulunur. | 2 |
7) | Hemşirelik uygulamalarında bireysel olarak ve ekip üyesi olarak aktif görev alır, sorumluluk üstlenir. | 4 |
8) | Bakım sürecinde uygun sağlık bilişim sistemlerini etkin şekilde kullanır. | 4 |
9) | Çağdaş hemşirelik uygulamaları için gerekli olan güncel toplumsal ve kültürel bilgi birikimini açıklar. | 2 |
10) | Toplum temelli projeler ve etkinliklerde farklı disiplinlerle iş birliği yaparak görev alır. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 100 | 100 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Proje | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Juri | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 108 |