Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HEM218
Ders İsmi: Sağlık Turizmi ve Hemşireliği
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BİRSEN YÜRÜGEN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dünyada ve yurdumuzda önem kazanan Sağlık turizmi ve hemşirleik bakımı ile ilgili bilgi vermek
Dersin İçeriği: Sağlık turizminin ekonomik boyutu, , Türkiye'de sağlık turizmine yönelik hizmetler, sağlık turizm istatistikleri, akredite sağlık kurumları, Türkiye'de yaşlı bakımına yönelik merkezler, sağlık turizminde kültürlerarası değerler .Türkiye ve
diğer dünya İülkeleri arasındaki farklılıklar ve benzerlikler, sağlık turizminde sigorta ile ilgili konular, Ülkemizde ki malpraktif ile ilgili diğer konular

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sağlık turizmi ile ilgili kavramları anlar ve bilir.
2) Sağlık turizmi konusunda danışmanlık verebilir.
3) Dünyadaki ve Türkiye’deki sağlık turizmi konusunda bilgilidir
4) Sağlık Turizmi hemşireliğinde sorumluluk alabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1.Türkiyede sağlık turizm çalışmaları yönetmelikler.
2) Dünyada Sağlık Turizmi merkezleri ve akiviteleri
3) Sağlık turizm derneği ve faaliyetleri
4) Sağlık turizmde hasta takip sistemi
5) Türkiye'de en önde gelen sağlık turizme yönelik Hizmetler
6) Türkiye’nin Ulusal Sağlık Turizmi Hedefleri
7) Sağlık Turizminin ekonomiye katkısı
8) . Sağlık Turizminde Kültürlerarası Hemşirelik Konuları
9) Türkiye'deki Sağlık Turizm İstatistikleri, Ülkemizdeki Belli Başlı Akredite Sağlık Kurumları.
10) Sağlık Turizminde Türkiye ve diğer Arasındaki Farklılıklar Ve Benzerlikler farklılıklar
11) Türkiye'deki engelli bireylere yönelik sağlık turizmi hizmetleri
12) ,Yaşlı Bakımına Yönelik Merkezler ve çalışmaları
13) Sağlık turizimde otel hemşireliği
14) Saglık turizmimde Türkiye'deki Malpraktis ve Yükümlülükler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları , video izletimi, makaleler vb
Lecture notes , impression, video, articles, etc.
Diğer Kaynaklar: 1.Yirik Ş, Ekici R, Baltacı F. Türkiye ve Dünyada Sağlık Turizmi (Medikal Turizm), Detay Yayıncılık, Ankara, 2015.
27. Aydın G, Karaahmet Aydın B. “Dünyada ve Türkiye’de Sağlık Turizmi Pazarlama Uygulamaları ve Karşılaştırmalı Durum Analizi”, Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 2015, 16; 1-21
38. Tontuş HÖ. ”Sağlık Turizmi Nedir?” Sağlık Turizmi Koordinasyon Kurulu (SATURK), Sağlık Bakanlığı, Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Sağlık Turizmi Daire Başkanlığı, Ankara, 2017. http://dosyamerkez.saglik.gov.tr/Eklenti/10944,02pdf.pdf?0 Erişim tarihi: 22 Ocak 2018.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Etik ilkelere ve yasal düzenlemelere uygun hemşirelik bakımını planlar, uygular ve değerlendirir.
2) Edindiği kuramsal bilgileri klinik uygulamalarda analiz ederek uygun hemşirelik girişimlerine dönüştürür.
3) Hemşireliğe özgü temel psikomotor becerileri klinik ortamlarda doğru ve güvenli şekilde uygular.
4) Birey, aile, ekip üyeleri ve diğer paydaşlarla etkili sözel ve yazılı iletişim kurar.
5) Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini değerlendirerek uygun hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirir.
6) Sağlık politikalarının geliştirilmesi süreçlerine görüş bildirerek katkıda bulunur.
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel olarak ve ekip üyesi olarak aktif görev alır, sorumluluk üstlenir.
8) Bakım sürecinde uygun sağlık bilişim sistemlerini etkin şekilde kullanır.
9) Çağdaş hemşirelik uygulamaları için gerekli olan güncel toplumsal ve kültürel bilgi birikimini açıklar.
10) Toplum temelli projeler ve etkinliklerde farklı disiplinlerle iş birliği yaparak görev alır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Etik ilkelere ve yasal düzenlemelere uygun hemşirelik bakımını planlar, uygular ve değerlendirir. 2
2) Edindiği kuramsal bilgileri klinik uygulamalarda analiz ederek uygun hemşirelik girişimlerine dönüştürür. 3
3) Hemşireliğe özgü temel psikomotor becerileri klinik ortamlarda doğru ve güvenli şekilde uygular. 2
4) Birey, aile, ekip üyeleri ve diğer paydaşlarla etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. 3
5) Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini değerlendirerek uygun hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirir. 3
6) Sağlık politikalarının geliştirilmesi süreçlerine görüş bildirerek katkıda bulunur. 2
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel olarak ve ekip üyesi olarak aktif görev alır, sorumluluk üstlenir. 4
8) Bakım sürecinde uygun sağlık bilişim sistemlerini etkin şekilde kullanır. 4
9) Çağdaş hemşirelik uygulamaları için gerekli olan güncel toplumsal ve kültürel bilgi birikimini açıklar. 2
10) Toplum temelli projeler ve etkinliklerde farklı disiplinlerle iş birliği yaparak görev alır. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 100 100
Sunum / Seminer 1 1 1
Proje 1 1 1
Ödevler 1 1 1
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Juri 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 108