Mimarlık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ARCD226 | ||||||||
Ders İsmi: | History and Theory of Architecture -3 | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi BAHARAK TABİBİ Ar.Gör. İREM YERGÜN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 18. yüzyılın sonu ile 21. yüzyılın başları arasındaki bir dönemde Avrupa'daki ekonomik, politik ve kültürel değişimlere atıfta bulunarak, bu ders 19. yüzyıl Avrupa Mimarlık Ortamı (elektrikçilik, tarihselcilik), mühendisliğin doğuşu ve sanayi kenti üzerinde yoğunlaşacaktır. , Yeni bina türleri ve üretim biçimleri, Sanayileşme ve Sanat ve El Sanatları, Art Nouveau Hareketi, Amerika'da Sanayi Devrimi ve Chicago okulu, De Stilj, Deutsche Werkbund ve Bauhaus, Uluslararası Stil ve Post Modernizm. Ders ayrıca, 19. yüzyılın sonlarındaki Osmanlı döneminin sonlarındaki Türkiye'deki mimari gelişmelere de değinecektir. |
Dersin İçeriği: | 18. yüzyılın sonu ile 21. yüzyılın başları arasındaki bir dönemde Avrupa'daki ekonomik, politik ve kültürel değişimlere atıfta bulunarak, bu ders 19. yüzyıl Avrupa Mimarlık Ortamı (elektrikçilik, tarihselcilik), mühendisliğin doğuşu ve sanayi kenti üzerinde yoğunlaşacaktır. , Yeni bina türleri ve üretim biçimleri, Sanayileşme ve Sanat ve El Sanatları, Art Nouveau Hareketi, Amerika'da Sanayi Devrimi ve Chicago okulu, De Stilj, Deutsche Werkbund ve Bauhaus, Uluslararası Stil ve Post Modernizm. Ders ayrıca, 19. yüzyılın sonlarındaki Osmanlı döneminin sonlarındaki Türkiye'deki mimari gelişmelere de değinecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Mühendisliğin doğuşu ve sanayi kenti | |
3) | 19. yüzyıl Avrupa mimari gelişmeleri (eklektikçilik, tarihselcilik) | |
4) | Avrupa Avangard Hareketi (Arts&Crafts, Art Nouveau) | |
5) | Amerika'da Sanayi Devrimi ve Chicago Okulu | |
6) | De Stilj, Deutsche Werkbund ve Bauhaus | |
7) | Uluslararası Stil | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Savaş Sonrası Mimaride Eğilimler | |
10) | Çoğulculuk Dönemi: Post Modernizme Giriş | |
11) | Çoğulculuk Dönemi: Dekonstrüktivizm | |
12) | Tarih Olarak Bugün | |
13) | 19. Yüzyıl Geç Osmanlı Mimarlığı | |
14) | 20. Yüzyıl Türkiye |
Ders Notları / Kitaplar: | Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins). Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press). Banister Fletcher, A history of architecture on the comparative method (London : Batsford NOT_IN_COPYRIGHT). Dennis P. Doordan, 2002, Twentieth Century Architecture (Hong Kong: Harry N. Abrams). Francis Ching, Mark Jarzombek, Vikram Prakash, 2006, A Global History of Architecture, Wiley. Curtis, William J. R. (1987), Modern Architecture Since 1900, Phaidon Press. Frampton, Kenneth (1992). Modern Architecture, a critical history. Thames & Hudson- Third Edition. Leonardo Benevol, 1966, History of Moern Architecture (Cambridge: M.I.T. Press). SIBEL BOZDOGAN, 2001, MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI). |
Diğer Kaynaklar: | Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins). Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press). Banister Fletcher, A history of architecture on the comparative method (London : Batsford NOT_IN_COPYRIGHT). Dennis P. Doordan, 2002, Twentieth Century Architecture (Hong Kong: Harry N. Abrams). Francis Ching, Mark Jarzombek, Vikram Prakash, 2006, A Global History of Architecture, Wiley. Curtis, William J. R. (1987), Modern Architecture Since 1900, Phaidon Press. Frampton, Kenneth (1992). Modern Architecture, a critical history. Thames & Hudson- Third Edition. Leonardo Benevol, 1966, History of Moern Architecture (Cambridge: M.I.T. Press). SIBEL BOZDOGAN, 2001, MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI). |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |||||||||
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
2) | - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
3) | - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
4) | - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
5) | - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |
6) | - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
7) | - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
8) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |
9) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |
10) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 35 |
Sunum | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer | 4 | 2 | 8 |
Ödevler | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 60 |