Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin yürütülmesi, süreç bilgilendirilmesi, ders araç gereçleri gereksinimleri hakkında açıklama ve gereklilikler. Ödev, uygulama ve teorik bilgilendirilme süreçleri, kullanılacak kaynakların belirlenmesi. |
- |
2) |
Ekoloji ve enerji kaynakları, Kentsel mekan tasarımında ve
yapılarda çevre ve enerji, Çevre kirliliğin oluşumu.
|
-Lechner, Norbert, “Heating, cooling, lighting: sustainable design methods for architects”, Fourth Edition.
- yapıda çevre ve enerji. Doç. Dr. Nilgün Sultan Yüceer
-Yeang, K., 2006, A manual for Ecological Design, Wiley Academy, John iley&Sons Ltd, London.
|
3) |
İklim ve iklim etkilerinin önemi, Küresel ısınma ve iklim değişikliği. |
- Lechner, Norbert, “Heating, cooling, lighting: sustainable design methods for architects”, Fourth Edition.
- yapıda çevre ve enerji. Doç. Dr. Nilgün Sultan Yüceer
|
4) |
Yapıda ısı konforu, İç ortamdaki ısının değerlendirilmesi, |
- Lechner, Norbert, “Heating, cooling, lighting: sustainable design methods for architects”, Fourth Edition.
- yapıda çevre ve enerji. Doç. Dr. Nilgün Sultan Yüceer
|
5) |
Bina kabuğunu etkileyen dış çevre bileşenleri, kentsel mekan tasarımında |
- Lechner, Norbert, “Heating, cooling, lighting: sustainable design methods for architects”, Fourth Edition.
- yapıda çevre ve enerji. Doç. Dr. Nilgün Sultan Yüceer
|
6) |
Bina kabuğunun yapısal özellikleri sağır yüzeyler, Isı kazancının hesaplanması, Isı kaybının hesaplanması, yapıda yalıtımlar |
- Lechner, Norbert, “Heating, cooling, lighting: sustainable design methods for architects”, Fourth Edition.
- yapıda çevre ve enerji. Doç. Dr. Nilgün Sultan Yüceer
|
7) |
Saydam yüzeyler pencereler, Güneş ışınımı. |
Konu ile ilgili ders notları
- Lechner, Norbert, “Heating, cooling, lighting: sustainable design methods for architects”, Fourth Edition.
- yapıda çevre ve enerji. Doç. Dr. Nilgün Sultan Yüceer
- Yeang, K., 2006, A manual for Ecological Design, Wiley Academy, John iley&Sons Ltd, London
|
8) |
Ara sınavı |
- |
9) |
Gölge elemanları, Gün ışığı, Gün ışığı sistemleri. |
- Lechner, Norbert, “Heating, cooling, lighting: sustainable design methods for architects”, Fourth Edition.
- yapıda çevre ve enerji. Doç. Dr. Nilgün Sultan Yüceer
|
10) |
Akıllı Binalar, İklim ve Aydınlatma Enerji Yönetimi |
- Lechner, Norbert, “Heating, cooling, lighting: sustainable design methods for architects”, Fourth Edition.
- yapıda çevre ve enerji. Doç. Dr. Nilgün Sultan Yüceer
|
11) |
Akustik, Akustik tasarım ilkeleri. |
- Lechner, Norbert, “Heating, cooling, lighting: sustainable design methods for architects”, Fourth Edition.
- yapıda çevre ve enerji. Doç. Dr. Nilgün Sultan Yüceer
-Hopkins,C., Sound Insulation, Elsevier, MA,2007
|
12) |
Kentsel mekan tasarımında rüzgarın etkisi, Rüzgar türbinleri, |
Konu ile ilgili ders notları
- Lechner, Norbert, “Heating, cooling, lighting: sustainable design methods for architects”, Fourth Edition.
- yapıda çevre ve enerji. Doç. Dr. Nilgün Sultan Yüceer
- Yeang, K., 2006, A manual for Ecological Design, Wiley Academy, John iley&Sons Ltd, London
|
13) |
Öğrenci sunumu |
- |
14) |
Öğrenci sunumu |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
- Lechner, Norbert, “Heating, cooling, lighting: sustainable design methods for architects”, Fourth Edition.
- yapıda çevre ve enerji. Doç. Dr. Nilgün Sultan Yüceer
- Hopkins,C., Sound Insulation, Elsevier, MA,2007
- Yeang, K., 2006, A manual for Ecological Design, Wiley Academy, John iley&Sons Ltd, London.
|
Diğer Kaynaklar: |
- Lechner, Norbert, “Heating, cooling, lighting: sustainable design methods for architects”, Fourth Edition.
- yapıda çevre ve enerji. Doç. Dr. Nilgün Sultan Yüceer
- Hopkins,C., Sound Insulation, Elsevier, MA,2007
- Yeang, K., 2006, A manual for Ecological Design, Wiley Academy, John iley&Sons Ltd, London.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
3 |
2) |
- Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
3 |
3) |
- İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
3 |
4) |
- İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
3 |
5) |
- Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
3 |
6) |
- Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
3 |
7) |
- İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
3 |
8) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. |
3 |
9) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. |
3 |
10) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
3 |