Endüstri Ürünleri Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YMD331 | ||||||||
Ders İsmi: | Editoryal Fotoğrafçılık | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. HALUK ÇOBANOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Günümüzde Editoryal fotoğrafçılık, yazılı basında haber fotoğrafçılığından dergi fotoğrafçılığına ve internet dünyasının uçsuz bucaksız evreni için görsel hikâyeler anlatmayı kapsar. Bu içeriğe sanat yönelimli fotoğraf kitapları dâhil olduğu gibi editoryal fotoğrafçılık ilginç bir şekilde (örneğin moda ve mimari fotoğrafçılık türleri başta olmak üzere) ticari ve sanayi fotoğrafçılığı ile çeşitli noktalarda kesişir. |
Dersin İçeriği: | Fotoğraf tarihi, fotoğraf sanatı, fotoğrafın temel öğeleri, fotoğraf makinasının parçaları, diyafram, enstantane, alan derinliği, ışık ve ışık ölçümü, dijital fotoğrafçılık, yardımcı fotoğrafik aksesuarlar, fotoğrafta kompozisyon, Fotoğraf ve Toplum, Dökümental proje oluşturma, Aktüel ortamda uygulamalı açık hava fotoğrafçılığı, Portre, Doğa, Mekan fotoğrafçılığı, Haber fotoğrafçılığı üzerine güncel haber fotoğrafları okumaları; habere uygunluğu tartışmaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fotoğraf nedir? Fotoğrafçılığın tarihsel gelişim süreci. | None |
2) | Fotoğraf makinalarının yapısı ve öğeleri. | None |
3) | Pozlama ve Kontrol Sistemleri: Diyafram ve enstantane. | None |
4) | Objektif ve türleri. Fiziki çalışma prensipleri. | None |
5) | Fotoğrafta renk, ışık ve ışık ölçümü. | None |
6) | Fotoğrafta kompozisyon. Doğru kompozisyon oluşturma teknikleri. | None |
7) | Vize Sınavı. | .. |
8) | Fotoğraf ve Toplum. Dökümental proje oluşturma. | None |
9) | Pozlama modları. | None |
10) | Haber fotoğrafçılığı üzerine güncel haber fotoğrafları okumaları. | None |
11) | Portre, Doğa, Mekan fotoğrafçılığı üzerine güncel fotoğraf okumaları. | None |
12) | Fotoğraf düzenleme programları. | None |
13) | Teknolojik gelişmeler ve dijital fotoğraf. | None |
14) | Final Sınavı | .. |
Ders Notları / Kitaplar: | Haluk Çobanoğlu, Bu Fotoğrafları Neden Çekiyoruz?, Espas Kitap, 2017. |
Diğer Kaynaklar: | John Berger, Görme Biçimleri, Çev. Yurdanur Salman, Metis Yayınları, İstanbul, 2012. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |||||||
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |||||||
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |||||||
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |||||||
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |||||||
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |||||||
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |||||||
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |
2) | Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |
3) | Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |
4) | Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |
5) | 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |
6) | Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |
8) | Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Sosyal Faaliyet | |
Teknik gezi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 0 | 3 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 0 |
Final | 1 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 0 |