Dersin Amacı: |
Yaratıcı Düşünme Becerileri dersinde öğrenciler, yaratıcılık, yaratıcı düşünme ve yaratıcı düşünme becerileri ile ilgili temel tanımları kavrar, Analojik Düşünme, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Iraksak Düşünme vb. yaratıcı düşünmeye uygun tekniklerle uygulama yapar, kendi yaratıcılığının farkına varır ve yaratıcılığın geliştirilebilir bir olgu olduğunu kavrar, yaratıcı düşünme önündeki engelleri öğrenir.
Öğrenciler Yaratıcı Düşünme Becerileri dersi ile, soru sormaya özendirilme, çevre ile etkileşim imkanı, hayal kurmaya teşvik etme, kendini ifade etme, problem çözmeye istekli olma, merak uyandırma vb. kavramlarıyla ve yaratıcılık, yaratıcı düşünme becerileri konusundaki farkındalıkları ile hazırlanmakta oldukları iş yaşamına da katkı sağlanması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Öğrencinin düşünme, yaratıcılık ve yaratıcı düşünme kavramlarıyla ilişkisinin uygulamalı olarak pekiştirir. Problem çözme becerileri, grup çalışmasına, öğrenciyi yaşamına hazırlayacak düşünme becerileri ve sınavlarda uygulanacak sunum yapma becerilerini kapsar.
Misafir öğretim görevlisi, sanat terapisti derse konuk olarak uygulama yapar.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma - Derse genel bir bakış. |
None |
2) |
Düşünce nedir? Düşünme biçimleri nelerdir? |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
3) |
Yaratıcılık / Yaratıcı Düşünme biçimleri. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
4) |
Yaratıcı Bireyin Özellikleri. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
5) |
Yaratıcılığın Temel Boyutları. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
6) |
Yaratıcılığı Etkileyen Etmenler. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
7) |
Vize Uygulaması.
Proje-1 (Teslim/Sunum). |
None |
8) |
Yaratıcı Düşünme Süreci. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
9) |
Altı Şapka Düşünme Tekniği.
Sınıf İçi uygulamalar. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
10) |
Beyin Fırtınası Tekniği.
Tekniğin sınıf içinde uygulanması. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
11) |
Yaratıcı Metin Yazım Uygulamaları. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
|
12) |
Yaratıcılığın Geliştirilmesine yönelik Uygulamalar. |
None |
13) |
Yaratıcılığın Geliştirilmesine yönelik Uygulamalar -2 |
None |
14) |
Final Sınavı.
Proje-2 (Teslim/Sunum) |
None |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Belirti ve bulguları uygun şekilde değerlendirip, hastalık ve durumlarla ilişkilendirerek klinik uygulamalara güncel tanı, tedavi ve sevk süreçlerine entegre edebilme yetkinliğine sahiptir. |
|
2) |
Dental ve tıbbi acil durumlar ile riskli ve öncelikli durumları saptayabilecek bilgiye sahiptir. |
|
3) |
Güncel ve kanıta dayalı bilimsel bilgiye uygun geleneksel ve modern tüm araç gereçler ve ekipman ile ilgili bilgiyi etkin ve analitik bakış açısı ile kullanabilir |
2 |
4) |
Toplumun tüm sağlık birimleri ile mesleki fikir ve deneyimlerini ifade ederek, toplum sağlık düzeyinin iyileştirilmesine yönelik olarak iletişim ve iş birliği içinde sorumluluk ve inisiyatif alarak çalışır |
2 |
5) |
Hasta tedavisinde temel tıp bilimleri bilgilerini de kullanarak semptomların, bulguların, sistemik hastalıkların ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve alınması gereken önlemleri uygular. |
1 |
6) |
Tüm çalışanların ve hastaların sağlığı, güvenliği ve riskleri konusunda gerekli önlemleri alacak bilgi ve donanıma sahiptir |
2 |
7) |
Mesleğiyle ilgili uygulama, araştırma, öğrenme ve yönetimsel süreçleri bilişim teknolojilerinden de yararlanarak yürütür |
3 |
8) |
Bilgi ve becerilerini geliştirmeye sürekli olarak açıktır ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiştir. |
4 |
9) |
Hastalar ve yakınları ile sosyal ve kültürel farkları gözeterek karşılıklı güven, anlayış ve saygı temelinde iletişim oluşturur |
2 |
10) |
Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile etkili ve doğru biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
2 |
11) |
Toplum sağlığını gözeterek önleyici ve koruyucu ağız ve diş sağlığı hizmeti sunulması hakkında bilgi ve donanıma sahiptir, bu uygulamaları yapar |
1 |
12) |
Görev ve sorumluluklarını bilir, etik ve insani değerleri gözeterek mesleğini yapar |
1 |