İngilizce Öğretmenliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EGT102 | ||||||||
Ders İsmi: | Eğitim Psikolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MUHARREM KÖKLÜ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA KORKMAZ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; eğitim ve erken çocukluk dönemindeki gelişim bağlamında ortaya çıkan yeni yaklaşımların, eğitim modellerinin ve stratejilerinin incelenmesi aynı zamanda incelenen olguların ülkemiz kapsamında değerlendirilmesi, tartışılması şeklinde belirlenmiştir. Eğitim ve psikoloji kavramlarının anlamı, kapsamı, işlevini açıklayabilecektir. |
Dersin İçeriği: | Ders kapsamında; erken çocukluk döneminde bilişsel, ahlak ve kişilik gelişimine yönelik temel kavramların, bahsi geçen alanlara ilişkin gelişimi etkileyen faktörlerin ve gelişim alanları bağlamında öne sürülmüş temel kuramların incelenmesi ayrıca gelişim alanındaki yeni yaklaşımların ve alternatif eğitim modellerinin tartışılması planlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Psikoloji ve alt dalları, Eğitim Psikolojisi | |
2) | Gelişimle ilgili kavramlar, ilkeler ve gelişimi etkileyen faktörler | |
3) | Fiziksel gelişim | |
4) | Bilişsel gelişimle ilgili temel kavramlar. Piaget ve bilişsel gelişim kuramı | |
5) | Dil ve ahlak gelişimi | |
6) | Kişilik gelişimi ve kişilik gelişimini etkleyen faktörler. Kişilik gelişimini açıklayan kuramlar | |
7) | Öğrenmenin temelleri ve klasik koşullanma kuramı | |
8) | Ara Sınavı | |
9) | Edimsel koşullanma kuramı ve sosyal öğrenme kuramı | |
10) | Bilgi işleme kuramı | |
11) | Yapılandırmacı kuram | |
12) | Yapılandırmacı Kuram | |
13) | Beyin temelli öğrenme kuramı | |
14) | Güdülenme ve öğretim |
Ders Notları / Kitaplar: | Slavin Robert E. (2015). Eğitim Psikolojisi. 10. basımdan çeviri. Çev. Editörü: Prof.Dr. Galip Yüksel. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. İnanç, Banu Yazgan, Mehmet Bilgin ve Meral Kılıç Atıcı. (2010). Gelişim Psikolojisi. Altıncı baskı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Senemoğlu, Nuray. (2012). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. 21. baskı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Santrock, John W. (2016). Eğitim Psikolojisi. Çev. : Kollektif. Nonel Yayın Dağıtım. Eğitim Psikolojisi-Gelişim ve Öğrenme Authors: Betül aydın, Müge Akbağ, Semai Tuzcuoğlu, Leveny Yaycı, Meral Ağır Publisher: Nobel Yayınları (2014) ISBN: 978-605-133-669-5 Eğitim Psikolojisi Authors: Ayşen bakioğlu (Ed.) Publisher: Nobel Yayınları (2014) ISBN: 978-605-133-816-3 Eğitim Psikolojisi: Kuram ve Uygulama Authors: Robert E. Slavin, Pearson Publisher: Nobel Yayıncılık (2015) ISBN: 978-605-133-482-0 Eğitim Psikoloji Authors: Ziya Selçuk Publisher: Nobel Yayıncılık (2015) ISBN: 978-605-133-247-5 |
Diğer Kaynaklar: | Slavin Robert E. (2015). Eğitim Psikolojisi. 10. basımdan çeviri. Çev. Editörü: Prof.Dr. Galip Yüksel. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. İnanç, Banu Yazgan, Mehmet Bilgin ve Meral Kılıç Atıcı. (2010). Gelişim Psikolojisi. Altıncı baskı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Senemoğlu, Nuray. (2012). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. 21. baskı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Santrock, John W. (2016). Eğitim Psikolojisi. Çev. : Kollektif. Nonel Yayın Dağıtım. Eğitim Psikolojisi-Gelişim ve Öğrenme Authors: Betül aydın, Müge Akbağ, Semai Tuzcuoğlu, Leveny Yaycı, Meral Ağır Publisher: Nobel Yayınları (2014) ISBN: 978-605-133-669-5 Eğitim Psikolojisi Authors: Ayşen bakioğlu (Ed.) Publisher: Nobel Yayınları (2014) ISBN: 978-605-133-816-3 Eğitim Psikolojisi: Kuram ve Uygulama Authors: Robert E. Slavin, Pearson Publisher: Nobel Yayıncılık (2015) ISBN: 978-605-133-482-0 Eğitim Psikoloji Authors: Ziya Selçuk Publisher: Nobel Yayıncılık (2015) ISBN: 978-605-133-247-5 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme | |||||||||
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme | |||||||||
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. | |||||||||
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). | |||||||||
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |||||||||
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme | |||||||||
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme | |||||||||
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. | |||||||||
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme | |||||||||
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme | |
2) | P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme | |
3) | P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. | |
4) | P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). | |
5) | P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |
6) | P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme | |
7) | P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme | |
8) | P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. | |
9) | P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme | |
10) | P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Rol oynama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 76 |