Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse ilişkin birlikte planlama çalışması |
Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegen A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Oku lAile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak. |
2) |
Okul çevre ilişkilerinin kavramlaştırılması |
Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Oku lAile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak. |
3) |
Okul çevre ilişkilerinin değişkenleri |
Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Oku lAile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak. |
4) |
Sistem ve toplumsal sistemler |
Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Oku lAile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak. |
5) |
Okula sistem yaklaşımı |
Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Oku lAile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak. |
6) |
SWOT analizi |
Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Oku lAile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak. |
7) |
Ara sınav |
|
8) |
Okul çevre ilişkilerinde mevzuat |
Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Oku lAile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak. |
9) |
Okul çevre ilişkilerinde yaşanan sorunlar |
Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Oku lAile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak. |
10) |
Okul çevre işbirliğine ilişkin uygulamalar |
Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Oku lAile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak. |
11) |
Bilgi belge toplama ve saklama ( Arşiv) |
Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Oku lAile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak. |
12) |
Örnek uygulamalar |
Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Oku lAile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak. |
13) |
Örnekler |
Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Okul Aile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak. |
14) |
Değerlendirme |
Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Okul Aile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak. |
15) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. |
|
2) |
Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme. |
|
3) |
Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. |
|
4) |
Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. |
|
5) |
EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme |
|
6) |
Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme. |
|
7) |
İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir. |
3 |
8) |
Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir.
|
|