Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersin işlenme yöntemi |
|
2) |
uluslararası ticaretin Türkiye ve dünyada gelişimi
Türkiye dış ticaretinde kırılma noktaları
güncel konuların gelişimi; |
Konu ile ilgili video gösterimi |
3) |
• İş tasarımında süreçleri anlamak
• İş tasarımı türleri öğrenmek
• İş tasarımı modellerini anlamak
|
|
4) |
• Üstel büyüme pozisyonu ve dış ticaretteki önemi
• İş organizasyonu ve iş modeli seçiminde üstel büyüme potansiyeli
Oluşturulması
Bu bağlamda üretim yapacak iş modeli
Tedarik yapacak iş modeli
|
|
5) |
• Değer yaratma sürecinin tasarlanması;
• Tasarlanan değer paketinin ticarileştirilmesi için bir iş modelinin geliştirilmesi;
• Modelin tüm paydaşlarının tanımlanması
• Paydaşların çalışma modellerinin oluşturulması
|
|
6) |
• Dış ticarete yönelik girişimi başlatmak
• tam gelişmiş resmi iş planının hazırlanması;
• KOSGEB modelinden yararlanmak
• İş planının il kısmının tanımlanması ve devlet desteklerinin incelenmesi
|
|
7) |
• İş dizayn edilirken gerekli sermayenin planlanması,
• Tahmin edilen sermayenin finansmanının tasarlanması
• %...özkaynak
% ...yabancı kaynak
(%... nakdi sermaye,%.....ayni sermaye)
Yatırımın risklerinin anlaşılması
Amaca ulaşmak için dizayn edilen işin organizasyon modelinin oluşturulması
|
|
8) |
• Organizasyonun analizi
• Organizasyonun şeması
• Organizasyon şemasında yer alan bölümlerin ve alt bölümlerin tanımlanması
• Organizasyon şemasında yer alan bölümlerin ve alt bölümlerin görev tanımlarının oluşturulması
• Organizasyonda iş akışının saptanması |
|
9) |
• Yatırım teşvik nedeni ile yatırımcılara verilen destekleri anlamak
• Yatırım teşvik belgesinin nereden ve nasıl alınacağının incelenmesi
• YTB Analizi ve iş dizaynı içindeki rolü ve önemi
|
|
10) |
• İş modelinde üretim ve süreçleri
• İş modelinde tedarik ve süreçleri
• Ortaya çıkabilecek riskler ve önlemler
|
|
11) |
• Dış Yatırım Türleri
• Dış Yatırım mevzuatı
• Dışardan yatırım türleri
• Kapsamı uygulanması
|
|
12) |
• Satış strateji oluşturulurken güçlü ve zayıf yönlerin ele alınmaıs fırsat ve tehditlerin ortaya konulması
• Türkiye’nin STA’ları,STA ile kazanımlar
• STA’nı kapsamı ve bu kapsama giren ürünler
|
|
13) |
• Paris Anlaşması
• Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi kapsamında
• İklim değişikliğinin azaltılması noktasında ülkelerin üzerine düşenler Bu konuda ülkelerin adaptasyonu
• Konunun finansmanı ,Türkiye’nin imzaladığı Anlaşmanın ,
• Kapsamı
• Anlamı
• Yaptırımları
• Zorunlulukları
|
|
14) |
• Kolay Destek sayfasına giriş yaparak Bakanlığımız tarafından verilen desteklere yönelik detaylara kolay anlaşılır biçimde nasıl ulaşılabilinir.
• İhracat kokpiti ile hedef Pazar belirleme konusunda Ticaret Bakanlığı taraından oluşturulan, Müşavirler tarafından desteklenen bir yazılım programının anlatımı yapılacaktır.
• Türk Ticaret Merkezleri; Kuruluşu tanımı , anlamı, amacı
|
|
15) |
• Final sunumları
• İhracatçı iş insanlarından oluşan Jüri karşısında sunum yapmak
• Çözüm Önerileri ve Ön görüler
|
|