Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Uygulamalı bir sosyal bilim olarak politika analizinin gelişimi |
Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall. |
2) |
Politika analizinin kapsamı |
Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall. |
3) |
Politika tartışmalarının türleri |
Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall. |
4) |
Eğitimde kamu politika sorunlarının yapılandırılması |
Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall. |
5) |
Politika alternatiflerinin belirlenmesi |
Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall. |
6) |
Politika eylemlerinin biçimlendirilmesi ve sunulması |
Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall. |
7) |
Ara sınav |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Politika uygulama ve politika sonuçlarının izlenmesi |
Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall. |
10) |
Politika performansının değerlendirilmesi |
Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall. |
11) |
Politika konusunda yazılar-makaleler hazırlama |
Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall. |
12) |
Güncel eğitim politikası konuları ve sorunları – Ulusal politikalar |
Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall. |
13) |
Eğitim politikalarının irdelenmesi |
Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall. |
14) |
Global perspektiften eğitim politikası |
Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall. |
15) |
Final sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall. 2. World Bank (1995). Priorities and Strategies for Education: A World Bank Review. Washington, D. C.: World Bank. (selected chapters). 3. Apple, Michael (1996). Cultural Politics and Education. New York: Teachers' College Press. 7. Klees, Steven J. (1986). "Planning and Policy Analysis in Education: What Can Economics |
Diğer Kaynaklar: |
1. Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall. 2. World Bank (1995). Priorities and Strategies for Education: A World Bank Review. Washington, D. C.: World Bank. (selected chapters). 3. Apple, Michael (1996). Cultural Politics and Education. New York: Teachers' College Press. 7. Klees, Steven J. (1986). "Planning and Policy Analysis in Education: What Can Economics |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Eğitim bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, EYD alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek. |
3 |
2) |
EYD ile psikoloji, sosyoloji, felsefe, genel yönetim, ekonomi, siyaset ve diğer ilişkili disiplinler arasında ilişkileri kavrayıp, alanında özümsendiği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek. |
|
3) |
EYD'ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygulayabilmek. |
|
4) |
EYD alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri kullanarak, eğitim sisteminin yönetimi ve denetimine ilişkin sorunları tanımlayabilmek, ilişkili disiplinlerden elde ettiği bilgilerle yeni bakış açıları geliştirmek |
4 |
5) |
EYTEPE'ye ilişkin sorunları bilimsel bir yaklaşımla değerlendirerek farklı ve uygun araştırma yöntemlerini (nitel, nicel, karma) kullanarak araştırma yürütebilmek ve bu çerçevede eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilmek. |
|
6) |
EYD alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
|
7) |
EYD alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm modelleri geliştirerek, çözüm modellerinin sonuçları doğrultusunda modeli sistemin bütününe uygulayabilmek. |
|
8) |
Eğitim yönetimi ve denetimi alanında güncel gelişmeleri ve kendi bilimsel nitelikli çalışmalarını alan ve alan dışındaki kişi, kurum ve kuruluşlara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek. |
|
9) |
İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilmek. |
|
10) |
Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen strateji, politika ve planları eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslar arası kalite göstergeleri çerçevesinde değerlendirebilmek. |
|
11) |
Eğitim örgütlerinde insan kaynaklarının örgütsel amaçlar doğrultusunda harekete geçirilmesini ve onlara eğitim kurumlarının vizyonuna ulaştırabilecek liderlik becerilerini kazanmak |
|
12) |
Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek. |
5 |
13) |
Okul-çevre ilişkileri çerçevesinde, okullarda değişimi yaratan içsel ve dışsal güçlerin doğasını analiz ederek, okullarda değişim yönetimine ilişkin tasarlanan strateji ve süreçleri uygulayabilmek |
|