Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Okul İşletmeciliği Kavramı |
Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı. |
2) |
Okul Bütçesi Kavramı ve Tanımı |
Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı. |
3) |
Okul Gelirleri kaynakları |
Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı. |
4) |
Bütçe Sistemleri |
Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı. |
5) |
Okul Yöneticisinin İşletmecilik Görevleri |
Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı. |
6) |
Okul Yöneticisinin İşletmecilik Görevleri |
Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı. |
7) |
Ara sınav |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Okuldaki Muhasebe Hizmetlerinin Yönetimi |
Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı. |
10) |
Kooperatif ve kantin işlerinin işletimi |
Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı. |
11) |
Okuldaki İnşaat, Bakım ve Onarım Hizmetlerinin Yönetilmesi |
Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı. |
12) |
Okul Öğrenci- Öğretmen Servislerinin Yönetimi |
Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı. |
13) |
Okul Beslenme Hizmetlerinin Yönetimi |
Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı. |
14) |
Okulda üretilen ürünlerin pazarlanması; Okul aile işbirliğinin yönetilmesi |
Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı. |
15) |
Final sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı. |
Diğer Kaynaklar: |
Dinçer, Ömer (2007) Stratejik Yönetim ve İsletme Politikası, Alfa Yayınları, İstanbul, 8.Baskı.
ALPUGAN, Oktay (1994). Küçük İşletmeler, Der Yayınları, İstanbul.
BALÇIK, Bahaettin (2005) . İşletme Yönetimi. 5. Baskı. Nobel Yayınları, Konya.
CAN, Halil. (1994). Organizasyon ve Yönetim, Siyasal Kitabevi, Ankara,
UYGUR, Akyay. (2005).Yönetim ve Organizasyon, 1. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım. Konya. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Eğitim bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, EYD alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek. |
3 |
2) |
EYD ile psikoloji, sosyoloji, felsefe, genel yönetim, ekonomi, siyaset ve diğer ilişkili disiplinler arasında ilişkileri kavrayıp, alanında özümsendiği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek. |
|
3) |
EYD'ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygulayabilmek. |
|
4) |
EYD alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri kullanarak, eğitim sisteminin yönetimi ve denetimine ilişkin sorunları tanımlayabilmek, ilişkili disiplinlerden elde ettiği bilgilerle yeni bakış açıları geliştirmek |
|
5) |
EYTEPE'ye ilişkin sorunları bilimsel bir yaklaşımla değerlendirerek farklı ve uygun araştırma yöntemlerini (nitel, nicel, karma) kullanarak araştırma yürütebilmek ve bu çerçevede eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilmek. |
|
6) |
EYD alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
|
7) |
EYD alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm modelleri geliştirerek, çözüm modellerinin sonuçları doğrultusunda modeli sistemin bütününe uygulayabilmek. |
|
8) |
Eğitim yönetimi ve denetimi alanında güncel gelişmeleri ve kendi bilimsel nitelikli çalışmalarını alan ve alan dışındaki kişi, kurum ve kuruluşlara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek. |
|
9) |
İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilmek. |
4 |
10) |
Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen strateji, politika ve planları eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslar arası kalite göstergeleri çerçevesinde değerlendirebilmek. |
|
11) |
Eğitim örgütlerinde insan kaynaklarının örgütsel amaçlar doğrultusunda harekete geçirilmesini ve onlara eğitim kurumlarının vizyonuna ulaştırabilecek liderlik becerilerini kazanmak |
|
12) |
Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek. |
|
13) |
Okul-çevre ilişkileri çerçevesinde, okullarda değişimi yaratan içsel ve dışsal güçlerin doğasını analiz ederek, okullarda değişim yönetimine ilişkin tasarlanan strateji ve süreçleri uygulayabilmek |
|