Mimarlık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MİMBS301 | ||||||||
Ders İsmi: | Sürdürülebilir Peyzajlar | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÖZGÜN ARIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi SEVİL TUTUNCHIAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; ‘sürdürülebilirlik’ kavramı kapsamında, kırsal-kentsel alanlar ölçeğinde yapılı ve doğal çevrenin mevcut durumunun incelenmesi ve buna bağlı olarak kentsel yerleşmelerin bina ölçeği ve açık alan tasarımı açısından günümüzün sürdürülebilir tasarım yaklaşımları açısından yorumlanmasıdır. Aynı zamanda, mimari tasarımın bir parçası olan açık (yeşil) alan tasarımının da önemine odaklanılan ders kapsamında, kent yaşamının devamı için yitirilen doğal kaynakların geri kazanımı ve kontrolünün gerekliliği üzerinde durulmaktadır. Bu amaçla alternatif bir çözüm yöntemi olarak geliştirilen ve dünyada hızlı bir şekilde benimsenen sürdürülebilir peyzaj tasarımı yaklaşımları mimarlık disiplini ile ilişkili olarak ele alınmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Sürdürülebilirlik kavramının mimari ve peyzaj tasarımı disiplinleri ile olan ilişkisi üzerinde durulmaktadır. Mimarlık alanında yürütülen sürdürülebilir tasarım yaklaşımları peyzaj tasarımı çalışmaları ile birlikte incelenmektedir. Teorik altyapı oluşumunu takiben, sürdürülebilir peyzaj tasarımı çözümlerine dair seçilen örnek çalışma alanları üzerinde proje önerisi geliştirilmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş / Dersin Tanıtımı | |
2) | Temel Kavramlar: Kırsal/Kentsel alanlar, kentleşme süreci, kentsel yerleşimler, kentsel ısı adası, iklim değişikliği | |
3) | Sürdürülebilirlik / Sürdürülebilir Tasarım / Sürdürülebilir Peyzaj Tasarımı | |
4) | Sürdürülebilir Peyzaj Tasarımı 01 Sürdürülebilir Tasarım Çözümleri | |
5) | Sürdürülebilir Peyzaj Tasarımı 02 | |
6) | Sürdürülebilir Peyzaj Tasarımı 03 | |
7) | Sürdürülebilir Peyzaj Tasarımı 04 Öğrenci Sunumları | |
8) | Sürdürülebilir Peyzaj Tasarımı 05 Öğrenci Sunumları | |
9) | ARASINAV | |
10) | Dikey Bahçe İnşaası: Kampüs İçi Uygulama | |
11) | Final Projesi Çalışması | |
12) | Final Projesi Çalışması | |
13) | Final Projesi Çalışması | |
14) | Final Projesi Çalışması |
Ders Notları / Kitaplar: | Evet |
Diğer Kaynaklar: | •Margolis, Liat and Robinson, Alexander. 2007. Living Systems. Birkhauser Verlag AG. ISBN 978-3-7643-7700-7 •Bean, C. and Yang, C.H. ‘Standards in Sustainable Landscape Architecture’, The University of Texas Austin, School of Architecture, Center for Sustainable Development •‘The Case for Sustainable Landscapes’, American Society of Landscape Architects, Lady Bird Johnson Wildflower Center at The University of Texas at Austin, United States Botanic Garden •‘Promoting Sustainable Landscapes-Campus Landscapes’, Aashe, Arbor Day Foundation •‘Growing Green Guide, A Guide to Green Roofs, Walls and Facades in Melbourne and Victoria, Australia’, National Library of Australia Cataloguing-in-Publication data, ISBN 978-1-74326-715-8 (pdf) •Carpenter, S. 2008. ‘Green Roofs and Vertical Gardens’, The Pratt Foundation/ISS Institute Overseas Fellowship, Pratt Foundation •Greenacres: Green Landscaping, U.S. Environmental Protection Agency; Four Ways to Reduce the Loss of Native Plants and Animals from Our Cities and Towns, Mark McDonnell, Amy Hahs, The Nature of Cities |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |||||||||
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 |
2) | - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 |
3) | - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 |
4) | - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 |
5) | - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | 3 |
6) | - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 |
7) | - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 |
8) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | 3 |
9) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | 3 |
10) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. | 3 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Rapor Yazma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 54 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 1 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 99 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 1 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 60 |