Dersin Amacı: |
Yapı bileşenlerini tanımak, yapısal analizlere bakış açısı geliştirmek, tespit edilen yapı hasarlarının türlerini öğrenmek, yapısal hasarların nedenlerini öğrenmek, hasar nedenlerinin tespitini yaparak çözüm önerileri geliştirmek |
Dersin İçeriği: |
Malzeme ve yapı bileşenleri, Yapıda strüktür, hasar mekanizması, kaplama ve örtü elemanlarında hasar oluşumu, yapıda tasarımdan, uygulama sürecinden, kullanımdan ve çevresel faktörlerden kaynaklanan bozulmalar, Fiziksel, kimyasal ve biyolojik hasar türleri ve nedenleri, hasar analizleri ve çözüm önerileri. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yapıda strüktür, malzeme ve yapı bileşenleri, |
Yapı kitapları; E. Erkin YAPI YAPIM KİTABI |
2) |
Hasar mekanizması, taşıyıcı ve kaplamalara göre hasar oluşumları |
-M. ERİÇ YAPI MALZEMESİ
-A. DOLAR, S.YARDIMLI, Tarihi Yapı Taşlarındaki Alg ve Bakteri Alterasyonları, (Sf:143-152) 6. TARİHİ YAPILARIN GÜÇLENDİRİLMESİ SEMPOZYUMU, 2-3-4 KASIM 2017, TRABZON
|
3) |
Kaplama ve örtü elemanlarında hasar oluşumu, |
- TARIM A., YARDIMLI S., ‘İstanbul Tarihi Yarımada Bölgesindeki Ahşap Konut Yapı Elemanlarında Görülen Bozulmalar’, T.Ü. EDİRNE, X. ULUSLAR ARASI SİNAN SEMPOZYUMU 27-28 Nisan 2017 |
4) |
Yapıda tasarımdan, uygulama sürecinden, kullanımdan ve çevresel faktörlerden kaynaklanan bozulmalar |
- S. Khooshroo, N. Javadi, S. Yardımlı, S.Hattap, ‘İstanbul Süleymaniye Camii Taş Yüzeylerinde Tespit edilen Bozunmalar’-Deteriorations Detected in İstanbul Süleymaniye Mosque Stone Surfaces’, TÜRKİYE IX. ULUSLARARASI MERMER VE DOĞALTAŞ KONGRESİ VE SERGİSİ, 9th 13-15 Aralık – December 2017, Antalya-Turkey (227-235) |
5) |
Fiziksel, kimyasal ve biyolojik hasar türleri ve nedenleri |
|
6) |
Hasar analizleri ve çözüm önerileri |
|
7) |
Alan çalışma konularının belirlenmesi-Alan Çalıma formatı ve kapsamı hakkında belirlemeler |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Alan çalışmalarında hasar türleri analizleri |
|
10) |
Alan çalışmalarında hasar türleri analizleri |
|
11) |
Alan çalışmalarında hasar türleri analizleri |
|
12) |
Yapılan çalışmaların kritikleri |
|
13) |
Yapılan çalışmaların kritikleri |
|
14) |
Sunum ve teslim değerlendirmeleri |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
3 |
2) |
- Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
3 |
3) |
- İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
3 |
4) |
- İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
3 |
5) |
- Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
3 |
6) |
- Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
3 |
7) |
- İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
3 |
8) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. |
3 |
9) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. |
3 |
10) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
3 |