Mimarlık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ARCDE107 | ||||||||
Ders İsmi: | Crıtıcal Practıces İn Space | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Gündelik hayat ve kentsel mekânda, kullanıcı-davranış-çevre ilişkisine odaklanmak; konuyla ilgili tartışmaları takip etmek ve uygulama örnekleri yapmak |
Dersin İçeriği: | Öğrenciler, belirli mekânda deneyim ve insan davranışı ile ilgili algısal analizler yapacaklardır. Bu süreçte, alana geziler yapılacaktır. Analizler doğrultusunda alanı yeniden tasarlamaksızın, basit müdahalelerle mekân deneyimini değiştirecek ve alana anlam katacak niteliksel bir fikir projesi yapılacaktır. Dönem değerlendirmesi ders içi performans ve teslimler üzerinden yapılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Alan Gezisi Sonrası Analizler | - |
1) | Tanışma – Dersin içeriği ve yöntemi üzerine konuşmalar | yok |
2) | Temel Kavramlar | - |
3) | Temel Kavramlar | - |
4) | Alan Gezisi ve Sahada Tartışmalar | - |
6) | Alan Gezisi Sonrası Analizler | - |
7) | Analizler ve Problem Tespiti | - |
8) | Analizler ve Problem Tespiti | - |
9) | Ara Jüri | - |
10) | Tasarım-Müdahale-Taktik Önerileri | - |
11) | Tasarım-Müdahale-Taktik Önerileri | - |
12) | Design-Intervention Tactic Proposals | - |
13) | Tasarım-Müdahale-Taktik Önerileri | - |
14) | Tasarım-Müdahale-Taktik Önerileri | - |
Ders Notları / Kitaplar: | EVET |
Diğer Kaynaklar: | Lynch, K., 1960, The Image of the City, MIT Press, Cambridge. Meiss, P., 1991, Elements of Architecture, Van Nostrand Reinhold, London. Pallasmaa, J., 2014, Tenin Gözleri: Mimarlık ve Duygular, YEM Yayın, İstanbul. Merleau-Ponty, M., 2010, Algılanan Dünya, Ö. Aygün (Çev.). İstanbul: Metis. (İlk Baskı 1948). Merleau-Ponty, M., 1996, Göz ve Tin, Çev: A. Soysal, Metis Yayınları, İstanbul. Rapoport, A., 2004, Kültür, Mimarlık, Tasarım, YEM Yayınevi, İstanbul. Rasmussen, S. E., 1994, Yaşanan Mimari, Remzi Kitabevi, İstanbul. Schulz, C.N., 1971, Existance, Space and Architecture, Studio Vista, London. Mimarlık ve Mekân Algısı, TMMOB Mimarlar Odası Ankara Şubesi, Dosya 17, Aralık 2009. Lefebvre, H., Ergüden Işık. (çev.) (2014). Mekânın Üretimi. İstanbul: Sel. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |||||||||
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 |
2) | - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 |
3) | - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 |
4) | - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 |
5) | - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | 3 |
6) | - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 |
7) | - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 |
8) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | 3 |
9) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | 3 |
10) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. | 3 |
Alan Çalışması | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Proje Hazırlama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 15 |
Sunum | 1 | % 0 |
Projeler | 1 | % 30 |
Juri | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Ödevler | 1 | 14 | 14 |
Ara Juri | 1 | 2 | 2 |
Juri | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 60 |