Mimarlık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ARCDE302 | ||||||||
Ders İsmi: | Landscape Desıgn And Human Well-Beıng | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÖZGÜN ARIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; peyzaj tasarımı kavramı üzerinden kent peyzajlarının kentsel tasarım ölçeğinde insan sağlığı üzerindeki etkisine odaklanmaktır. Açık alanlar ile insan sağlığı arasındaki ilişkiyi peyzaj tasarımı ve insan refahı konuları kapsamında irdeleyerek bu doğrultuda, kentsel ölçekte mimari ile ilişkili olacak şekilde sağlıklı peyzaj tasarımı çözümlerinin üretimi amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği: | peyzaj tasarımı kavramı üzerinden kent peyzajlar incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş / Dersin Tanıtımı | |
1) | Sağlıklı Çevreler İçin Peyzaj Tasarımı Çözümleri 01 | |
2) | İnsan-Doğa ve Yaşayan Çevremiz | |
3) | Sağlık Kavramı | |
4) | Peyzaj Tasarımı Nedir ? | |
6) | Sağlıklı Çevreler İçin Peyzaj Tasarımı Çözümleri 02 | |
7) | Sağlıklı Çevreler İçin Peyzaj Tasarımı Çözümleri 03 | |
8) | Arazi Çalışması | |
9) | Ara Sınav | |
10) | Alan Çalışmalarının Teslimi (ppt) Gruplarla Görüşme 01 | |
11) | Gruplarla Görüşme 02 | |
12) | Gruplarla Görüşme 03 | |
13) | Gruplarla Görüşme 04 | |
14) | Gruplarla Görüşme 05 |
Ders Notları / Kitaplar: | •Hacıhasanoğlu, I. Evrensel Tasarım, İTÜ Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü. •Öztürk, A. Ç. ve Kızıldoğan Turan, E. 2017. Yaşlı Bireylerin Kentsel/Kamusal Mekanları Kullanım Analizi: Eskişehir Örneği, Yaşlı Sorunları Araştırma Dergisi (YSAD), Elderly Issues Research Journal (EIRJ), 10 (1). •Kuter, N. Ve Çakmak, M. 2017. Kamusal Dış Mekanlarda Engelliler İçin Tasarım: Ankara, Seğmenler Parkı Örneği, Anadolu Orman Araştırmaları Dergisi, 3(2) 93-110. •Gürler, Erbaş, E. 2016. Kentsel Açık Alan Tasarımında Esneklik, Meydanlarda Tasarım, Yönetim ve Organizasyon Modeli Sempozyum Bildiri Kitabı, Ed: Fatih Terzi, Cenkerl Matbaa, İstanbul. •Köse, N. ve Çolpan Erkan, N. 2014. Kentsel Mekan Örgütlenmesinin Yaşlıların Kentsel Etkinlikleri Üzerindeki Etkisi, İstanbul Ve Viyana Örneği, METU JFA, 31(1), 39-66. •Serez, A. 2011. Tarih İçinde Sağlık Bahçeleri, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. •Bulut, Y. Ve Göktuğ, T. H. 2006. Sağlık Bulma Yönünde Çevresel Bir Etken Olarak İyileştirme Bahçeleri, GOÜ. Ziraat Fakültesi Dergisi, 23 (2), 9-15. •Tutal, O. Ve Üstün, B. 2009. Yaşlılık ve Yaş Dostu Kentler: Eskişehir, Yaşlı Sorunları Araştırma Dergisi, (1) 1-23. •http://landezine.com •http://www.green-urbanscape.com •www.inhabitat.com •http://www.asla.org •http://www.sustainablesites.org |
Diğer Kaynaklar: | •Hacıhasanoğlu, I. Evrensel Tasarım, İTÜ Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü. •Öztürk, A. Ç. ve Kızıldoğan Turan, E. 2017. Yaşlı Bireylerin Kentsel/Kamusal Mekanları Kullanım Analizi: Eskişehir Örneği, Yaşlı Sorunları Araştırma Dergisi (YSAD), Elderly Issues Research Journal (EIRJ), 10 (1). •Kuter, N. Ve Çakmak, M. 2017. Kamusal Dış Mekanlarda Engelliler İçin Tasarım: Ankara, Seğmenler Parkı Örneği, Anadolu Orman Araştırmaları Dergisi, 3(2) 93-110. •Gürler, Erbaş, E. 2016. Kentsel Açık Alan Tasarımında Esneklik, Meydanlarda Tasarım, Yönetim ve Organizasyon Modeli Sempozyum Bildiri Kitabı, Ed: Fatih Terzi, Cenkerl Matbaa, İstanbul. •Köse, N. ve Çolpan Erkan, N. 2014. Kentsel Mekan Örgütlenmesinin Yaşlıların Kentsel Etkinlikleri Üzerindeki Etkisi, İstanbul Ve Viyana Örneği, METU JFA, 31(1), 39-66. •Serez, A. 2011. Tarih İçinde Sağlık Bahçeleri, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. •Bulut, Y. Ve Göktuğ, T. H. 2006. Sağlık Bulma Yönünde Çevresel Bir Etken Olarak İyileştirme Bahçeleri, GOÜ. Ziraat Fakültesi Dergisi, 23 (2), 9-15. •Tutal, O. Ve Üstün, B. 2009. Yaşlılık ve Yaş Dostu Kentler: Eskişehir, Yaşlı Sorunları Araştırma Dergisi, (1) 1-23. •http://landezine.com •http://www.green-urbanscape.com •www.inhabitat.com •http://www.asla.org •http://www.sustainablesites.org |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |||||||||
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 4 |
2) | - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 4 |
3) | - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
4) | - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 4 |
5) | - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | 5 |
6) | - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
7) | - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
8) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |
9) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |
10) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. | 5 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 30 |
Projeler | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 55 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Proje | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 60 |