Mimarlık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ARCDE501 | ||||||||
Ders İsmi: | Global Discussions On Architecture | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi EDA ÖZSOY | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. HALİL SEMİH ERYILDIZ Dr.Öğr.Üyesi EDA ÖZSOY |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mimarlık bilgi ve üretim alanının, diğer disiplinler ve alanlar ile ilişkisi, gelecek kurguları – sorunları etrafında güncel tartışmalar yürütmek, eleştirel bir bakış açısı ile mimarlığın içinde yer aldığı küresel bağlama dair bir kavrayış geliştirmek |
Dersin İçeriği: | Mimarlık gibi hem anonim hem de karmaşık olan bir bilgi ve üretim alanı, küresel ölçekte gerçekleşen değişimlerin paralelinde sürekli ve yeniden tanımlanmalı ve tartışmaya açılmalıdır. Bu noktadan hareketle bu ders, günümüz dünyasının gündemleri üzerine okumak ve tartışmak, bu gündemlerin mimarlık ile olan ilişkileri ve onun üzerine etkilerini incelemeyi hedeflemektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma – Dersin içeriği ve yöntemi üzerine konuşmalar | |
2) | Küreselleşmenin Dinamikleri | |
3) | Küreselleşmenin Dinamikleri | |
4) | Küresel Mimarlık Meselelerine Dair Anahtar Kavramlar | Spector, T. (2001). The Ethical Architect: The Dilemma of Contemporary Practice. |
5) | Küresel Mimarlık Meselelerine Dair Anahtar Kavramlar | Spector, T. (2001). The Ethical Architect: The Dilemma of Contemporary Practice. |
6) | Küresel Mimarlık Meselelerine Dair Anahtar Kavramlar | Spencer, D. (2016). The Architecture of Neoliberalism: How Contemporary Architecture Became an Instrument of Control and Compliance. |
7) | Ağlar, Aktörler, Söylemler ve Pratikler | Spencer, D. (2016). The Architecture of Neoliberalism: How Contemporary Architecture Became an Instrument of Control and Compliance. |
8) | Vize Sınavı / Ara Sunumlar | |
9) | Ağlar, Aktörler, Söylemler ve Pratikler | Hossein Sadri (2017). “Profession vs Ethics” |
10) | Ağlar, Aktörler, Söylemler ve Pratikler | Hossein Sadri (2017). “Profession vs Ethics” |
11) | Ağlar, Aktörler, Söylemler ve Pratikler | Hossein Sadri (2017). “Profession vs Ethics” |
12) | Mimarlık Üzerine Gelecek Öngörüleri | |
13) | Mimarlık Üzerine Gelecek Öngörüleri | |
14) | Mimarlık Üzerine Gelecek Öngörüleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Evet |
Diğer Kaynaklar: | Hossein Sadri (2017). “Profession vs Ethics” Spector, T. (2001). The Ethical Architect: The Dilemma of Contemporary Practice. New York: Princeton Architectural Press. Spencer, D. (2016). The Architecture of Neoliberalism: How Contemporary Architecture Became an Instrument of Control and Compliance. Hubbard, P. (2011). Key thinkers on space and place. Los Angeles: Sage. Rauterberg, H., Aston, P., & Holtz, C. (2012). Talking Architecture: Interviews with architects. Munich: Prestel. Sykes, K. (2010). Constructing a New Agenda: Architectural Theory 1993-2009. New York: Princeton Architectural Press. Batuman, B. (2018). New Islamist Architecture and Urbanism: Negotiating Nation and Islam through Built Environment in Turkey. London: Routledge. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |||||||||
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 |
2) | - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 |
3) | - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 |
4) | - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 |
5) | - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | 3 |
6) | - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 |
7) | - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 |
8) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | 3 |
9) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | 3 |
10) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. | 3 |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 15 |
Projeler | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 60 |