Elektronörofizyoloji | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ELN102 | ||||||||
Ders İsmi: | Biyofizik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi HALİL SOYAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi HALİL SOYAL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Klasik fizikte kapsamlı bir giriş yapın. Bilimsel akıl yürütme, eleştirel düşünme ve mantıksal tartışma becerileri geliştirin. Değişen bilim ve teknolojinin doğasından kaynaklanan yeni durumlara uyum yeteneğini geliştirin. Fiziklerin, diğer bilimler ve çeşitli teknik alanlarla ilgili olduğu yönündeki bir anlayışı edinin. Bu dersin sonunda öğrenci temel prensipleri ile Newton mekaniği ile ilgili temel bilgileri edinecektir. Ayrıca termodinamik denge süreçleri, kısıtlı görelilik (Newton sinemasal ve dinamiklerinin göreceli reformasyonu da dahil olmak üzere) temel bilgileri edinecektir. |
Dersin İçeriği: | Bilimsel gösterimi tanımlamak için: büyük ve küçük sayısal değerleri ifade etmek için on'lu sistemi kullanmak • Biyofizikteki temel birimleri hatırlamak • Fiziksel sistemlerin analizi için uygun becerileri tanımlamak. Bunlar arasında gerçek sistemleri veri toplayabilme yeteneği ve fiziksel modellerin matematiksel çalışması için gerekli beceriler bulunmaktadır. • Biyofizikte problem çözme ve yorumlamayı tanımlamak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersi öğrencilere tanıt | yok |
2) | Fizikte temel birimleri ve türetilmiş birimleri açıklar | okuma |
3) | Vektörler | okuma |
4) | Newton'un hareket yasalarını açıklayın • Statik dengeyi tanımlamak (birinci kanun) • Tek parçacık dinamiğini açıklayınız (ikinci kanun) • İki veya daha fazla nesnenin sistemlerini açıklayın (üçüncü kanun | Okuma |
5) | Hücre fiziği Hücre zarının özellikleri | Okuma |
6) | Hareket | yok |
7) | Nöron ve nöron elektriği | Okuma parçaları |
8) | Elektrik ve kimyasal sinaptik uyarı | video |
9) | Ara dönem sınavı | yok |
10) | İş ve enerji | Okuma |
11) | Elektrostatik | Video izleme |
12) | Elektrik alanı ve elektrik potansiyeli | yok |
13) | İletkenler | yok |
14) | • Bir direncin direncinin uzunluğuna ve enine kesit alanına nasıl bağlı olduğunu açıklayın ve bu sonucu, farklı malzemelerin veya farklı geometrilerin dirençlerindeki akım akışının karşılaştırılmasında uygulayın. | Laboratuvar çalışması |
15) | Elektromanyetizma | yok |
16) | Final sınavı | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Physics 1 For Scientists and Engineers Serway .Beichner Palme Yayincilik ©2009 | Palme Yayincilik| Published: August, 2013 ISBN- 9789758624225 |
Diğer Kaynaklar: | Internet resources |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) . Yetkisi dahilinde hastayı kabul etme, hastayı tetkik için hazırlama | ||||||||||
2) İstenilen elektronörofizyolojik tetkikleri, EEG, ENMG ve UP doğru yöntem ve prosedürlerine uygun olarak uygulayabilme | ||||||||||
3) Elekronörofizyoloji laboratuvarında kullanılan tüm cihazların ölçümlere hazır hale getirme | ||||||||||
4) Nörolojik hastalıkların özellikleri ve takiplerinde yapılacak tedavi ve tetkikleri öğrenmek | ||||||||||
5) Laboratuvarda istenilen tetkikleri yapılan hasta kayıtlarını, raporlanma sürecine kadar takip ve kontrolünü yürütme | ||||||||||
6) Laboratuvarda kalite hedefine uygun olarak prosedürleri uygulayabilme | ||||||||||
7) Çalışma ortamı ve çevrenin biyogüvenliği için prosedürleri yerine getirir | ||||||||||
8) Nörolojik hastalıklar konusunda bilgili olmak Nörolojik hastalıkların temel bulgu ve bilirtilerini bilmek Nörolojik hastalıjkların tanı ve takibinde kullanılan tetkikleri bilmek | ||||||||||
9) Laboratuvarda hastalarla tetkik öncesi ve sonrasında birebir iletişimi sürdürebilmek | ||||||||||
10) Laboratuvardaki tetkiklerde kullanılacak gerekli tüm elektrot, bağlantı kabloları ve tek kullanımlık elektrotları hazırlama ve doğru ve güvenli biçimde kullanabilme | ||||||||||
11) Bir Elektronörofizyoloji laboratuvarını bakımını tek başına yapabilmek ve eksikliklerini giderebilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | . Yetkisi dahilinde hastayı kabul etme, hastayı tetkik için hazırlama | 2 |
2) | İstenilen elektronörofizyolojik tetkikleri, EEG, ENMG ve UP doğru yöntem ve prosedürlerine uygun olarak uygulayabilme | 1 |
3) | Elekronörofizyoloji laboratuvarında kullanılan tüm cihazların ölçümlere hazır hale getirme | 3 |
4) | Nörolojik hastalıkların özellikleri ve takiplerinde yapılacak tedavi ve tetkikleri öğrenmek | 1 |
5) | Laboratuvarda istenilen tetkikleri yapılan hasta kayıtlarını, raporlanma sürecine kadar takip ve kontrolünü yürütme | 2 |
6) | Laboratuvarda kalite hedefine uygun olarak prosedürleri uygulayabilme | 2 |
7) | Çalışma ortamı ve çevrenin biyogüvenliği için prosedürleri yerine getirir | 3 |
8) | Nörolojik hastalıklar konusunda bilgili olmak Nörolojik hastalıkların temel bulgu ve bilirtilerini bilmek Nörolojik hastalıjkların tanı ve takibinde kullanılan tetkikleri bilmek | 1 |
9) | Laboratuvarda hastalarla tetkik öncesi ve sonrasında birebir iletişimi sürdürebilmek | 2 |
10) | Laboratuvardaki tetkiklerde kullanılacak gerekli tüm elektrot, bağlantı kabloları ve tek kullanımlık elektrotları hazırlama ve doğru ve güvenli biçimde kullanabilme | 2 |
11) | Bir Elektronörofizyoloji laboratuvarını bakımını tek başına yapabilmek ve eksikliklerini giderebilmek | 3 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |