Elektronörofizyoloji
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ELN106
Ders İsmi: Kognitif Nörofizyoloji
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi CÜNEYT BAŞBUĞU
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi CÜNEYT BAŞBUĞU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, Sinir Bilimi alanında köklü bir temel oluşturur; davranışsal ve bilişsel sinirbilimi hakkında bilgi içerir. Dersin amacı, tek nörondan, devrelerden ve ağlardan, davranış ve kognisyona, beyin fonksiyonunun incelenebileceği farklı toplam seviyeleri bağlamaya odaklanmaktır. İkincisi, beyin bozukluklarına odaklanıyoruz: belirtileri nörofizyolojik olarak nasıl ortaya çıkıyor ve hangi teknikler tedavi için kullanılabilir. Bu bağlantılar, tek nöron işlemleri, mezoskopik seviyedeki aktiviteyle ilişkilendirerek incelenecektir
Dersin İçeriği: insan davranışının evrimini tanımak ve tanımak
• Yaşlanan dünyada bilişsel işlev kaybının önemini vurgulamak
• Bilişsel bozukluklarla ortaya çıkan hastalıklar için ortaya çıkan tedavi ile sunulan fırsatları tanımlamak ve tartışmak
• Bilişsel zihinsel bozukluklara yaklaşım öğrenmek
• Psikolojik testlerden haberdar olmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Beynin kognitif fonksiyonları
2) İnsanda konuşmanın evrimi
3) Afazi ve özellikleri üzerine konuşmalar
4) Demans üzerine
5) Demansla yaşamanın zorlukları
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) . Dersi öğrencilere açıkla yok
2) . Merkez sinir sisteminin organizasyonu Önerilen okuma
3) Beynin fokal organizasyonunu tanıyın • Beyin fonksiyonlarının düzenlenmesinde yanallaştırma sürecini tanımlayın • Merkezi sinir sisteminin hiyerarşik organizasyonunu tanımlayın Önerilen okuma
4) • Öğrenme sürecinde yer alan yapıları tanımlayın • Beyin gelişiminin yapısal sorunlarından kaynaklanan güçlükleri tanımlama • Öğrenme sürecinin toplumsal temelini açıklama Anatomik materyel
5) • Hafızayı, hafızanın bireysel ve toplumsal yönlerini tanımlayın • Bellek işleminde yer alan yapıları tanımlama • Eğitim seviyesinin hafızayı nasıl etkilediğini açıklayın • İlk önce hafıza kaybıyla kendini gösteren hastalıkları tanımlayın Ön okuma
6) Konuşmanın örgütlenmesini tanımlayın • Konuşma sürecinin organizasyonunda yer alan yapıları tanımlar. • Akıcı ve akıcı olmayan konuşma bozukluklarını açıklayın Konuşma testleri
7) Broca tipi afazi hakkında bilgi veriniz • Wernicke tipi afazı tanımlayın • Konuşma bozukluklarının ciddiyetini değerlendirmek için yöntemleri ve psikolojik testleri listeleyip açıklayabilecektir. Okuma ödevleri
8) Frontal sendroma neden olan nedenleri listeleyin ve açıklayın • Frontal sendromun klinik görünümünü saptamak • Frontal sendromların ayırıcı tanısını açıklayınız yok
9) Ara Sınav Yok
10) Çeşitli demans formlarının ayırıcı tanısını açıklayın • Tedavi edilebilecek demans formlarını tanımlayın • Demansın toplumsal bir sorun olarak önemini tartışın Video izle
11) Demansın en yaygın biçimi olan Alzheimer hastalığının önemini tartışın • Alzheimer hastalığını tedavi etmek ve önlemek için yapılan çalışmaların önemini tanımlayın Okuma
12) • Apraksi tiplerini ve varlığı için klinik koşulları tanımlayın • Apraksinin şiddetini etkileyen faktörleri tartışın Video
13) Agnozia tiplerini ve varlığı için klinik koşulları tanımlayın • Agnozia ciddiyetini etkileyen faktörleri tartışın • Görme agnozisinin nedenlerini açıklayın Video izleme
14) . Kognitif bozukluklarla giden genetik bozukluklar Okuma
15) Vaka analizlerine dayalı tartışmalar • Konuların genel gözden geçirilmesi yok
16) Final Sınavı yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Cognitive Neurology: A clinical textbook
Stefano Cappa, Jubin Abutalebi, Jean-Francois Demonet, Paul Fletcher, and Peter Garrard, 2012
Oxfıord Press, ISBN-13: 9780198569275
Diğer Kaynaklar: Internet resources

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) . Yetkisi dahilinde hastayı kabul etme, hastayı tetkik için hazırlama
2) İstenilen elektronörofizyolojik tetkikleri, EEG, ENMG ve UP doğru yöntem ve prosedürlerine uygun olarak uygulayabilme
3) Elekronörofizyoloji laboratuvarında kullanılan tüm cihazların ölçümlere hazır hale getirme
4) Nörolojik hastalıkların özellikleri ve takiplerinde yapılacak tedavi ve tetkikleri öğrenmek
5) Laboratuvarda istenilen tetkikleri yapılan hasta kayıtlarını, raporlanma sürecine kadar takip ve kontrolünü yürütme
6) Laboratuvarda kalite hedefine uygun olarak prosedürleri uygulayabilme
7) Çalışma ortamı ve çevrenin biyogüvenliği için prosedürleri yerine getirir
8) Nörolojik hastalıklar konusunda bilgili olmak Nörolojik hastalıkların temel bulgu ve bilirtilerini bilmek Nörolojik hastalıjkların tanı ve takibinde kullanılan tetkikleri bilmek
9) Laboratuvarda hastalarla tetkik öncesi ve sonrasında birebir iletişimi sürdürebilmek
10) Laboratuvardaki tetkiklerde kullanılacak gerekli tüm elektrot, bağlantı kabloları ve tek kullanımlık elektrotları hazırlama ve doğru ve güvenli biçimde kullanabilme
11) Bir Elektronörofizyoloji laboratuvarını bakımını tek başına yapabilmek ve eksikliklerini giderebilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) . Yetkisi dahilinde hastayı kabul etme, hastayı tetkik için hazırlama 1
2) İstenilen elektronörofizyolojik tetkikleri, EEG, ENMG ve UP doğru yöntem ve prosedürlerine uygun olarak uygulayabilme 1
3) Elekronörofizyoloji laboratuvarında kullanılan tüm cihazların ölçümlere hazır hale getirme 1
4) Nörolojik hastalıkların özellikleri ve takiplerinde yapılacak tedavi ve tetkikleri öğrenmek 3
5) Laboratuvarda istenilen tetkikleri yapılan hasta kayıtlarını, raporlanma sürecine kadar takip ve kontrolünü yürütme 1
6) Laboratuvarda kalite hedefine uygun olarak prosedürleri uygulayabilme 1
7) Çalışma ortamı ve çevrenin biyogüvenliği için prosedürleri yerine getirir 1
8) Nörolojik hastalıklar konusunda bilgili olmak Nörolojik hastalıkların temel bulgu ve bilirtilerini bilmek Nörolojik hastalıjkların tanı ve takibinde kullanılan tetkikleri bilmek 1
9) Laboratuvarda hastalarla tetkik öncesi ve sonrasında birebir iletişimi sürdürebilmek 1
10) Laboratuvardaki tetkiklerde kullanılacak gerekli tüm elektrot, bağlantı kabloları ve tek kullanımlık elektrotları hazırlama ve doğru ve güvenli biçimde kullanabilme 1
11) Bir Elektronörofizyoloji laboratuvarını bakımını tek başına yapabilmek ve eksikliklerini giderebilmek 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Seminer

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 16 80
Derse Özgü Staj 1 5
Ara Sınavlar 1 3
Final 2 8
Toplam İş Yükü 138