Elektronörofizyoloji | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ELN106 | ||||||||
Ders İsmi: | Kognitif Nörofizyoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi CÜNEYT BAŞBUĞU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi CÜNEYT BAŞBUĞU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, Sinir Bilimi alanında köklü bir temel oluşturur; davranışsal ve bilişsel sinirbilimi hakkında bilgi içerir. Dersin amacı, tek nörondan, devrelerden ve ağlardan, davranış ve kognisyona, beyin fonksiyonunun incelenebileceği farklı toplam seviyeleri bağlamaya odaklanmaktır. İkincisi, beyin bozukluklarına odaklanıyoruz: belirtileri nörofizyolojik olarak nasıl ortaya çıkıyor ve hangi teknikler tedavi için kullanılabilir. Bu bağlantılar, tek nöron işlemleri, mezoskopik seviyedeki aktiviteyle ilişkilendirerek incelenecektir |
Dersin İçeriği: | insan davranışının evrimini tanımak ve tanımak • Yaşlanan dünyada bilişsel işlev kaybının önemini vurgulamak • Bilişsel bozukluklarla ortaya çıkan hastalıklar için ortaya çıkan tedavi ile sunulan fırsatları tanımlamak ve tartışmak • Bilişsel zihinsel bozukluklara yaklaşım öğrenmek • Psikolojik testlerden haberdar olmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | . Dersi öğrencilere açıkla | yok |
2) | . Merkez sinir sisteminin organizasyonu | Önerilen okuma |
3) | Beynin fokal organizasyonunu tanıyın • Beyin fonksiyonlarının düzenlenmesinde yanallaştırma sürecini tanımlayın • Merkezi sinir sisteminin hiyerarşik organizasyonunu tanımlayın | Önerilen okuma |
4) | • Öğrenme sürecinde yer alan yapıları tanımlayın • Beyin gelişiminin yapısal sorunlarından kaynaklanan güçlükleri tanımlama • Öğrenme sürecinin toplumsal temelini açıklama | Anatomik materyel |
5) | • Hafızayı, hafızanın bireysel ve toplumsal yönlerini tanımlayın • Bellek işleminde yer alan yapıları tanımlama • Eğitim seviyesinin hafızayı nasıl etkilediğini açıklayın • İlk önce hafıza kaybıyla kendini gösteren hastalıkları tanımlayın | Ön okuma |
6) | Konuşmanın örgütlenmesini tanımlayın • Konuşma sürecinin organizasyonunda yer alan yapıları tanımlar. • Akıcı ve akıcı olmayan konuşma bozukluklarını açıklayın | Konuşma testleri |
7) | Broca tipi afazi hakkında bilgi veriniz • Wernicke tipi afazı tanımlayın • Konuşma bozukluklarının ciddiyetini değerlendirmek için yöntemleri ve psikolojik testleri listeleyip açıklayabilecektir. | Okuma ödevleri |
8) | Frontal sendroma neden olan nedenleri listeleyin ve açıklayın • Frontal sendromun klinik görünümünü saptamak • Frontal sendromların ayırıcı tanısını açıklayınız | yok |
9) | Ara Sınav | Yok |
10) | Çeşitli demans formlarının ayırıcı tanısını açıklayın • Tedavi edilebilecek demans formlarını tanımlayın • Demansın toplumsal bir sorun olarak önemini tartışın | Video izle |
11) | Demansın en yaygın biçimi olan Alzheimer hastalığının önemini tartışın • Alzheimer hastalığını tedavi etmek ve önlemek için yapılan çalışmaların önemini tanımlayın | Okuma |
12) | • Apraksi tiplerini ve varlığı için klinik koşulları tanımlayın • Apraksinin şiddetini etkileyen faktörleri tartışın | Video |
13) | Agnozia tiplerini ve varlığı için klinik koşulları tanımlayın • Agnozia ciddiyetini etkileyen faktörleri tartışın • Görme agnozisinin nedenlerini açıklayın | Video izleme |
14) | . Kognitif bozukluklarla giden genetik bozukluklar | Okuma |
15) | Vaka analizlerine dayalı tartışmalar • Konuların genel gözden geçirilmesi | yok |
16) | Final Sınavı | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Cognitive Neurology: A clinical textbook Stefano Cappa, Jubin Abutalebi, Jean-Francois Demonet, Paul Fletcher, and Peter Garrard, 2012 Oxfıord Press, ISBN-13: 9780198569275 |
Diğer Kaynaklar: | Internet resources |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) . Yetkisi dahilinde hastayı kabul etme, hastayı tetkik için hazırlama | ||||||||||
2) İstenilen elektronörofizyolojik tetkikleri, EEG, ENMG ve UP doğru yöntem ve prosedürlerine uygun olarak uygulayabilme | ||||||||||
3) Elekronörofizyoloji laboratuvarında kullanılan tüm cihazların ölçümlere hazır hale getirme | ||||||||||
4) Nörolojik hastalıkların özellikleri ve takiplerinde yapılacak tedavi ve tetkikleri öğrenmek | ||||||||||
5) Laboratuvarda istenilen tetkikleri yapılan hasta kayıtlarını, raporlanma sürecine kadar takip ve kontrolünü yürütme | ||||||||||
6) Laboratuvarda kalite hedefine uygun olarak prosedürleri uygulayabilme | ||||||||||
7) Çalışma ortamı ve çevrenin biyogüvenliği için prosedürleri yerine getirir | ||||||||||
8) Nörolojik hastalıklar konusunda bilgili olmak Nörolojik hastalıkların temel bulgu ve bilirtilerini bilmek Nörolojik hastalıjkların tanı ve takibinde kullanılan tetkikleri bilmek | ||||||||||
9) Laboratuvarda hastalarla tetkik öncesi ve sonrasında birebir iletişimi sürdürebilmek | ||||||||||
10) Laboratuvardaki tetkiklerde kullanılacak gerekli tüm elektrot, bağlantı kabloları ve tek kullanımlık elektrotları hazırlama ve doğru ve güvenli biçimde kullanabilme | ||||||||||
11) Bir Elektronörofizyoloji laboratuvarını bakımını tek başına yapabilmek ve eksikliklerini giderebilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | . Yetkisi dahilinde hastayı kabul etme, hastayı tetkik için hazırlama | 1 |
2) | İstenilen elektronörofizyolojik tetkikleri, EEG, ENMG ve UP doğru yöntem ve prosedürlerine uygun olarak uygulayabilme | 1 |
3) | Elekronörofizyoloji laboratuvarında kullanılan tüm cihazların ölçümlere hazır hale getirme | 1 |
4) | Nörolojik hastalıkların özellikleri ve takiplerinde yapılacak tedavi ve tetkikleri öğrenmek | 3 |
5) | Laboratuvarda istenilen tetkikleri yapılan hasta kayıtlarını, raporlanma sürecine kadar takip ve kontrolünü yürütme | 1 |
6) | Laboratuvarda kalite hedefine uygun olarak prosedürleri uygulayabilme | 1 |
7) | Çalışma ortamı ve çevrenin biyogüvenliği için prosedürleri yerine getirir | 1 |
8) | Nörolojik hastalıklar konusunda bilgili olmak Nörolojik hastalıkların temel bulgu ve bilirtilerini bilmek Nörolojik hastalıjkların tanı ve takibinde kullanılan tetkikleri bilmek | 1 |
9) | Laboratuvarda hastalarla tetkik öncesi ve sonrasında birebir iletişimi sürdürebilmek | 1 |
10) | Laboratuvardaki tetkiklerde kullanılacak gerekli tüm elektrot, bağlantı kabloları ve tek kullanımlık elektrotları hazırlama ve doğru ve güvenli biçimde kullanabilme | 1 |
11) | Bir Elektronörofizyoloji laboratuvarını bakımını tek başına yapabilmek ve eksikliklerini giderebilmek | 1 |
Anlatım | |
Ders | |
Seminer |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 16 | 80 |
Derse Özgü Staj | 1 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 2 | 8 |
Toplam İş Yükü | 138 |