Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersi öğrencilere tanıtmak
• Müfredat
• Ders Anahatlarını tartışma |
Yok |
2) |
Bilinç bozuklukları ve koma
Bilinçlenme sürecini ve bilinç değişikliğine neden olabilecek koşulları tanımlayın |
Önerilen okuma |
3) |
Bilinç seviyesini belirlemede yardımcı olabilecek elektroneurofizyolojik yöntemleri açıklayın ve tanımlayın |
Olgu sunumları |
4) |
Her tuzaklanma sendromu türünü tanımlayın
• Tuzaklanma riskleri ve predispozisyonlarını belirleme
• Her tür tuzak ve önemli klinik bulguları tanımlayın |
ekstremite anatomisi oku |
5) |
Polinöropatilerin ortaya çıkmasını kolaylaştıran predispozan risk faktörlerini belirleyin
• Her büyük tuzaklanma sendromu için klinik bulguları tanımlayın Sinir iletim çalışmalarının tuzakların yerlerini nasıl tespit ettiğini açıklayın |
Olgu sunumlar |
6) |
Sinir-kas kavşağından kaynaklanan problemlerle ilgili hastalıkları tanımlama
• Sinir-kas bağlantı bozukluklarının klinik özelliklerini açıklamak ve ayırt etmek
• Sinir-kas bağlantı bozuklukları |
Önerilen okuma |
7) |
Kas hastalıklarının saptanması için erken EMG çalışmalarının önemini tanımlayınız.
• Çeşitli kas bozukluklarını ayırt etmek için nörologların kullandığı elektroneurofizyolojik yöntemleri listeleyip açıklayınız
• Miyopatilerin önlenmesi için genetik danışmanın önemini tartışın
• miyopati |
Önerilen okuma |
8) |
EEG kayıtları yoluyla genel ve fokal epilepsi sendromlarını ve elektroneurofizyolojik bulgularını belirleyin
• Epilepsi hastaları için EEG kayıtlarının önemini belirtin
• Farklı epilepsi sendromlarını tanımlayın |
Olgu sunumları |
9) |
YARIYIL SINAVI |
Yok |
10) |
Uykunun normal ve patolojik şekillerini tanımlayın
• EEG kayıtlarının uyku esnasındaki önemini tartışın
• Uyku bozuklukları |
Video izle |
11) |
Miyotoni ile eşlik edebilecek genetik faktörleri tanımlama
• Bebekler ve yetişkinlerde görülebilen her tür miyotoni hakkında bilgi verin
• Miyotoni |
Önerilen okuma |
12) |
Erken elektrodiagnozun motor nöron hastalıkları için önemini açıklar.
• Hastalığın sonuçlarını etkileyen faktörleri tartışın
• Toplumsal bir soruna neden olan, hastaların erken kötüleşme nedenlerini açıklayın
• Motor nöron hastalığı |
Olgu değerlendirmeleri |
13) |
Miyasteniyi teşhis etmek için önemli olan elektroneurofizyolojik bulguları belirleyin
• Okült vakalarını teşhis etmek için kullanılan özel EMG prosedürlerini belirleyin
• Miyasteni gravis |
Video izleme |
14) |
Ensefalopatiye neden olabilecek nedenleri açıklayın
• Beyin ölümü ile ensefalopati sınırlarını tanımlayın
• Nedenlerin saptanması için sürekli EEG kayıtlarının önemini tartışın
• Ensefalopati |
Olgu değerlendirmeleri |
15) |
Elektro nörofizyolojik yöntemlerin nörolojik hastalıkların tanı ve prognozu için yararlı olabileceği klinik durumların tartışılması
• Dersin genel gözden geçirilmesi |
Yok |
16) |
Final Sınavı |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
. Yetkisi dahilinde hastayı kabul etme, hastayı tetkik için hazırlama |
1 |
2) |
İstenilen elektronörofizyolojik tetkikleri, EEG, ENMG ve UP doğru yöntem ve prosedürlerine uygun olarak uygulayabilme |
3 |
3) |
Elekronörofizyoloji laboratuvarında kullanılan tüm cihazların ölçümlere hazır hale getirme |
1 |
4) |
Nörolojik hastalıkların özellikleri ve takiplerinde yapılacak tedavi ve tetkikleri öğrenmek |
3 |
5) |
Laboratuvarda istenilen tetkikleri yapılan hasta kayıtlarını, raporlanma sürecine kadar takip ve kontrolünü yürütme |
1 |
6) |
Laboratuvarda kalite hedefine uygun olarak prosedürleri uygulayabilme |
1 |
7) |
Çalışma ortamı ve çevrenin biyogüvenliği için prosedürleri yerine getirir |
1 |
8) |
Nörolojik hastalıklar konusunda bilgili olmak
Nörolojik hastalıkların temel bulgu ve bilirtilerini bilmek
Nörolojik hastalıjkların tanı ve takibinde kullanılan tetkikleri bilmek |
5 |
9) |
Laboratuvarda hastalarla tetkik öncesi ve sonrasında birebir iletişimi sürdürebilmek
|
2 |
10) |
Laboratuvardaki tetkiklerde kullanılacak gerekli tüm elektrot, bağlantı kabloları ve tek kullanımlık elektrotları hazırlama ve doğru ve güvenli biçimde kullanabilme |
1 |
11) |
Bir Elektronörofizyoloji laboratuvarını bakımını tek başına yapabilmek ve eksikliklerini giderebilmek |
2 |