Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | LAW203 | ||||||||
Ders İsmi: | Law and Gender | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi FEHMİYE CEREN AKÇABAY KARATAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi FEHMİYE CEREN AKÇABAY KARATAŞ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Toplumsal cinsiyet kavramını ve toplumsal cinsiyetin hukuk ile ilişkisini açıklamak. |
Dersin İçeriği: | 1) Toplumsal cinsiyet ve biyolojik cinsiyet farkı 2) Ataerkil toplumsal sistem ve normlar 3) Heteronormativite 4) Eşitlik tartışması 5) Feminizm ve Queer teori 6) Toplumsal cinsiyet, şiddet ve hukuk 7) aile, hukuk ve toplumsal cinsiyet 8) İş yaşamı ve toplumsal cinsiyet 9) Kadın bedeni ve hukuk 10) Kürtaj ve hukuk 11) Erkeklik, askerlik ve hukuk 12) Transseksüellik ve hukuk 13) Eşcinsellik ve ayrımcılık 14) İnsan hakları ve toplumsal cinsiyet |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Toplumsal cinsiyet, şiddet ve hukuk | |
2) | Toplumsal cinsiyet ve biyolojik cinsiyet farkı | |
3) | Toplumsal cinsiyet ve biyolojik cinsiyet farkı | |
4) | Ataerkil toplumsal sistem ve normlar | |
5) | Heteronormativite | |
6) | Heteronormativite | |
7) | Vize. | |
8) | Eşitlik tartışması | |
9) | Eşitlik tartışması | |
10) | Feminizm ve Queer teori | |
11) | Feminizm ve Queer teori | |
12) | Aile, hukuk ve toplumsal cinsiyet | |
13) | Aile, hukuk ve toplumsal cinsiyet | |
14) | Final. |
Ders Notları / Kitaplar: | Articles that students need to read will be uploaded to OLB weekly. |
Diğer Kaynaklar: | Ann, Scales, Legal Feminism |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | |||||
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | |||||
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | |||||
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | |||||
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | |||||
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
3) | Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | |
4) | Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | |
5) | Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | |
6) | Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | |
7) | Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | |
8) | Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 4 |