Endüstri Ürünleri Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EÜT244 | ||||||||
Ders İsmi: | Bilgisayar Destekli Tasarım II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. OZAN KAYIKCI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
NATIK KURUCU KOÇANOĞLU Dr. BİLİNMİYOR BEKLER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 3D çizim tasarım programlarını aktif şekilde kullanılarak tasarımların detaylı olarak çizilebilmesi |
Dersin İçeriği: | Bu dersin amacı, görsel sunumlarla örnekleme ve teorik anlatım, öğrencilerin sayısal ortamı kullanabilme becerileriyle uygulamaya dönüştürülerek test edilmesi ve sınanmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | teknik resme giriş | slaytlar ve anlatım |
2) | ölçülendirme kuralları | slaytlı anlatım |
3) | İzdüşüm prensipleri ve görünüşler | slaylı anlatım |
4) | görünüsler 1 | görsel destekli anlatım |
5) | görünüsler 2 | görsel destekli anlatım |
6) | görünüşler 3 | görsel destekli anlatım |
7) | Arasınav | - |
8) | Kesit Görünüsler 1 | görsel destekli anlatım |
9) | Kesit görünüsler 2 | görsel destekli anlatım |
10) | Kesit görünüşler 3 | Görsel destekli anlatım |
11) | yüzeyler | görsel destekli anlatım |
12) | Perspektif | görsel destekli anlatım |
13) | Montaj | görsel destekli anlatım |
14) | detay ve detay perspektif | görsel destekli anlatım |
15) | Konu tekrarı | - |
16) | Final sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Tenikresme giriş ölçülendirme esasları ve izdüşüm prensipleri görünüşler Kesit görünüşleri Yüzey İşleme Perspektif Montaj şeması oluşturma Perspektif ve Açınım Perspektifi |
Diğer Kaynaklar: | Mühendislik Çiziminin Esasları 2005 (Birsen yayınları) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |||||||
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |||||||
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |||||||
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |||||||
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |||||||
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |||||||
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |||||||
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | 2 |
2) | Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | 3 |
3) | Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | 1 |
4) | Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | 3 |
5) | 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | 5 |
6) | Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | 4 |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | 3 |
8) | Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma | 4 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Uygulama | 3 | % 20 |
Ödev | 3 | % 10 |
Projeler | 3 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 2 | 6 | 12 |
Laboratuvar | 2 | 6 | 12 |
Uygulama | 2 | 3 | 6 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 10 | 20 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 2 | 6 | 12 |
Küçük Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 84 |