Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BST153 | ||||||||
Ders İsmi: | Çözümsel İstatistik | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi FERİDUN CEMAL ÖZÇAKIR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere, örnek değerlerinden hareketle anakütle parametrelerinin tahminin nasıl yapılacağını ve söz konusu parametreler hakkındaki hipotezlerin nasıl test edileceğini öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında, Örnekleme Yöntemleri, Tesadüfi Örneklemede Merkezi Limit Teoremi, Anakütle Ortalamasının Tahmini, Anakütle Oran Tahmini, Anakütle Varyansının Tahmini, Parametrik Hipotez Testleri, Hipotez Testleri ve Aşamaları, Ortalama Testleri, Oran Testleri, Varyans Testleri, İki ve İkiden Fazla Anakütle Ortalaması Arasındaki Farkın Testleri – Varyans Analizi- F Testi anlatılmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Örnekleme Yöntemleri | |
2) | Tesadüfi Örneklemede Merkezi Limit Teoremi | |
3) | Anakütle Ortalamasının Tahmini | |
4) | Anakütle Oran Tahmini | |
5) | Anakütle Varyansının Tahmini | |
6) | Parametrik Hipotez Testleri | |
7) | Hipotez Testleri ve Aşamaları | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Ortalama Testleri | |
10) | Oran Testleri | |
11) | Varyans Testleri | |
12) | İki ve İkiden Fazla Anakütle Ortalaması Arasındaki Farkın Testleri | |
13) | Varyans Analizi | |
14) | F Testi |
Ders Notları / Kitaplar: | Çözümsel İstatistik - Prof. Dr. Nuray Girginer |
Diğer Kaynaklar: | Çözümsel İstatistik - Prof. Dr. Nuray Girginer |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. | ||||||||||
2) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. | ||||||||||
3) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. | ||||||||||
4) Temel iletişim becerilerine sahip olur. | ||||||||||
5) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | ||||||||||
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. | ||||||||||
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | ||||||||||
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. | ||||||||||
9) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. | ||||||||||
10) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. | ||||||||||
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. | 2 |
2) | Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. | 2 |
3) | Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. | 2 |
4) | Temel iletişim becerilerine sahip olur. | 2 |
5) | Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | 1 |
6) | Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. | 2 |
7) | Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | 2 |
8) | Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. | 2 |
9) | Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. | 3 |
10) | Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. | 4 |
11) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 3 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 | 588 |
Ödevler | 3 | 9 | 27 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 617 |